خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » بهترین قطعات یدکی خودرو کدام­اند؟

بهترین قطعات یدکی خودرو کدام­اند؟

خودرو­ها با اینکه سازه­هایی مکانیکی از جنس آهن و با قدرت فعالیت بسیار بالا هستند، اما نیاز به سرویس و رسیدگی مداوم دارند.

گاهاً در اثر تصادف و یا استفاده زیاد از خودرو، قطعات فرسوده و دچار آسیب یا شکستگی می­شوند که نیاز به تعویض دارند. بهترین راه برای افزایش طول عمر و کارکرد قطعات خودرو، استفاده از قطعه­ای باکیفیت مطلوب و مرغوب است.

شناخت و آگاهی درباره قطعات یدکی خودرو از مشکلات احتمالی جلوگیری می­کند و باعث می­شود که شما بتوانید بهترین و درست­ترین انتخاب را در هنگام بروز مشکل داشته باشید.

در این جا این سوال پیش خواهد آمد که مرغوب­ترین محصولات را چگونه بشناسیم؟ برای اینکه بهترین قطعات  یدکی خودرو را بشناسید همراه ما بمانید.

کدام قطعات را تهیه کنیم؟

خودرو به عنوان یک دستگاه پیشرفته دارای قطعات متعددی است که بعضی از آنها قابلیت تعویض دارند، اما هنگامی که برای تعویض قطعات، اقدام می­کنیم، حتما باید از یک مکان معتبر آنها را تهیه نماییم. این روزها خریدهای اینترنتی از فروشگاه­های آنلاین رواج یافته است و مراکز متعددی هستند که می­توانند قطعات اصل و اورجینال را با ضمانت اصل بودن و گارانتی، خدمت شما ارائه نمایند. شما برای دیدن قیمت قطعات خودروهای خارجی به فروشگاه بافیلتر مراجعه کنید. با وجود تنوع محصولات این فروشگاه می­توانید هرآنچه نیاز دارید، با مناسب­ترین قیمت خریداری نمایید و از کیفیت قطعه خریداری شده هم مطمئن باشید.

تعدادی از مهم­ترین قطعات خودرو عبارت­اند از:

شمع خودرو

برای فرایند احتراق در موتور خودرو، احتیاج به قطعه­ای می­باشد که با ایجاد جرقه این کار را انجام دهد، این وظیفه را شمع خودرو انجام خواهد داد که در نتیجه باعث به حرکت درآمدن خودرو می­شود.

شمع خودرو یکی از قطعاتی است که بر روی موتور و روی سرسیلندر قرار می­گیرد. این قطعه یکی از مهمترین اجزا در فرایند احتراق خودرو است. شمع ماشین از عایق چینی، الکترود، واشر و … تشکیل می­شود که با ولتاژ بالا عمل جرقه زدن در محفظه سیلندر را انجام خواهد داد.

اولین علائم خرابی شمع موتور خودرو، استارت نخوردن وکاهش شتاب خودرو می­باشد. تغیرات و آسیب­دیدگی ظاهری در شمع را می­توان با توجه به شکسته شدن عایق چینی شمع، یا مشاهده تغییر دراندازه سر شمع، یا تغییر رنگ عایق چینی تشخیص داد. از شایع­ترین آسیب­دیدگی شمع­ها دوده زدن و سیاه شدن شمع است.

شمع خودرو انواع مختلفی دارد مانند:

شمع نیکلی: همانطور که از نام این شمع پیداست، جنس آن از نیکل است و مقاومت پایینی در مقابل گرما دارد و طول عمراین نوع شمع کم است. قابل ذکر است که این شمع قیمت ارزانی دارد.

شمع ایریدیومی: الکترود مثبت این قطعه از جنس ایریدیوم و الکترود منفی آن از جنس پلاتین است، تفاوت جنس الکترودها باعث عمر بالای این شمع شده است. و نیز مقاوت این شمع در مقابل گرما هم بسیار خوب است.

شمع پلاتینیومی: این شمع از جنس پلاتینیوم است و مقاومت بسیار بالایی درمقابل گرما دارد. خاصیت ضدخوردگی این شمع، سبب عمر بالای این شمع می­شود. درضمن این قطعه باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش فشار نیز می­شود.

شمع چند الکترودی: دارای ۲ تا ۴ الکترود است که مقاومت بسیار بالایی را ایجاد می­کند، اگر یکی از الکترودها دچار آسیب شود، الکترود دیگر می­تواند عمل احتراق را تکمیل کند.

شمع مقاومتی: در این شمع از سرامیکی به مقاومت ۵ اهم استفاده شده است. این قابلیت، نویزهایی مانند ایجاد اختلال در عملکرد رادیوی خودرو، یا تلفن همراه سرنشینان، را خنثی می­نماید.

فیلتر هوا

این قطعه وظیفه رساندن هوای کافی به موتور را دارا است. مطلوب­ترین محفظه برای فیلتر هوای خودرو، محفظه از نوع کربنی است که در فریم فلزی قرار گرفته باشد. به­طوری که منافذ اتصال کاغذهای بادبزنی شکل را با ماده­ای پلاستیکی می­پوشاند.

علت اصلی آسیب­دیدگی این فیلتر، پرشدن آن از آلودگی است، به میزانی که هوای کافی را نتواند به موتور خودرو برساند. این کم­کاری باعث افزایش فشار کارکرد موتور و در نهایت افزایش میزان سوخت مصرفی خواهدشد. برای استفاده بیشتر از فیلتر هوای خودرو، می­توانید آن را با تکان دادن تمیز کنید. لازم به ذکر است که این کار را حتما با دقت کافی و احتیاط انجام دهید چرا که باعث پارگی آن خواهید شد.

فیلترهای خودرو دو نوع است، نوع اول شکل استاندارد است که بر روی خودرو موجود می­باشد. نوع دوم فیلترهایی هستند که برای مسابقات اتومبیلرانی از آنها استفاده می­گردد؛ این فیلترها دایره­ای شکل هستند و هوای بیشتری را به موتور می­رسانند.

دیسک چرخ­ها

این دیسک بین چرخ و لنت ترمز قرار دارد. جنس این قطعه از الومینیوم، فولاد، چدن یا آهن است. لنت ترمز با اصطحکاک روی دیسک، باعث کم شدن سرعت و یا توقف کامل خودرو می­شود.

دیسک­ها را با توجه به نیاز و شرایط خودرو در دو نوع می­سازند.

دیسک چرخ معمولی: سطح این دیسک صیقلی است به همین خاطر آن را دیسک چرخ معمولی می­نامند. این دیسک­ها از جنس آهن هستند و ظرفیت گرمایی بالایی ندارند. به همین منظور در صورتی که در خودرو استفاده شوند، قابلیت خوبی برای ترمز گرفتن ندارند. زمانی که در سطح شهر با خودرو خود درحال حرکت هستید به دلیل استفاده زیاد از ترمز، دیسک­های معمولی زود داغ می­شوند و کارایی خود را از دست خواهندداد، به همین خاطر کارشناسان توصیه می­کنند که در شرایط اب وهوایی گرم و در شهرها از این نوع دیسک استفاده نشود.

ترمز دیسکی خنک شونده یا هوا خنک: این نوع دیسک دارای ظرفیت گرمایی بیشتری نسبت به نوع معمولی است. در این دیسک بعد از فرایند ترمز گرفتن، گرمای ایجاد شده از ان خارج می­گردد. به همین خاطر است که با کارکرد زیاد در فضای شهری داغ نخواهند شد.

طراحان برای دفع گرماییی که در اثر اصطکاک ایجاد می­شود، یک فضای تو خالی را روی آن طراحی نموده­اند که بر روی آن می­توان کانال­های خنک­کننده هوا تعبیه کرد. این طراحی مقاومت قطعه را بالا می­برد و از شکستگی آن جلو گیری می­کند.

سخن اخر

گونه­ های متعددی از بهترین قطعات خودرو در بازارهای آنلاین و سنتی وجود دارد و هر کدام با ویژگی­ها و کارکرد های متفاوت به فروش می­رسند. اما باید این نکته را در نظر داشت که محصولات تقلبی متفاوتی نیز وجود دارند که نه تنها باعث پایین آمدن راندمان کار خودرو و آسیب دیدگی قطعات دیگر می­شوند، بلکه ضرر مالی و جانی را نیز در پی خواهند داشت.

بنابراین باید از فروشگاهی خرید نمایید که بهترین قطعات خودرو را با قیمتی مناسب عرضه می­کند. فروشگاه اینترنتی بافیلتر ازجمله فروشگاه­هایی است که بهترین قطعات و با کیفیت­ ترین محصولات را مناسب­ترین قیمت عرضه می­کند.

با اطمینان از بافیلتر خرید کنید.

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است