خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » آموزش موسیقی » آموزش ساز ها » پیانو » راهنمای خرید پیانو دیجیتال دست دوم‎
راهنمای خرید پیانو دیجیتال دست دوم‎

راهنمای خرید پیانو دیجیتال دست دوم‎

پیانو یکی از سازهایی است که بسیاری از افراد، حتی آنهایی که از ساز سررشته ای ندارند، به آن علاقه مند هستند. داشتن یک پیانوی زیبا که در گوشه ای از خانه، فضا را زیبا و احساسی نماید، همراه با داشتن مهارت در نواختن آن، می تواند یکی از عوامل موثر در بالابردن روحیه افراد باشد. اما خیلی از افراد ممکن است در ابتدا تصور کنن که به نواختن پیانو علاقه مندند، اما پس از خرید آن و شروع آموزش، به این نتیجه برسند که به پیانو علاقه ای ندارند و برای فروش آن اقدام نمایند و یا اینکه به یک حرفه ای در نواختن پیانو تبدیل شده اند و تمایل دارند تا پیانوی جدیدتر و پیشرفته تری را خریداری نمایند و پیانوی قبلی خود را به فروش برسانند. بنابراین در اینجا مسئله فروش پیانوی دسته دوم مطرح است.

در آن سوی ماجرا هم ممکن است شخصی باشد که به تازگی شروع به آموزش و نواختن پیانو نموده است و به یک پیانوی دسته دوم نیاز دارد و یا حتی اینکه توانایی خرید یک پیانوی نو جدید را ندارد و به شمت خرید پیانوی دسته دوم می رود.

اما شخصی که برای خرید پیانوی دیجیتال دسته دوم اقدام می کند چه نکاتی را باید در نظر بگیرد؟ آیا لازم است تا با یک کارشناس مشورت نماید یا تنها خواندن نکات لازم کفایت می کند؟

با ما همراه باشید تا با نکات خرید پیانوی دسته دوم آشنا شوید.

همه چیز درباره راهنمای خرید پیانو دست دوم

پیانو یکی از سازهای گران قیمت اما خوش نواز موسیقی است که بیشتر افراد توانایی خرید آن را ندارند و سعی می کنند یک پیانو دست دوم را خریداری کنند. این ساز دارای قطعات زیادی است که افراد قبل از خرید باید به سالم بودن آنها توجه کنند و ما در این مقاله قصد داریم مطلبی تحت عنوان راهنمای خرید پیانو دست دوم را ارائه کنیم.

بهترین راهنمای خرید این وسیله دسته دوم استفاده از اطلاعات افراد و نوازنده های حرفه ای می باشد. چون آنها از تمام معایب و مزایای این وسیله مطلع می باشند.

توجه به نکات مهم در مورد راهنمای خرید پیانو دست دوم

افراد برای خرید این کالا ابتدا باید به نوع برند و سال ساخت آن دقت کنند که این دو موضوع با بررسی شماره سریال درج شده روی آن مشخص است.

پیانوها در دو دسته آکوستیک و دیجیتال در بازار موجود هستند که نوع آکوستیک بیشتر به صورت مکانیکی و نوع دیجیتال به صورت الکترونیکی کار می کنند.

پیانو دسته دوم آکوستیک سنگین و برای منزل و یک جای ثابت مناسب است. اما نوع دیجیتال دارای وزن سبک تری است و می توان آن را به راحتی حمل و نقل کرد. پیانو دیجیتالی دارای امکاناتی همچون Usb ، ضبط صدا و.. است اما نسبت به پیانو آکوستیک عمر کمتری دارد.

این وسیله دارای کلاویه های زیادی با جنس های مختلف چوبی و فلزی است و خریداران باید از سالم بودن آنها مطمئن باشند. زیرا کیفیت کلاویه ها، رنگ ها و شکستگی آنها نشان از مقدار و نوع استفاده و همچنین سن فرد استفاده کننده دارد. خریداران باید به کیفیت صدا و تعداد بلندگوهای آن نیز دقت کنند.

افراد باید در هنگام خرید به زمان کوک شدن پیانو نیز توجه کنند. زیرا تعمیرات و کوک کردن این ساز، خود در بردارنده هزینه های زیادی است زیرا شرایط آب و هوایی، میزان و چگونگی استفاده سبب ناکوک شدن این وسیله می شود.

نکات مهم برای خرید پیانو دست دوم دیجیتال

در این بخش به تعدادی از پارامتر های مهم در خرید پیانو دیجیتال می پردازیم. با رعایت آن ها و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می توانید انتخاب مناسبی در خرید پیانو دست دوم داشته باشید.

کلاویه ها و تاچ آن ها

روند انتقال صدا در پیانو های آکوستیک با یک فرایند کوتاه مکانیکی صورت می گیرد. نکته ای که در انتخاب پیانو دیجیتال باید در نظر بگیریم این است که، تاچ دستگاه به پیانو آکوستیک نزدیک باشد. شرکت های سازنده پیانو های دیجیتال تا حدی به این مهم دست یافته اند اما همچنان کیفیت کلاویه ها با پیانو های آکوستیک متفاوت است به این دلیل که روش ایجاد صدا در پیانو های دیجیتال با یک روند دیجیتالی صورت می گیرد.

کیفیت صدا

صدای پیانو های دیجیتال یک صدای ضبط شده می باشد که شما با فشردن کلاویه ها آن ها را فراخانی می کنید. و تنها معیار خوبی یا بدی صدا را یک متخصص و نوازنده می تواند تشخیص دهد. عوامل موثر در کیفیت صدای پیانو های دیجیتال، تعداد، کیفیت و اندازه اسپیکر ها و پلی فونی بودن آن است. پلی فنی به بیشترین تعداد نت هایی گفته می شود که می توانند به صورت همزمان به صدا در بیایند. در پیانو های دیجیتال عدد ۶۴ برای این پارامتر مناسب است.

ویژگی های پیانو

پیانو های دیجیتال بسته به برند و قیمتشان قابلیت های گوناگونی دارند. مترونوم، قابلیت ظبط صدا، پورت USB، پورت MIDI ،بولوتوث، قابلیت تغییر صدا به ساز های مختلف و ….  از ویژگی های پیانو های دیجیتال است. اما افرادی که در صدد خرید پیانو دیجیتال دست دوم بر می آیند باید با توجه به نیاز و سطح خود خرید انجام دهند. برای مثال یک پیانو دیجیتال که تنها شامل مترونوم داخلی باشد برای یک فرد مبتدی کافی است اما برای فردی که فعالیت آهنگسازی یا اجرای زنده انجام می دهد قابلیت هایی مثل داشتن پورت USB و پورت MIDI و قابلیت انتقال گام ضروری است.

برند و اصالت ساز

یکی دیگر از پارامتر های مهم انتخاب ساز برند ساز است. انتخاب برند هایی که امتحان خود را پس داده اند خیال خریدار را راحت می کند. برند هایی مثل یاماها، دگزیبل و کورگ برند های مطمعنی در زمینه تولید پیانو های دیجیتال هستند. شایان به ذکر است که در مدل های مختلف این برند ها هم کیفیت پیانو ها بسیار متفاوت است. به طور مثال پیانو های یاماها مدل CLP بسیار بهتر و متفاوت تر از سری YDP است.

گارانتی ساز

گارانتی ساز هم یکی از پارامتر های مهم خرید پیانو دست دوم به حساب می آید. معمولا برند های معتبر دارای سه سال گارنتی و خدمات می باشند که در صورت بروز مشکل بدون دریافت هیچ مبلغی پیانو شما را تعمیر می کنند. پس باید در زمان خرید پیانو دست دوم در نظر داشته باشیم که چه مدت از زمان گارانتی ان باقی مانده است.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است