خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » فیلم و موسیقی » نقد و بررسی موسیقی فیلم بابل + دانلود
نقد و بررسی موسیقی فیلم بابل + دانلود

نقد و بررسی موسیقی فیلم بابل + دانلود

در طول تاریخ فیلم هایی ساخته می شوند که برای سالین سال در یاد و خاطره بیننده های می مانند. این فیلم ها نه تنها در کشور خودشان، بلکه در تمام جهان به شهرت می رسند و دیده می شوند.

گاهی این فیلم ها علاوه بر موضوع و بازی های درخشان، به واسطه موسیقی خود ماندگار می شوند. فیلم بابل یکی از فیلم هایی است که زیباترین موسیقی را دارد. این فیلم محصول کشور آمریکا و به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو است که در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است. این فیلم به اندازه ای درخشان بود که در هفتاد و نهمین دوره جوایز اسکار در ۷ شاخه نامزد دریافت جایزه بود که در رشتهٔ موسیقی برندهٔ جایزهٔ اسکار شد. این جایزه به گوستاوو سانتائولایا سازنده موسیقی متن فیلم تعلق گرفت.

با ما همراه باشید تا به بررسی فیلم بابل و موسیقی این فیلم بپردازیم. همچنین آهنگ های این فیلم در انتهای متن برای دانلود و پخش آنلاین قرار داده شده است. با ما همراه باشید.

بررسی فیلم بابل

بابل سومین فیلم از مجموعه  آثار الخاندرو گنزالس ایناریتو پس از آمورس پروس و بیست و یک گرم است. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم گلدن کلاب، بهترین کارگردان از جشنواره کن و بهترین موسیقی متن از آکادمی اسکار است.

این فیلم بعد از فیلم‌های Amores perros و ۲۱ Grams آخرین قسمت و البته موفق‌ترین اثر از سه گانه مرگ Guillermo Arriaga و Iñárritu است. این فیلم چهار خط داستانی مختلف را دنبال می‌کند که هرکدام از آن‌ها در محل متفاوتی روایت می‌شوند. آمریکا، مراکش، مکزیک و ژاپن کشورهایی هستند که داستان فیلم در آن‌ها جریان دارد. ریچارد (با بازی Brad Pitt) و سوزان (با بازی Cate Blanchett) زوج آمریکایی هستند که برای تعطیلات به یکی از روستاهای مراکش می‌روند. اما اتوبوس آن‌ها مورد تیراندازی قرار می‌گیرد و با رسانه‌ای شدن اتفاق، پای اینترپل به ماجرا باز می‌شود… .

فیلم بابل با استفاده از این بیان داستان، به بررسی رشته اتفاقات کوچک که در نهایت منجر به پدیده‌ای بزرگ می‌شوند می‌پردازد و در این بین هنر موسیقی Santaolalla است که رشته‌های مختلف فیلم را به هم پیوند می‌دهد. اثر اوست که باعث شده تا  معانی پشت این خط‌های داستانی را بیشتر درک کنیم و عمق اتفاقات فیلم را بهتر بفهمیم. به‌گونه‌ای که شاید اگر موسیقی متن Santaolalla نبود، قاب دوربین Iñárritu به تنهایی نمی‌توانست مفاهیم پشت نوشته‌های Arriaga را منتقل کند.

بازیگران فیلم بابل

بازیگران فیلم سینمایی بابل عبارتند از:

  • برد پیت (Brad Pitt) در نقش ریچارد جونز (Richard Jones)
  • کیت بلانشت (Cate Blanchett) در نقش سوزان جونز (Susan Jones)
  • محمد اخزم (Mohamed Akhzam) در نقش انور (Anwar)
  • آدریانا بارازا (Adriana Barraza) در نقش آملیا (Amelia)
  • ال فانینگ (Elle Fanning) در نقش دبی جونز (Debbie Jones)
  • نیتن گمبل (Nathan Gamble) در نقش مایک جونز (Mike Jones)
  • گائل گارسیا برنال (Gael García Bernal) در نقش سانتیاگو (Santiago)
  • رینکو کیکوچی (Rinko kikuchi) در نقش چیکو واتایا (Chieko Wataya)
  • هریت والتر (Harriet Walter) در نقش لیلی (Lilly)
  • پیتر رایت (Peter Wight) در نقش تام (Tom)

برد پیت یکی از بازیگران اصلی فیلم بابل است. او در این فیلم هنرنمایی درخشانی داشته است که البته نسبت به سایر آثارش کمتر به آن پرداخته شده است. از دیگر فیلم‌های موفق برد پیت می‌توان به فیلم قاپ زنی، دوازده میمون، مانی بال و یازده یار اوشن اشاره کرد که می‌توانید نقد و بررسی آنها را در لی‌لی‌مگ بخوانید. همچنین الخاندرو گونسالس اینیاریتو (Alejandro González Iñárritu) کارگردانی فیلم بابل را به عهده داشته است. از دیگر آثار موفق او می‌توان به فیلم Birdman (مرد پرنده‌ای)، فیلم Amores Perros (عشق سگی) و فیلم The Revenant (از گور برخاسته) اشاره کرد.

گوستاوو سانتائولالا، آهنگساز فیلم بابل

Gustavo Alfredo Santaolalla موزیسین، تنظیم‌کننده و تهیه‌کننده آرزانتینی‌‌ست. او دو جایزه اسکار متوالی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای بهترین آهنگسازی فیلم‌های Brokeback Mountain و Babel در کارنامه خود دارد. ممکن است او را بخاطر تهیه موسیقی متن بازی محبوب و شناخته شده The Last of Us و The Last of Us Part II هم بشناسید. اما کار سازنده موسیقی متن فیلم بابل و کوهستان بروکبک از کجا شروع شد؟

Santaolalla متولد سال ۱۹۵۱ میلادی‌ست و از سال ۱۹۶۷ (سن ۱۷ سالگی) کار حرفه‌ای خود را در موسیقی با تشکیل گروه راک Arco Iris آغاز کرد. در زمان حضورش در این گروه تعداد کمی از کارهایشان معروف شد. در نهایت بعد از گذشت هشت سال و در سال ۱۹۷۵ او گروه Arco Iris را ترک کرد.

Santaolalla بعد از ترک Arco Iris، در سال ۱۹۷۶ به همراه Alejandro Lerne و Monica Campins گروه Soluna را تاسیس کرد. البته حضور او در این گروه طولانی نشد و بعد از ضبط تنها یک آلبوم (به نام Energía Natural)، گروه را به مقصد لس آنجلس ترک کرد. Santaolalla در آنجا با Aníbal Kerpel عضو سابق گروه Crucis بند جدیدی به نام Wet Picnic را تشکیل دادند.

اولین آلبوم انفرادی او در سال ۱۹۸۱ منتشر شد و در مجموع تاکنون سه آلبوم انفرادی (به ترتیب زمان انتشار Santaolalla, Gas و Ronroco) از او منتشر شده است. کار او در تهیه موسیقی متن فیلم‌های مختلف از دهه ۹۰ میلادی آغاز شد. زمانی که تهیه‌کنندگی موسیقی فیلم‌های Amores Perros, 21 Grams و The Motorcycle Diaries را برعهده گرفت. همچنین تعدادی از قطعه‌های آخرین آلبوم او، Ronroco، به آثار مختلفی راه پیدا کردند؛ برای مثال، قطعه انفرادی او به نام Iguazu Falls در فیلم‌هایی مانند The Insider و Collateral و سریال‌هایی تلوزیونی از جمله Deadwood, 24 و Top Gear استفاده شد.

در همین دوران بود که Santaolalla بخاطر قطعه A Love That Will Never Grow Old از فیلم Brokeback Mountain برنده جایزه بهترین موسیقی متن از مراسم Golden Globe و اسکار بهترین موسیقی فیلم در سال ۲۰۰۶ شد. درست یک سال بعد و در مراسم بعدی اسکار، باز هم نام او در میان نامزد‌های دریافت این جایزه بود و موفق شد برای دومین بار پیاپی جایزه بهترین تنظیم موسیقی را بخاطر موسیقی فیلم بابل بدست آورد. او این جایزه را به پدرش و کشور آرزانتین تقدیم کرد.

دوران کاری حرفه‌ای Santaolalla پر از دستاوردها و جوایز معتبر از رویداد‌های مختلف صنعت سرگرمی‌ست؛ دریافت جایزه BAFTA برای بهترین موسیقی فیلم در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ برای فیلم‌های The Motorcycle Diaries و Babel. دو جایزه Grammy در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۹٫ چندین جایزه از مراسم گرمی لاتین و … همگی یادگار درخشان‌ترین دوران کاری او هستند.

دانلو آهنگ های فیلم بابل

دانلود آهنگ Tazarine

دانلود آهنگ Tu Me Acostumbraste

دانلود آهنگ September, The Joker (ATFC’S Aces High Remix)

نقد و بررسی موسیقی فیلم بابل + دانلود
2.00/55
امتیاز 2.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است