خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » بیوگرافی خوانندگان » آشنایی با بزرگان موسیقی » تحلیل و بررسی موسیقی تکرار نشدنی فیلم کنعان
تحلیل و بررسی موسیقی تکرار نشدنی فیلم کنعان

تحلیل و بررسی موسیقی تکرار نشدنی فیلم کنعان

علاقمندان به فیلم های ایرانی، نام فیلم کنعان را بارها شنیده اند و احتمالا به تماشای آن نشسته اند. فیلم کنعان با پرداختن به موضوع تازه و کارگردانی حرفه ای خود توانست یک حرکت نوین در دهه ی ۸۰ شمسی باشد. فیلم کنعان، به کارگردانی مانی حقیقی، نویسندگی مانی حقیقی و اصغر فرهادی، یکی از فیلم های محبوب سال ۱۳۸۶ می باشد. موسیقی این فیلم که کاری از کریستف رضایی بود در آن زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت و سطح فیلم را به سوی حرفه ای تری هدایت کرد. امروز می خواهیم قطعات موسیقی فیلم کنعان را بشنویم و با آهنگساز این فیلم بیشتر آشنا شویم.

فیلم کنعان و موسیقی متن آن

موضوع فیلم در خصوص زوجی است که در آستانه ی جدایی هستند. ترانه علیدوستی و محمدرضا فروتن با نقش آفرینی درخشان خود به خوبی توانستند روح تازه ای به فیلم ببخشند.

از دیگر بازیگران این فیلم می توان به بهرام رادان، افسانه بایگان،حسن معجونی و… اشاره کرد.

موسیقی متن سریال کنعان در زمان خودش سر و صدا به پا کرد و توانست در میان مخاطبان جا باز کند. تمامی قطعات موجود در فیلم کنعان، در آلبومی به نام مینا گردآوری شده است و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

حال شاید شما بخواهید آهنگساز معروف فیلم کنعان را نیز بیشتر بشناسید، مردی که از پدری ایرانی و مادری فرانسوی است.

آهنگساز فیلم کنعان کیست؟

کریستف رضایی یک آهنگساز دو رگه ی ایرانی فرانسوی است که با آلبوم مینا، در سال انتشار این فیلم (۱۳۸۶) توانست، به شهرت برسد و طرفداران خود را پیدا کند.

کریستف رضایی متولد سال ۱۳۴۴ در تولور فرانسه است. سازی که او در آن مهارت دارد پیانو است و بیشتر در سبک های موسیقی کلاسیک و موسیقی متن کار می کند.

از سال ۱۳۷۴ فعالیت کریستف آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. در تعداد زیادی از فیلم ها، ساخت موسیقی، توسط کریستف انجام شده است و در این زمینه موفقیت های بسیاری را کسب کرده است. بیش از ۳۰۰ قطعه ی موسیقی توسط او ساخته شده است.

در فیلم های دیگری که کریستف رضایی همکاری داشته می توان به سعادت آباد، ناگهان درخت، اژدها وارد می شود، نگار، چهل سالگی و … اشاره کرد.

قطعات موسیقی فیلم کنعان

قطعات آلبوم مینا را می توانید در ادامه دانلود کنید و گوش دهید.

کلام آخر

به شکل کلی موسیقی در هر فیلم می تواند یک تغییر بزرگ ایجاد کند و صحنه ها و لحظات فیلم را برای ما قابل لمس تر کند. با موسیقی خوب، سکانس های فیلم زیباتر می شوند و گوش و چشم را در مسیر درستی قرار می دهند. موسیقی فیلم کنعان با ساخت کریستف رضایی توانست دقیقا همین حس زیبا را به مخاطب القا کند و بازی بازیگران در این فیلم را تکامل ببخشد.

امیدواریم در این مطلب از سایت ipause از گوش دادن به آلبوم مینا لذت برده باشید و با سازنده ی این آلبوم، جناب کریستف رضایی نیز بیشتر آشنا شده باشید.

برای شنیدن برترین موسیقی های ایران، سینمای و تلویزیون و …، مطالب جدید سایت ما را از دست ندهید. شما چه قطعات زیبای دیگری از آقای کریستف رضایی شنیده اید که برایتان دوست داشتنی بوده است؟ آیا شما این آهنگساز محبوب را می شناختید؟

تحلیل و بررسی موسیقی تکرار نشدنی فیلم کنعان
3.50/55
امتیاز 3.50 ( 2 رای )
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است