خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » روز جهانی موسیقی ۲۰۲۲ میلادی و ۱۴۰۱ شمسی چه روزی است؟
روز جهانی موسیقی ۲۰۲۲ میلادی و ۱۴۰۱ شمسی چه روزی است؟

روز جهانی موسیقی ۲۰۲۲ میلادی و ۱۴۰۱ شمسی چه روزی است؟

یکی از بهترین روزهایی که در تقویم جهانی ثبت شده است، روز موسیقی است. این روز به پاسداشت موسیقی و موسیقی دان در سراسر جهان به نام روز موسیقی شناخته می شود و هر کشور و فرهنگی مطابق آداب و رسوم خود این روز را جشن می گیرد. در بعضی از کشورها مردم با برگزاری جشن ها و فستیوال ها به کوچه و خیابان می آیند و شروع به رقص و آواز می کنند. بعضی درگیر سازهای خود را بر می دارند و به کنار پارک ها و مکان های عمومی می روند و با نواختن ساز، لحظاتی شاد و مفرح را برای سایرین ایجاد می کنند.

امروز، ۲۱ ژوئن سال ۲۰۲۲ برابر با ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ روز جهانی موسیقی است. زندگی را بدون موسیقی نمی توان تصور کرد، پس اختصاص دادن یک روز به موسیقی، کار بسیار خوبی بوده است. شاید جالب باشد بدانید که امروز، روز موسیقی، طولانی ترین روز سال هم هست. پس در این طولانی ترین روز سال، در کنار ساز و آواز، لحظاتی خوب و رویایی را برای شما آرزو داریم …

با بیان تاریخچه روز جهانی موسیقی و پیامک های تبریک این روز که به زبان فارسی و انگلیسی هستند، همراه ما باشید.

تاریخ دقیق روز جهانی موسیقی در تقویم ۱۴۰۱

تاریخ دقیق روز جهانی موسیقی 1401 چه روزی است + علت نامگذاری

در تقویم شمسی : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در روز سه شنبه
در تقویم قمری : ۲۱ ذی القعده ۱۴۴۳
در تقویم میلادی : ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲

روز موسیقی در تقویم ایران چه روزی است

اینکه در تقویم ملی ایرانی با هزاران استاد موسیقی و اثار ماندگار هنوز تاریخی برای روز بزرگداشت موسیقی مطرح نشده است جالب می باشد، بارها تاریخ های مختلفی برای انتخاب روز ملی موسیقی پیشنهاد شده است اما ظاهر هیچ کدام مورد موافقت قبول نشده، با فوت استاد محمدرضا شجریان دوستدارانش روز تولد ایشان را برای این روز پیشنهاد دادند، قبل ترها روز تولد کلنل علینقی وزیری بود یا میرزا عبدالله فراهانی پیشنهاد شده بود، البته روز تولد ابونصر محمد ابن فارابی که روز ۹ مهر می باشد برای دوستداران اهالی موسیقی در ایران روز ملی موسیقی عنوان شده.

روز جهانی موسیقی از کجا آغاز شد؟

در سال ۱۹۸۲ اولین روز جهانی موسیقی در تابستان در کشور فرانسه جشن گرفته شد. سپس در فرانسه شخصی به نام جک لانگه کسی بود که روز جهانی موسیقی را در پاریس برگزار کرد. یکی دیگر از آهنگسازان به نام موریس فلورت هم روزی را برای جشن گرفتن موسیقی اعلام کرد و روز جهانی موسیقی بعد ها در سراسر کشور های دنیا شناخته شد.

علت نامگذاری روز جهانی موسیقی

در حال حاضر علاوه بر کشور فرانسه که خاستگاه انتخاب این روز بوده بیش از ۱۵۰ کشور دیگر در شهرهای خود نیز سالانه با آمدن روز جهانی موسیقی کنسرت ها و جشن های موسیقی رایگان در سطح شهر، متروها و مکان های عمومی مانند پارک ها اجرا می کنند. امسال نیز بعد از دو سال تحمل شرایط قرنطینه و شیوع کرونا مجدد جشن های موسیقی در سراسر دنیا برگزار خواهد، هدف از برگزاری این جشن ها ترویج صلح و آرامش و اجرای موسیقی با کیفیت برای همه مردم می باشد.

جملات و پیام تبریک برای روز جهانی موسیقی

I do not know how I would get through my day without listening to music. Have a very happy World Music Day everybody!

نمی دانم که اگر موسیقی نبود ، چگونه می خواستم بدون گوش دادن به آن روزم را سپری کنم. روز جهانی موسیقی بر همه مبارک.

**********************************

Everyday should be dedicated to music as it is what makes our world go round. Have a very happy World Music Day everybody!

همه باید موسیقی را به پاس بدارند ، زیرا چیزی است که باعث گردش زندگی ما و پیشرفت جهان می شود. روز جهانی موسیقی بر همه مبارک.

**********************************

The world of music knows only peace and no boundaries ، knows no hatred and knows no sorrows. Have a very happy World Music Day everybody!

جهان موسیقی فقط آرامش را می شناسد و هیچ محدودیتی را بلد نیست و هیچ نفرت و هیچ غمی را نمی شناسد. روز جهانی موسیقی بر همه مبارک.

**********************************

Life without music is like food without salt ، bland and tasteless. Wish you all a very happy World Music Day!

زندگی بدون موسیقی شبیه به غذای بدون نمک و بی مزه است. امیدواریم روز جهانی موسیقی بر شما مبارک باشد.

**********************************

_Even the word music resonates with nostalgia ، hope ، and emotions because music gives us all that. So appreciate it and have a very happy World Music Day everybody!

کلمه موسیقی به معنای نوستالژی ، امیدواری و احساسات است ، زیرا موسیقی همزمان همه این ها را به ما می دهد بنابراین آن را به پاس بدارید . روز جهانی موسیقی خوبی را برای همه شما آرزومندیم.

**********************************

Music should be categorized as one of the basic needs in life. Have a very happy World Music Day everybody!

موسیقی باید از اساسی ترین نیاز های یک انسان در زندگی برشمرده شود . روز جهانی موسیقی بر همه مبارک.

**********************************

We all have memories attached to music and all the memories combined with the music makes our life worth living. Have a very happy World Music Day everybody!

همه ما در زندگی خاطراتی داریم که به موسیقی گره خورده اند و همه این خاطرات با موسیقی ترکیب شدند و ارزش به زندگی ما دادند . روز جهانی موسیقی بر همه مبارک.

**********************************

The memories associated with music depends on how long that particular music has been there in your life and even if you haven’t heard that in a long time ، once you hear it ، every memory associated with it comes back. Happy World Music Day!

خاطرات وابسته به موسیقی ، بستگی به این دارد که ما چه مدت به یک موسیقی خاص در زندگی گوش کرده باشیم . حتی اگر بعد از مدت زمان طولانی فقط یکبار آن را بشنوید ، تمام آن خاطرات از جلوی چشمانتان عبور خواهد کرد.

**********************************

Spreading love through music is so beautiful and so this Music Day share your favorite songs with your friends and let us all have a taste of what we love. Have a very happy World Music Day everybody!

انتشار دادن عشق از طریق موسیقی بسیار زیبا است بنابراین روز جهانی موسیقی ، روزی است که می توانید آهنگ های مورد علاقه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و طعم چیزی را که دوست دارید ، به دیگران هم بچشانید . روز جهانی موسیقی بر همه مبارک.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است