خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » راهنمای نصب ترانسمیتر فشار

راهنمای نصب ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار یک تجهیز اندازه گیری فشار است که متناسب با میزان فشار اعمال شده به ورودی آن، یک سیگنال الکتریکی استاندارد و تقویت شده و قابل فهم برای سایر تجهیزات و کنترل کننده ها تولید می کند.

ترانسمیتر فشار در صنایع مختلف به طور گسترده ای استفاده می شود ، برخی از آنها نیازمند نصب با روش های خاص می باشند. نصب صحیح ترانسمیتر فشار و شرایط محیطی از جمله عوامل بسیار موثر در افزایش طول عمر آن می باشند. به عبارت دیگر رعایت قوانین مرتبط با نصب منجر به افزایش طول عمر ترانسمیتر فشار شده و خروجی آن را برای مدت زمان طولانی دقیق و ثابت نگه می دارد. در این مقاله به بررسی دقیق کلیه نکات مهم مرتبط با نصب مکانیکی (اتصال به فرآیند) و نصب الکتریکی ترانسمیتر فشار و شرایط محیطی پرداخته خواهد شد.

به زندگی یک مهندس خوش آمدید … به هرجا نگاه کنید یک مشکل می بینید !!!

نکات مربوط به نصب مکانیکی ترانسمیتر فشار

وارد کردن نیروی مناسب به ترانسمیتر فشار هنگام نصب:

به هیچ عنوان به طور مستقیم به بدنه و یا هوزیگ ترانسمتیر فشار هنگام نصب، نیرو وارد نکنید. این کار منجر به آسیب رسیدن به مدار های داخلی ترانسمیتر فشار خواهد شد. در اکثر موارد با استفاده از یک آچار شش گوش مناسب می توان ترانسمیتر فشار را از قسمت مشخص  شده پیچ و به فرآیند متصل نمود.

عدم استفاده از تفلون و سایر نوارها برای آب بندی ترانسمیتر فشار:

هرگز از نوار های تفلون و یا سایر نوارها به منظور مهر وموم و آب بندی ترانسمیتر فشار استفاده نکنید. بلکه فقط از واشر های آب بندی (Sealing) که توسط تولید کنندگان بر روی پورت اتصال ترانسمیتر فشار قرار داده شده استفاده نمایید.

اتصال ترانسمیتر فشار به فرآیند:

به هیچ عنوان ترانسمیتر فشار را به صورت مستقیم به لاین (خطوط لوله) و مخازن تحت فشار متصل نکنید، این کار منجر به Overpressure (فشار مازاد) و آسیب رسیدن به دیافراگم ترانسمیتر فشار خواهد شد. ابتدا با استفاده از ولوها (Valves)، شیرهای منیفولد (Manifolds Valve) و انواع ولو بلاک ها (Valve blocks) مسیر رسیدن سیال به ترانسمیتر فشار را مسدود نمایید و سپس  بعد از نصب ترانسمیتر فشار به فرآیند مجددا مسیر سیال را باز نمایید. استفاده از این روش برای تعمیر و نگهداری هر چه راحت تر تجهیزات نیز توصیه می شود.

محافظت از ترانسمیتر فشار در برابر افزایش ناگهانی فشار

به منظور جلوگیری از صدمات ناشی از افزایش ناگهانی فشار، نوسانات و ارتعاشات سیال، پدیده ضربه قوچ (چکش آبی – Water Hammer) و کاویتاسیون )حفره زایی(Cavitation) و غیره می توانید در مقابل ترانسمیتر فشار از اسنابر (Snubber) و محافظ اور پرشر(Overpressure protector) استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مرتبط با اسنابر فشار و محافظ اور پرشر (محافظ فشار مازاد) مطالعه شود

تاثیر شوک و لرزش در طول عمر ترانسمیتر فشار

شوک و لرزش از دیگر پدیده های مکانیکی موثر در کاهش طول عمر ترانسمیتر فشار می باشند. در محل نصب ترانسمیتر فشار باید اقدامات لازم جهت به حداقل رساندن این دو پدیده صورت گرفته باشد در غیر این صورت به مرور زمان خروجی ترانسمیتر دچار خطا و انحراف شده و یا ترانسمیتر به طور کامل از کار خواهد افتاد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مرتبط با شوک و لرزش مطالعه شود.

کابل شیلد دار

جهت کاهش تاثیرات نویز بر روی ترانسمیتر فشار حتما از کابل های شیلددار استفاده کنید. این کابل ها در برابر میدان مغناطیسی مانند یک سپر دفاعی عمل می کنند و تاثیرات نویز را به حداقل می رسانند. توجه داشته باشید که یک سمت شیلد به صورت اتصال باز و سمت دیگر آن به سیستم ارتینگ مرکزی متصل گردد. به هیچ عنوان شیلد به پایه ارت ترانسمیتر فشار متصل نشود.

اتصال ترانسمیتر فشار به سیستم ارتینگ استاندارد

اتصال ترانسمیتر فشار به سیستم ارتینگ استاندارد امری بسیار بسیار مهم و ضروری است. در واقع یکی از اصلی ترین دلایل خرابی ترانسمیتر های فشار عدم اتصال پایه ارت آن ها به سیستم ارتینگ استاندارد و تاثیرات ولتاژ اسپایک و شوک های ولتاژی لحظه ای می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مرتبط با اتصال سنسور فشار به سیستم ارتینگ استاندارد مطالعه شود.

روشنایی بهینه

حتی نوردهی در محل نصب ترانسمیتر فشار می تواند منجر به خرابی آن شود !!! لامپ های فلورسنت به یک ولتاژ اولیه بالا برای روشن شدن نیاز دارند. این ولتاژ می تواند به عنوان یک ولتاژ اسپایک (Voltage spikes) به ترانسمیتر فشار نزدیک آن منتقل شود. همچنین می تواند باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی قوی شده و در عملکرد ترانسمیتر فشار اختلال ایجاد کند. بنابراین از نصب ترانسمیتر فشار در زیر یا نزدیک لامپ فلورسنت و یا در نزدیکی موتور های الکتریکی و تجهیزاتی که نیاز به ولتاژ اولیه بالا جهت راه اندازی دارند، خودداری نمایید.

سخن پایانی:

این کمپانی ها در این مقاله تنها بخش بسیار کوچکی از برندهای همکار ما در اتوماسیون صنعتی به شمار می آیند.برای آشنایی بیشتر با شرکت و ابعاد فعالیت ما می توانید به وب سایت ما مراجعه بفرمایید.علاوه بر محصولات اورجینال و با کیفیت در رنج قیمتی مناسب ما در هاگلر ویدیوهای آموزشی بسیار زیادی درمورد اتوماسیون صنعتی ,  برق صنعتی و ابزار دقیق برایتان آماده کرده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید.

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است