خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » راهنمایی کامل جهت خرید انواع فیلتر دیسکی آبیاری

راهنمایی کامل جهت خرید انواع فیلتر دیسکی آبیاری

دلایل استفاده از فیلتر دیسکی آبیاری

استفاده از فیلتر دیسکی باعث می شود تا ذرات معلق در آب که باعث آسیب رسیدن به سیستم آبیاری قطره ای و بارانی می شود. درصورتی که مواد ریز موجود در آب داخل لوله رسوب کنند، باعث مسدود شدن لوله می شوند که برای باز کردن این لوله ها هزینه زیادی لازم و احتمالا باید لوله ها را عوض کنید. با خرید فیلتر دیسکی از به وجود آمدن هزینه زیاد جلوگیری می کنید.

فیلتر آبیاری قطره ای از آسیب رسیدن به شیرهای سیستم آبیاری جلوگیری می کند. قطر منافذ شیرهای مخصوص آبیاری قطره ریزتر از انواع دیگر شیر هستند و به همین خاطر نسبت به املاح ریز و حتی جلبک ها و موجودات زنده موجود در آب حساس هستند و در صورت عدم استفاده از فیلتر دیسکی مسدود شده و نیاز به تعمیر و تمیز کردن پیدا می کند.

خرید فیلتر دیسکی آبیاری قطره ای

در صورت عدم استفاده از فیلتر دیسکی آبیاری قطره ای و مسدود شدن شیرها و لوله های و عدم اطلاع شما ممکن است، یکسری از گیاهان شما خشک شود و برای شما خسارت به وجود بیاورد.

روش کار فیلتر دیسکی

فیلتر دیسکی آبیاری جزو یه نوع فیلتری است، که برای تصفیه آب در سیستم های آبیاری استفاده می شود. دو نوع دیگر فیلتر نواری و فیلتر شنی هستند، که به صورت مستقل یا در کنار فیلتر دیسکی به کار می روند. به کار بردن یک فیلتر شنی قبل از این فیلتر می تواند، ذرات بزرگتر را از داخل آب بگیرد و بعد ذرات ریز تر توسط فیلتر دیسکی آبیاری قطره ای از داخل آب زدوده شود.

فیلتر دیسکی از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی صفحه دیسکی به شکل استوانه ساخته می شود. تعداد زیاد این دیسک ها برای تصفیه بهتر آب می باشد. برای عبور آب روی این صفحات دیسکی منافذ یا شیار هایی ایجاد شده است. با عبور آب از طریق این شیارها که بسیار کوچک هستند، مواد معلق پشت صفحات گیر می افتند و نمی توانند عبور کنند.

ساختار فیلتر دیسکی

قطر شیارهای فیلتر دیسکی آبیاری از ۲۵ میکرون تا ۲۰۰ میکرون وجود دارد و برای مصارف مختلف دیسک با شیار مناسب را استفاده می کنند. برای آبیاری قطره ای با دبی ۴ لیتر در ساعت و کمتر از آن از دیسک های با شیار ۱۴۰ تا ۱۶۰ میکرون استفاده می کنند.

دیسک های فیلتر دیسکی پس از مدتی استفاده نیاز به شستشو دارند، چرا که املاح موجود در آب در پشت دیسک ها جمع می شود و باعث مسدود شدن منافذ آن می شود. برای تشخیص اینکه زمان تمیز کرد دیسک ها است یا خیر می توانید افت فشار بین ورودی و خروجی فیلتر آبیاری قطره ای را اندازه گیری کنید اگر بیشتر از ۴ بار بود باید دیسک ها را شستشو دهید.

تمیز کردن فیلتر دیسکی آبیاری

شستشوی فیلتر دیسکی به دو روش انجام می گیرد، در فیلتر هایی که شستشوی معکوس اتوماتیک دارند با بر عکس شدن مسیر حرکت آب، که آب از خروجی وارد می شود و از ورودی خارج می شود دیسک ها شسته می شوند. این روش آسان بوده و نیاز نیست کاربر فضای داخل فیلتر دیسکی آبیاری قطره ای را باز کند. روش دیگری که برای شستشوی این دیسک ها وجود دارد همانطور که گفته شد، مسئول مزرعه یا تکنسین مربوطه قسمت پوسته فیلتر را باز می کند و دیسک ها را به صورت دستی می شوید.

قیمت فیلتر دیسکی

برای خرید فیلتر دیسکی باید دقت داشته باشید که از برند های معتبر خرید کنید تا محصول خریداری شده از کیفیت مناسبی برخوردار باشید . با بررسی قیمت فیلتر دیسکی در فروشگاه ایران پمپ iran-pump.com این محصولات را با یک دیگر مقایسه کنید و انواع مختلف این فیلتر را ببینید تا بتوانید مناسب ترین آن را برای خود انتخاب کنید.

فیلتر دیسکی در اندازه های مختلف

فیلتر دیسکی در مقایسه با فیلتر نواری و فیلتر شنی کارایی بهتری دارد و متناسب با این کارایی بهتر قیمت آن نیز متفاوت است. کیفیت مناسب آب تصفیه شده توسط فیلتر دیسکی آبیاری خرید یک دستگاه از آن را توجیه پذیر می سازد.

محل نصب فیلتر دیسکی در مدار آبیاری

فیلتر دیسکی آبیاری را باید بعد از قسمت تزریق کود و اسید قرار دهید، تا موار اضافه داخل آن ها توسط فیلتر گرفته شود. کود اضافه شده به آب باید به صورت کامل حل شود تا باعث گرفتگی در فیلتر نگردد.

راه های ارتباطی با ایران پمپ

آدرس وبسایت شرکت ایران پمپ :

iran-pump.com

شماره های تماس:

۰۲۱-۳۳۹۵۰۹۹۳

۰۲۱-۳۳۹۵۰۹۹۴

۰۲۱-۳۳۹۵۰۹۹۶

۰۲۱-۳۳۹۵۰۹۹۷

آدرس شرکت:

تهران ـــ خیابان سعدی جنوبی – جنب بانک کارآفرین – مجتمع تجاری اداری سعدی – طبقه اول – واحد ۱۱۶

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است