خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » بیوگرافی خوانندگان » سجاد رزمجو اسطوره موسیقی لری‎
سجاد رزمجو اسطوره موسیقی لری‎

سجاد رزمجو اسطوره موسیقی لری‎

مرگ پایان زندگی همه انسانها و سرآغاز زندگی ابدی آنهاست. سجاد رزمجو یکی از اساطیر موسیقی لری است که متاسفانه در آبان ماه سال ۱۴۰۰ در بیمارستان و در سن ۴۱ سالگی دار فانی را وداع گفتند.

سجاد رزمج. یکی از پرطرفدارترین خوانندگان لری بود که به دلیل آواز خوانی زیبا که از دل بر می آمد، بر دل لر زبان های غیور و تمامی اقوام ایران می نشست. این خواننده بزرگ کهکلویه و بویر احمد در مجالس عروسی هم به خوانندگی و شاد کردن مردم می پرداخت و شاید یکی از دلایل محبوبیت او همین مردمی بودن او بود. آقای سجاد رزمجو در تاریخ ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰ در خانه خود دچار آتش سوزی شد و به سرعت به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد، رزمجو در این حادثه دچار ۸۰ درصد سوختگی شده بود که پزشک او اعلاک کرده بود رزمجو شرایط سختی را می گذارند و به علت شدت جراحات وارده او را به بیمارستان امیرالمومنین شیراز منتقل کردند.  آقای رزمجو به مدت ۱۱ روز در بیمارستان بستری بود که در تمام این مدت طرفداران او، با حضور در مقابل بیمارستان و با گریه و زاری برای سلامتی او دعا می کردند. اما رزمجو پس از تحمل این ۱۱ روز درد سوختگی در تاریخ ۲۵ آبان ماه سال ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفت.

امروز می خواهیم شما را بیشتر با این اسطوره خوانندگی لر زبان ها آشنا کنیم و یک بیوگرافی مختصر از او و همچنین علت فوت او را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

برای این عزیز تازه در گذشته تقاضای مغفرت و برای خانواده و طرفداران ایشان آرزوی صبر و آرامش داریم.

بیوگرافی سجاد رزمجو

سجاد رزمجو خواننده لری متولد سال ۱۳۵۹ در یاسوج اهل نورآباد ممسنی بود که در ۲۵ آبان ۱۴۰۰ درگذشت.

سجادرزمجویی خواننده لر متولد یاسوج در کهکیلویه و بویراحمد است که آهنگ‌ها و ترانه‌ها محلی و لری او بسیار پرطرفدار است.

وی یکی از خوانندگان صاحب سبک لری و شروه خوان و آوازره خوان محلی بود که بین مردم بختیاری و لری محبوبیت زیادی داشت و در عروسی‌ها و مراسم عزا برنامه اجرا می‌کرد. آهنگ‌های او به عنوان پیشواز در ایرانسل و همراه اول موجود است.

سوابق موسیقی

رزمجویی خوانندگی را از اوایل جوانی و بطور حرفه‌ای سال ۱۳۷۱ آغاز کرده و در مجالس و مراسم عروسی و جشن‌ها برنامه‌های شادی را اجرا میکرد. قطعات محلی و لری بویراحمدی او بسیار مشهور است.

از جمله آثار خوانندگی استاد رزمجویی میتوان به آهنگ لری برگ ریواس با سنتور و کمانچه وآهنگ هی بو کو یارم، آهنگ بی کس، آهنگ ایلل و باره
آهنگ شروه سجاد رزمجویی، اهنگ دستمال بازی و … اشاره کرد.

این هنرمند مردمی در شادی‌های مردم و همشهری‌های خود سرود‌های زیبا و آهنگ‌های شاد می‌خواند و در مراسمات عزای مردم هم در کنارشان شروه سرایی می‌نمود.

همسر سجاد رزمجو

وی سال‌ها پیش ازدواج کرده و دارای همسر بود و عکسی از همسرش به مناسبت سالگرد ازدواجش در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است. او در انتهای این عکس نوشت:

می گویند زمانی که درباره چیزی در زندگی تان مطمئن نیستید
تنها از قلب خود پیروی کنید
من هم همین کار را کردم و
قلبم من را درست به سمت تو هدایت کرد
سالگرد ازدواجمون مبارک مهربونم!

درگذشت برادر جوان رزمجو

استاد رزمجویی دو سال پیش برادر جوانش را به نام علی رزمجویی از دست داد و داغ برادر جوان دید. او شروه خوانی غمگینی را برای برادرش خوانده که بسیار سوزناک است.

اینستاگرام سجاد رزمجو

صفحه اینستاگرام این خواننده با نشانی sajad_razmjoo.official در دسترس عموم قرار دارد که فالور‌های چشمگیری نیز حدود ۲۶۰کا دارد که میتوانید ترانه‌ها و آهنگ‌ها و آهنگ‌های رقص دستمال و شروه خوانی ایشان را در صفحه شخصی اش گوش دهید.

علت درگذشت و فوت سجاد رزمجویی

۱۴ آبان ۱۴۰۰ حادثه نشت گاز و انفجار منزل او باعث شد که این خواننده با سوختگی ۸۰ درصد مواجه شود و بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شود.

هاشم یوسفی در رابطه با جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۱۱ و ۱۲ دقیقه روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی انفجار منزل مسکونی در یکی از مناطق شهری یاسوج گزارش داده شد.

وی اظهار کرد: یک اکیپ آتش نشانی به سرپرستی اینجانب بلافاصله در محل حضور پیدا کرده که با توجه به سطح سوختگی، از جا کنده شدن لولاهای درب‌ها و شکسته شدن شیشه ها متوجه انتشار و به وجود حجم گسترده گاز در منزل شده ایم.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در این باره می گوید این خواننده دچار ۸۰ درصد سوختگی شده بود که شرایط جسمی بسیار بدی را پشت سر می‌گذاشت.وی ادامه داد: متاسفانه فرد مصدوم آقای ۴۱ ساله و یکی از خوانندگان محلی کهگیلویه و بویراحمد است که براثر سوختگی شدید با آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد. بدن این خواننده ۴۱ ساله کاملاً عفونت کرده بود و تلاش ما در این ده روز بی فایده بود و در نهایت این خواننده دار فانی را وداع گفت آقای رزم جو از دهه هفتاد تا به حال در عرصه خوانندگی فعالیت دارد او همچنین در مجالس عروسی نیز حضور پیدا می‌کرد و به همین دلیل محبوبیت زیادی در نزد مردم داشت.

مراسم تشییع و تدفین سجاد رزمجو خواننده معروف استان کهگیلویه و بویراحمد (روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰) در یاسوج مرکز استان برگزار می‌شود.
بر اساس اطلاعیه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده، مراسم خاکسپاری رأس ساعت ۱۴ بعد از ظهر در قبرستان روستای سروک برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است