خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » اخبار موسیقی » سمینار یاماها و بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت آرشه جام جم
سمینار یاماها و بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت آرشه جام جم

سمینار یاماها و بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت آرشه جام جم

سمینار یاماها و بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت آرشه جام جم برگزار شد

سمینار یاهاما با حضور جمعی از موزیسین‌های داخلی و خارجی شامگاه روز یکشنبه ۲۶ شهریور در هتل اسپیناس تهران برگزار شد. در این برنامه علاوه بر رونمایی از چند ساز جدید یاماها، مروری بر فعالیت‌های شرکت «آرشه جام جم» به عنوان نماینده رسمی این برند مطرح در ایران انجام شد. در این برنامه استاد «بزرگ لشگری»، بنیانگذار شرکت آرشه جام جم، به همراه «ساختیانچی» هم حضور داشتند و سخنرانی کردند. اما یکی از نکات حائز اهمیت سمینار یاماها حضور دکتر «علی مرادخانی»، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و حمیدرضا نوربخش، رییس خانه موسیقی، بود. همچنین آهنگسازان برجسته‌ای نظیر دکتر محمد سریر و حسن ریاحی حضور داشتند.

در ابتدای برنامه محمد ساختیانچی، مدیر شرکت آرشه جام جم، گفت:«شرکت آرشه جام جم فعالیت خود را از اول نوامبر ۱۹۹۲ با شرکت یاماها آغاز کرد و اکنون بیش از ۲۵ سال است که می‌گذرد. وقتی استاد بزرگ لشگری و من این کار را شروع کردیم، ایشان بسیار جوان‌تر بودند. البته ایشان همیشه با انرژی که داشتند پشتیبان ما بودند. همانطور که مجری برنامه هم فرمودند قبل از همه ما به این سالن تشریف آوردند. کالایی که ما عرضه می‌کنیم از همه کالاهای دیگر متفاوت است چون عشق را به همه ما القا می‌کند. بنابراین گرچه امشب مهمانان و دوستان و رقبا و همکاران ما حضور دارند اما در حقیقت همه ما رفیق هستیم. من از همه دوستان و کسانی که اینجا تشریف آوردند تشکر می‌کنم و می‌خواهم بگویم که ما با همدیگر دوست و همکار هستیم و باید به همدیگر کمک کنیم. می‌توانم بگویم کشور ایران با شرایطی که دارد، خود به تنهایی بزرگترین مشتری یاماها موزیک گلف است. شعار یاماها عشق و اقدام به عمل آن است. برای موسیقی عشق لازم دارید و باید در جهت اشاعه موسیقی و آموزش و آشنایی با آن تلاش کنید. همه ما در این زمینه فعالیت می‌کنیم. آقای لشگری با عشق شروع کردند و پس از ۲۵ سال که از این کار گذشته، سه نسل از خانواده آقای لشگری فعالیت دارند. آقای بزرگ لشگری به عنوان نسل اول، بنده نسل دوم و بچه‌های ما نسل سوم هستند. همکاران ما بیش از چهل نفر هستند که همگی فرزندان ما هستند. این برنامه بیشتر توسط همین جوانانی که در صحنه حضور ندارند انجام شده است. اساس برنامه‌های آرشه جام جم اشاعه موسیقی بوده و همه ما باید تلاش کنیم تا این صنعت به تک تک خانه‌ها برود. ما افتخار داریم در خانواده یاماها، ایران بزرگترین مشتری و عرضه‌کننده لوازم موسیقی در میان هفتاد کشوری است که با یاماها موزیک گلف همکاری دارد. با این حال، این صنعت در برابر صنایع دیگر بسیار کوچک است و همه دست به دست هم باید بدهیم تا این صنعت را توسعه دهیم.

در ادامه برنامه ویدئویی از تاریخچه فعالیت‌های شرکت آرشه جام جم در سالن پخش شد و در این ویدئو توضیحات مفصلی درباره فعالیت‌های استاد بزرگ لشگری در زمینه موسیقی و تأسیس این شرکت عنوان شده بود. در ادامه با دعوت مجری برنامه، فیروز ویسانلو برای اجرای زنده روی صحنه آمد. این نوازنده سرشناس گیتار اعلام کرد که رضا تاجبخش و محمد شعبانی با درخواست او برای اجرای یک بداهه‌نوازی موافقت کرده‌اند و با تشویق‌های حضار این دو نوازنده مطرح پیانو و سازهای کوبه‌ای هم روی صحنه آمدند. در ادامه هم فیروز ویسانلو به تنهایی یک قطعه را با گیتار نواخت. او همچنین توضیحاتی را درباره گیتار جدید یاماها که به او هدیه داده شده عنوان کرد.

سپس گروه محمد شعبانی برای اجرای دو قطعه روی صحنه آمدند. آرمین مرشد (نوازنده لید گیتار)، رضا تاجبخش (پیانو)، مجید برومند (گیتاربیس) و محمد شعبانی (پرکاشن) روی صحنه آمدند. فرزاد قیصری‌پور هم یکی دیگر از اعضای این گروه بود. او که سال‌ها سابقه نوازندگی درامز به همراه دهها خواننده و گروه مختلف را دارد، در حال حاضر مدیر فروش شرکت آرشه جام جم است. آنها دو اثر ساخته آرمین مرشد را برای حضار اجرا کردند.

یکی دیگر از بخش‌های این سمینار یاماها به توضیحات «حسام ساختیانچی» درباره دو چهره جوان ایرانی اختصاص داشت. او اعلام کرد که در زمستان سال ۹۵ «نیما اورکی» و «نیما شناوری» از ایران به مرحله پایانی رقابت نوازندگی یاماها موزیک گلف راه پیدا کردند. در مرحله پایانی نیما اورکی در رقابت با نمایندگان و موزیسین‌هایی از کشورهای مختلف دنیا حائز رتبه نخست آزمون بورسیه یاماها می‌شود. در ادامه نیما اورکی ابتدا قطعه شنیدنی تیتراژ فیلم‌سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته پدرش «ستار اورکی» را با پیانو نواخت. اجرای او با پخش تصاویری از این فیلم موفق «اصغر فرهادی» همراه شد. نیما اورکی سپس یک قطعه دیگر را هم اجرا کرد. در ادامه هم گروه کُر ارامنه به رهبری «ادیک تامرازیان» دو قطعه را اجرا کردند. ادیک تامرازیان هم نهایتاً پیانوی جدید یاماها که قابلیت‌های گوناگونی دارد را به حاضرین معرفی کرد.

اشتراک گذاری مطلب

تاکنون یک نظر ثبت شده است.

  1. سلام.عالی بود . ممنون از سایت خوبتون

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است