خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » نادر مشایخی در فرهنگسرای ارسباران پرفورمنس اجرا می‌کند
نادر مشایخی در فرهنگسرای ارسباران پرفورمنس اجرا می‌کند

نادر مشایخی در فرهنگسرای ارسباران پرفورمنس اجرا می‌کند

نادر مشایخی در فرهنگسرای ارسباران پرفورمنس اجرا می‌کند

«پرفورمنس» به سرپرستی نادر مشایخی با حضور هنرمندان و اهالی موسیقی، روز چهارشنبه ۱۷ آذر ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود. در بخش اول این برنامه، نادر مشایخی به بررسی موضوع پرفورمنس، بریکولاژ یا سرهم بندی می‌پردازد .

اجرای «بریکولاژ شماره ۲۰» و «یک رویداد چند رسانه‌ای» بخش بعدی این برنامه است که با حضور گروه کودک «سل آوا» به سرپرستی «شیوا الله‌وردی» و نوازندگان باشگاه موسیقی ارسباران روی صحنه می‌رود.

این هنرمند درباره این رخداد می‌گوید: ‌«به طور کلی می‌توان دو مدل برای سیستم فکر و عمل انسان شناسایی کرد که انسان این دو مدل را برای ساخت و انتقال آنچه ساخته به کار می‌برد. مدلِ اول، سیستمی بر اساس علت و معلول است که در این سیستم پیش‌بینی ضروری است و اجرا بعد از تهیه نقشه صورت می‌گیرد . این سیستم بر اساس آینده‌نگری شکل می‌گیرد. مدل دوم سرهم ـ بندی یا بریکولاژ است و در این سیستم، نقشه و اجرا هم‌زمان رخ می‌دهد و نیازی به پیش‌بینی ندارد . هدف اصلی این پروژه، جستجوی جنبه‌های گوناگون سرهم‌بندی در دنیای پیرامون ما ایرانی هاست و ضروری است عادت‌های ذهنی همیشگی برای عمل بر اساس سیستم علت و معلولی کنارگذاشته شود که تنها قاعده آن نیز«کار» است.»

نادر مشایخی فارغ‌التحصیل رشته آهنگسازی و رهبری ارکستر از وین است. مشایخی در سال ۲۰۰۱ ارکستر وین را تشکیل داد و از همان سال‌ها رهبری ارکسترهایی چون وین ۲۰۰۱ و کاپلا کوندورتا و نیز همکاری با هنرمندانی چون هانا شیگولا ،شرکت در فستیوال‌های معتبر اروپا، آمریکا و آسیا، رهبری ارکستر سمفونیک تهران و اجرای کنسرت با این ارکستر در اتریش (دو بار) و آلمان، تدریس در دانشگاه تهران، دانشکده صدا و سیما و کنسرواتوار تهران از فعالیت‌های این آهنگساز و موزیسین است.

علاقه‌مندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز سیدخندان خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است