خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » روند رشد آینه بغل خودورها به مرور زمان

روند رشد آینه بغل خودورها به مرور زمان

در این مطلب قصد داریم مروری داشته باشیم بر روند رشد آینه بغل خودروها به مرور زمان و دلایل ایجاد تغییرات در آینه بغل هیوندا و کیا  که جزو بهترین خودورهای جهان هستند.

در گذشته آینه بغل خودور به این شکل کنونی نبوده است. در آن زمان به دلیل ساختار جاده‌ها و نبود بزرگراه‌های بزرگ، رانندگی به دقت و توجه زیادی نیاز نداشت. حداقل راننده با خیالی آسوده در جاده رانندگی می‌کرد، بدون آنکه نگران دو طرف خودرو خود باشد. این مساله باعث شده بود که اغلب خودورهایی که در ۶۰ سال گذشته طراحی می شدند، فاقد آینه‌های جانبی هوشمند مانند نسخه های کنونی باشند. در آن زمان ترافیک جاده‌ها بسیار پایین بود و جاده‌های بین شهری اغلب یک لاینه بودند. خودورهایی که طراحی می‌شدند دارای عملکردهای مشابهی بودند و تنوع کنونی وجود نداشت. به مرور زمان و به دلیل تغییراتی که در جاده‌ها و صنعت تولید خودرو ایجاد شد، شرکت‌های بزرگ تولید کننده آینه بغل را به عنوان یکی از مهمترین اجزا و لوازم جانبی خودرو به رسمیت شناختند و در طراحی آن تغییرات و تحول زیادی را به کار برند.

تغییرات آینه بغل خودرو

با گذشت زمان و افزایش تردد بین شهرهای بزرگ و ایجاد ترافیک‌های زیاد، روند طراحی و تولید اتومبیل‌ها نیز تغییر یافت. جاده‌ها دولاینه شده بودند، بزرگراه های بزرگ ایجاد شده بودند و از همه مهمتر ترافیک‌های داخل شهری و بین شهری گسترش یافته بود. همه این مسائل دست به دست هم دادند تا اهمیت آینه بغل در رانندگی به وضوح آشکار شود. راننده برای کنترل کامل محیط اطراف خود و همینطور کنترل فاصله خود از دو طرف نیاز داشت که دید کامل تری داشته باشد. ابتدا آینه هایی فقط در سمت راننده خودرو طراحی شدند که بصورت دستی تنظیم می‌شدند.

 سپس آینه‌های دو طرف طراحی شدند تا راننده بتواند به خوبی نقاط کور را تشخیص دهد و در حین رانندگی به خوبی بتواند محیط اطراف را کنترل کند. امروزه این سیر تکاملی به حدی رشد داشته است که خودروسازهای معروف جهان انواع آینه‌های بغل را با ویژگی‌ها و آپشن‌های متنوع روانه بازار کرده‌اند. ایجاد آینه بغل‌های قابل تنظیم و هوشمند باعث جلوگیری از آسیب دیدن زیاد آینه خودرو در حین تصادفات می‌شود. از طرفی تعمیر آینه بغل نیز با حساسیت‌های بیشتری انجام می‌شود.

آینه بغل شگفت انگیز و هوشمند

روند رو به رشد آینه بغل در خودروها به حدی زیاد بوده است که آینه بغل هیوندا و آینه بغل کیا به صورت کاملا هوشمند طراحی شده‌اند.  سنسورهای موجود بر روی آینه‌ها، قابلیت تنظیم شدن تنها با یک دکمه، تنظیم خودکار آینه در پیچ‌ها،  از بین بردن یخ زدگی اتوماتیک آینه، قابلیت تاشو در روکش  آینه‌ها برای آسان کردن پارک کردن  از جمله ویژگی‌های آینه های جانبی جدید اتومبیل‌ها هستند. در آینه پلاس شما می‌توانید علاوه بر خرید بهترین برند‌های آینه بغل اتومبیل در صورت نیاز از خدمات تعمیر آینه بغل نیز بهره مند شوید.

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است