خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » نوای موسیقی اصیل ایرانی در نیویورک
نوای موسیقی اصیل ایرانی در نیویورک

نوای موسیقی اصیل ایرانی در نیویورک

نوای موسیقی اصیل ایرانی در نیویورک

آرش و سیاوش حق‌طلب، دو برادر نوازنده ایرانی، این روزها با اجراهای زنده‌شان در نیویورک سر و صدا به پا کرده‌اند. این دو برادر که به همراه پدر و مادر نوازنده‌شان گروه خانوادگی «جامه‌دران» را از سال ۲۰۱۲ تأسیس کرده‌اند، به تازگی در rubin museum of art وasia society  به اجرای موسیقی زنده ایرانی پرداختند و نامشان هم حسابی آنجا سر زبان‌ها افتاده است.

این گروه هفته گذشته در یک اجرای ۳۰ دقیقه‌ای در رادیو wkcr که یکی از رادیو‌های معتبر آمریکایی محسوب می‌شود، نوای موسیقی اصیل ایرانی را به گوش مخاطبان نیویورکی رساندند.

آرش حق طلب درباره این اجراها می‌گوید: «مردم این‌جا تصورشان از موسیقی خاورمیانه به موسیقی عربی محدود می‌شود و ما یکی از اهدافمان این است که بتوانیم صدای موسیقی غنی ایرانی را به گوش مخاطبان غربی برسانیم»

حق طلب درباره گروه «جامه‌دران» می‌گوید: «این گروه از سال ۲۰۱۲ توسط من و برادرم سیاوش تأسیس شد ولی تا سال ۲۰۱۴ که پدر و مادرمان به ما ملحق شوند اسمی برایش انتخاب نشده بود.»

او همچنین اضافه می‌کند: «فعلاً برنامه‌ای برای آلبوم اختصاصی نداریم و می‌خواهیم در سالن‌های مختلفی به اجرای موسیقی پرداخته و موسیقی ایرانی را به مخاطبان غربی معرفی کنیم. اما به تازگی که استقبال مردم از کارهایمان را دیده‌ایم، به فکر ضبط آلبوم افتاده‌ایم و قرار است به زودی کارهایش را آغاز کنیم. البته فعلاً در حال ضبط یک‌سری از صفحات قدیمی بی‌کیفیت موسیقی ایران با سر و شکلی جدید هستیم.»

کاوه حق‌طلب (کمانچه)، سیاوش حق‌طلب (تار)، مهناز کلانی (سنتور)، بابک حق‌طلب (تنبک) و منصور حق‌طلب (سه‌تار) اعضای این گروه اینسترومنتال هستند که قرار است دو هفته دیگر در rubin museum of art روی صحنه بروند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است