خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا محبوب بسیاری از دانشجویان است زیرا هم بازار کاری خوبی دارد و هم کیفیت آموزش در کانادا بسیار بالا می باشد . کیفیت دانشگاه ها و رتبه جهانی بسیار خوب دانشگاه های پزشکی کانادا سالانه دانشجویان علاقمند را به این کشور جذب می کند. یکی از نکاتی که هر دانشجویی به آن توجه می کند هزینه تحصیل پزشکی در کانادا می باشد. برای تحصیل در پزشکی کانادا لازم است که در دوره لیسانس پایه شرکت نمایید و بعد گذراندن با موفقیت می توانید برای ورود به دانشگاه های پزشکی کانادا اقدام نمایید .

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل درکانادا بسته به دانشگاه و شهر تحصیل شما متفاوت خواهد بود اما به طور میانگین می توان گفت هزینه تحصیل پزشکی درکانادا معادل ۲۰هزار تا ۲۵ هزار دلار را به صورت سالانه در بر خواهد داشت. علاوه بر این هزینه زندگی دانشجویی برای متقاضیان در حدود ۱۲۰۰تا ۱۵۰۰ دلار در ماه خواهد شد. برای اقامت دانشجویان این نکته حائز اهمیت است که اگر در یافتن محل اقامت مشکل داشتید دانشگاه های شما می توانند به شما در یافتن محل اقامت کمک نمایند. در کل هزینه تحصیل در کانادا مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشور ها می باشد حتی امکان دریافت بورسیه با شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم است.

هزینه  دندانپزشکی در کانادا

در مقایسه با سایر کشور ها تحصیل در کانادا ارزان تر به حساب می آید و به طور متوسط بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار کانادا در سال خرج مخارج تحصیل و زندگی یک دانشجو در کانادا می شود. این هزینه برای رشته های مختلف متفاوت است و بستگی به دانشگاه و مکان زندگی و سبک زندگی دانشجو دارد. شهریه های دانشگاه برای رشته ی پزشکی به طور متوسط ۳۳۰۸۴ دلار آمریکا، رشته ی دندان پزشکی بین ۵۳,۱۰۵ تا ۲۰,۵۶۴ دلار ، رشته داروسازی ۳۲,۸۸۶ تا ۱۰,۵۴۸ دلار تخمین زده می شود.
برخی از دانشگاه ها دارای خوابگاه های دانشجویی هستند و متقاضیان می توانند در خواست خوابگاه دهند. برخی از دانشجویان ترجیح میدهند که تنها زندگی کنند و یا آپارتمانی را اجاره کنند. یک آپارتمان دو خوابه در کانادا ماهیانه ۶۰۰ دلار تا ۱۶۰۰ دلار هزینه خواهد داشت که مقدار آن بستگی به محله و نوع خانه و تجهیزات آن خواهد داشت.
حمل و نقل: بسته به محل زندگیتان ممکن است بتوانید مسیر خانه تا دانشگاه را پیاده و یا با دوچرخه طی کنید. بیشتر دانشجویان شهر های بزرگ از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنند که هزینه های آن بین ۸۰ تا ۱۱۰ دلار در ماه میتواند متغیر باشد.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در کانادا

داشتن پیش زمینه قوی در علوم یکی از شرایطی است که بیشتر دانشگاه های دندان پزشکی برای تحصیل در این رشته جزو شرایط خود قرار می دهند. چندین دانشکده دندان پزشکی در کشور کانادا وجود دارد که روند درخواست و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است. به همین علت بسیار اهمیت دارد که قبل از اقدام برای اخذ پذیرش با دانشگاه مورد نظرتان تماس بگیرید و اطلاعات دقیق تری در مورد نحوه ی درخواست پذیرش و مدارکی که باید ارائه دهید از دانشگاه دریافت کنید. به عنوان جزیی از روند اخذ پذیرش بیشتر دانشگاه های دندان پزشکی کانادا شرکت در آزمون دندان پزشکی DAT را که توسط انجمن دندان پزشکی کانادا برگزار می شود جزو مدارک مورد نیاز خود برای پذیرش در نظر می گیرند.

شرکت در ازمون DAT به معنای پذیرش گرفتن در دانشگاه نیست و شما بعد از شرکت در این آزمون باید روند درخواست خود را اغاز کنید. نمرات این ازمون در بسیاری از دانشگاه های دندان پزشکی آمریکا نیز قابل قبول و پذیرش است. قبل از شروع تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشجو باید یک سری دروس پیش نیاز ( علوم و ریاضیات ) را بگذرانند. از آنجایی که زبان تدریس دانشگاه ها به انگلیسی است ، اگر زبان مادری دانشجو انگلیسی نباشد داشتن مدرک زبان معتبر ( نمرخ ۶٫۵ به بالای آیلتس و یا معادل آن در سایر آزمون های زبان ) الزامیست. مدرک زبان شما باید طی دو سال گذشته گرفته شده باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا عبارتند از:

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • معرفی یک حساب بانکی معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی
اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است