خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » کنکور ۹۹ چگونه برگزار می شود

کنکور ۹۹ چگونه برگزار می شود

عنوان: متن رپورتاژ با عنوان «کنکور ۹۹ چگونه برگزار می‌شود؟»
تاریخ نگارش محتوا محتوانگار
۱۲ فروردین علی
ویرایش نهایی ویراستار سوم ویراستار دوم ویراستار اول
    نیاز ندارد. دوردی
کلمات کلیدی تعداد واژگان: وضعیت محتوا:نیازمند ویرایش
لینک منبع: تالیف – اطلاعات خبرگزاری تسنیم.
ویژگی تایپوگرافی:  فونت ۱۴ Calibri
آدرس انتشار: سایت های رپورتاژ دهنده

رتبه بندی اولویت اول اولویت دوم اولویت سوم اولویت چهارم اولویت پنجم
کلیدواژه کنکور ۹۹ تاثیر معدل در کنکور ۹۹ بهترین منابع کنکور ۹۹ مشاوره کنکور ۹۹ برنامه ریزی کنکور ۹۹

 

تعداد تکرار واژه ۱۸ ۴ ۳ ۱ ۲
سایر کلمات کلیدی  

کنکور ۹۹ چگونه برگزار می‌شود؟

کنکوری عزیز؛

 موفقیت شما مستقیماً از ۲ تصمیم مهم تأثیر می‌پذیرد:

۱- مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو

۲- عملکرد خود شما در فرایند مطالعه و آماده شدن برای کنکور ۹۹

سرنوشت کنکور ۹۹

در هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، سازمان سنجش باری دیگر مثل کنکور ۹۸ پیرو خواسته داوطلبان مصوب شد که ۲ (مجموعه سؤال) طراحی شود. مجموعه سؤال (۱) برای دانش آموزان نظام جدید (۳-۳-۶) و مجموعه سؤال (۲) برای داوطلبانی که در نظام قدیم آموزشی فارغ التحصیل شده‌اند.

اما این فقط چالش شما در کنکور ۹۹ نیست، علیرغم استرس‌ها و ندانم کاری‌ها که شما را نگران کرده، بحث دیگری نیز پیش آمده و دانش آموزان پایه دوازدهم نظام جدید نسبت به تاثیر معدلشان در کنکور سوالاتی در ذهن دارند. از این ور هم داوطلبان نظام قدیم در فکر ترمیم نمرات کتبی خود هستند. بیایید با با بررسی آخرین اطلاعات و مصوبات شما را از سیر تا پیاز تاثیر معدل در کنکور ۹۹ آگاه کنیم.

 تاثیر معدل در کنکور ۹۹

در بررسی اطلاعیه‌ها و مصوبات موجود به این نتیجه رسیدیم که تاثیر معدل در رتبه کنکور مثبت و قطعی است. همچنین برای گروه اول از داوطلبان (نظام قدیم) با در نظر گرفتن نمره آزمون‌های کتبی آن‌ها که به صورت هماهنگ کشوری برگزار شده ۲۵ درصد خواهد بود.

خوشبختانه این گروه از داوطلبان (فارغ التحصیلان سال ۸۴ به بعد) و دارندگان مدرک پیش دانشگاهی (از سال ۹۱ به بعد) فقط یکبار می‌توانند از فرصت موجود، برای ترمیم نمرات کتبی خود استفاده کنند.

اما دانش آموزان پایه دوازدهم توجه کنند!

در نظام جدید، امسال پایه در دوازدهم  کتاب‌های جدید برای اولین بار به صورت همگانی تدریس شد. از این رو شما عزیزان امتحانات نهایی نیز خواهید داشت. با پرسش از معلم خود یا یک سرچ ساده می‌توانید درس‌های نهایی خود را پیدا کنید.

نظر رئیس سازمان سنجش در مورد تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹

با توجه به آخرین اظهارات خدایی رئیس سازمان سنجش، (۱۳ آذر ۹۷)؛ تاثیر معدل در رتبه کنکور دانش آموزان نظام جدید (۳-۳-۶) قطعی خواهد بود. البته با در نظر گرفتن آموزش و پرورش مبنی بر عملیاتی شدن تاثیر معدل در کنکور ۹۹ (اظهارات سید محمد بطحایی در ۱۷ اسفند ۹۷) می‌توان به این نتیجه رسید که تأثیر مدل قطعی است.

یادداشت: این مطالب در تاریخ ۱۲ فروردین ۹۸ نوشته شده است. چنانچه از طرف سازمان سنجش اطلاعیه‌ای مبنی بر میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۹ برای دانش آموزان نظام جدید اعلام شد؛ در صفحه  «تاثیر معدل در کنکور ۹۹»  و سایت مکتبستان به آن اشاره خواهیم کرد.

۳ فاکتور مهم برای کسب رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور

کنکوری‌های عزیز،

بعد از شناخت کنکور ۹۹ و یافتن جایگاه خود در این کنکور، باید ۳ مرحله لازم الاجرا را انجام دهید. شکست در هر یک از این ۳ مرحله مهم سرعت موفقیت شما را کُند و تمام زحمات شما را بدون پاسخ می‌گذارد. بنجامین فرانکلین می‌گوید: چقدر خوب است که انسانی منطقی باشی، چرا که قادر می‌شوی برای هر کاری که قصد انجام داری دلیلی منطقی پیدا یا ایجاد کنی.

ما می دانیم که شما چقدر با استعداد و مستعد هستید، اما بدانید و آگاه باشید که این ۳ مرحله را حتی نخبه‌ها نیز انجام می‌دهند. پس بیاید ۳ فکتور کلیدی را بشناسیم:

۱- بهترین منابع کنکور ۹۹

از آن جایی که برای هر دو گروه نظام (۳-۳-۶) و نظام قدیم دو مجموعه سؤال ارائه می‌شود، از این رو منابع مطالعه یکی نیست. انتشارات منابع زیادی را منتشر می‌کنند و شما کنکوری عزیز خیلی آسان می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. طوری که همه رقیبان شما این کار را می‌کنند. اما ما امروز قصد داریم، منابع برتر و کمیاب را خدمتتون معرفی کنیم.

کتاب تنها ابزار ارائه محتوا نیست، بارها داوطلبانی را دیده و شناخته ایم که حتی کتاب‌های کنکوری نخریده‌اند. اما با دسترسی به منابع تاپ کنکور جز ۱۰۰۰ نفر اول کنکور سراسری شده‌اند. فاطمه تقوی و لادن خراز به ترتیب با رتبه‌های ۹۷ و ۱۱۱ از رشته پزشکی قبول شدند. این دو خانم بزرگوار فقط به منابع متنی بسنده نکردند و زمانی که برای کنکور آماده می‌شدند از منابع ارزنده دکتر کاویانی برخوردار بودند. برای اطلاعات بیشتر به «بهترین منابع کنکور ۹۹» کلیک کنید.

۲- برنامه ریزی کنکور ۹۹

داشتن منابع خوب، به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند. فرض کنید شما ۱۰۰ میلیارد پول و ۱۰ فرصت خوب برای بهره برداری از آن را دارید، چنانچه برنامه خوب نداشته باشید، با سرمایه ۱۰۰ میلیاردی نمی توانید از ۱۰ فرصت خوب استفاده کنید و فرصت‌های شما را زمان با خودش می‌برد.

آزمون ورودی به دانشگاه (کنکور) ممکن است ۱۰ فرصت خوب یا بیشتر را برای شما ارائه دهد. سرمایه شما، زمان و انرژی است که برای مطالعه خرج می‌کنید. در زبان انگلیسی یک حرفی داریم که می‌گوید: «Time is money» واقعاً هم وقت طلاست ما پیشنهاد می‌کنیم برای سرنوشت تحصیلی خود در سال ۱۴۰۰ یک برنامه خوب داشته باشید. یک برنامه ریزی خوب برای کنکور ۹۹ برازنده شماست. برای اطلاعات بیشتر مقاله «برنامه ریزی کنکور ۹۹» را بخوانید.

۳- مشاوره کنکور ۹۹

کنکوری عزیز فقط شما نیستید که از خدمات مشاوره استفاده کنید، رهبر یک کشور، قهرمان المپیک و بهترین بازیکن فوتبالی که اسمش را می دانید، حداقل یک مشاور دارد. خوش به حال شما که فقط ۱۲ ماه و کمتر از یک استاد یا مشاور کمک می‌گیرید. مشاوره گرفتن آن هم در زمینه حساسی مثل رقابت در کنکور ۹۹  نشانه ضعف شما نیست؛ بلکه نشان دهنده سواد عاطفی شماست. اگر تمایل دارید، همان «۱۰ فرصت خود را برای آینده تحصیلی و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود» به هوشمندی و قطعیت بدست آورید، یک مشاور برای کنکور ۹۹ داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر به روی «مشاوره کنکور ۹۹» کلیک کنید.

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است