خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » اخبار موسیقی » گروه #تهران نخستین آلبوم خود را در فضای الکترونیک و شهری منتشر کرد
گروه #تهران نخستین آلبوم خود را در فضای الکترونیک و شهری منتشر کرد

گروه #تهران نخستین آلبوم خود را در فضای الکترونیک و شهری منتشر کرد

گروه #تهران نخستین آلبوم خود را در فضای الکترونیک و شهری منتشر کرد

گروه دو نفره #تهران (هشتگ تهران) نخستین آلبوم خود را با همین نام، در سبک الكترونيک با فضای شهری توسط نشر و پخش جوان منتشر کردند. آنها پیش از این قطعه «تگرگ» را از این آلبوم منتشر کرده بودند.

مازیار خواجیان و محمدرضا اصغری دو عضو مولف این گروه هستند که پیش از این تک قطعاتی را در قالب کانالی با نام رادیو منتشر کرده‌اند و قبل از انتشار آلبوم، پرفورمنس «در جنگل شهر» را روی صحنه برده‌اند.

آنها قرار است روز جمعه ۱۹ مرداد، ساعت ۱۹:۳۰ هم مراسم رونمایی از این آلبوم را در مجموعه «گودو یاس» واقع در خیابان نجات‌الهی، خیابان محمدی، انتهای بن‌بست گل یاس برگزار کنند.

آلبوم «#تهران» شامل هشت قطعه است که نامگذاری تمام آنها با # (هشتگ) آغاز شده است. تهران، پلید، آروم، تگرگ، آواز، صحرا، جنگل و دور نام این قطعات است. مازیار خواجیان علاوه بر شعر و آهنگسازی، به عنوان خواننده، نوازنده گیتارباس، گیتار آکوستیک و الکتریک، کیبورد و سینتی‌سایزر و محمدرضا اصغری هم به عنوان همخوان، نوازنده کیبورد، پیانو، سینتی‌سایزر، پرکاشن و طراحی ریتم و در کنارش کار مهندسی صدا و میکس و مستر را انجام داده‌اند. احسان ابرقویی نیز ایده‌پردازی تصویری، کارگردانی هنری و طراحی کانسپت را بر عهده داشته و صبا مقدمی نیز در شکل‌گیری پروژه «#تهران» با آنها همکاری داشته است.

نیما رمضان (گیتار الکتریک)، مازیار آل‌داوود (دیجریدو و پرکاشن) و آدرخش فراهانی به عنوان همخوان آها در چند قطعه همراهی کرده‌اند. بهمن چکار نیز سه قطعه از این آلبوم را خوانده است.

مازیار خواجیان و محمدرضا اصغری، سال‌ها است در داخل و خارج از ایران موسیقی تولید می‌کنند؛ محمدرضا یکی از پیشروهای فضای الکترونیک است که آلبوم «آفتاب‌های همیشه» با مونولوگ‌های آیدا شاملو جزئی از کارنامه اوست و علاوه بر آن بیشتر فعالیتش در حوزه موسیقیِ «بازی» بوده و سال گذشته برای آلبوم موسیقی بازی «شهرزاد»  -که قرار است منتشر شود- در ششمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برنده غزال زرین بهترین موسیقی شده است. مازیار خواجیان که ساز تخصصی‌اش گیتار باس است و تحصیلاتش در دانشگاه پرفورمنس جز بوده است. او مثل محمدرضا این سال‌ها با هنرمندانی نظیر سهیل نفیسی همکاری کرده، آلبوم مستقل «فنا» را منتشر کرده و به تازگی هم آلبوم «جلیل کو؟» با مدیریت هنری او منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این آلبوم را به شکل دیجیتالی از سایت بیپ‌تونز و نسخه فیزیکی آن را همراه با کتابچه تصویری از فروشگاه‌های فرهنگی تهیه کنند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است