خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » راهنمایی تحصیل در استرالیا ۲۰۲۰

راهنمایی تحصیل در استرالیا ۲۰۲۰

راهنمایی تحصیل در استرالیا ۲۰۲۰

کالج های کشور استرالیا، انتخابی عالی برای دانشجویانی است که می خواهند قبل از شروع به کار، تجربه واقعی در حرفه ی انتخابی خود داشته  و برای ادامه تحصیل در سطح دانشگاه آمادگی لازم را  پیدا کنند. کالج ها در کشور استرالیا، بر پایه آموزش حرفه ای  هستند که برای اشتغال یا به عنوان پایه برای تحصیلات آکادمیک بیشتر استفاده می شوند.

تحصیل در استرالیا شامل دوره ها یی است که در۲۹ رشته تحصیلی از جمله حسابداری، تجارت و مدیریت، مهندسی و زبان ارائه شده است. شما برای تحصیل در کشور استرالیا انتخاب بسیار زیادی دارید چرا که طیف وسیعی از رشته های دانشگاهی در دانشگاه های صاحب نام و مطرح استرالیا ارائه می شود. بسته به علاقه شما و اینکه سابقه رشته ی قبلی شما چه بوده، شما می توانید رشته مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید و در آن مشغول به فعالیت شوید.

دوره های تحصیل در کالج های کشور استرالیا طبق آخرین  تغییرات در سال ۲۰۲۰به صورت زیر می باشد:

.۱مدرک گواهینامه ۱ ( طول تحصیل : ۴ تا ۶ ماه)

.۲ مدرک گواهینامه ۲ ( طول تحصیل : ۶ تا ۸ ماه)

.۳ مدرک گواهینامه ۳ ( طول تحصیل : ۱۲ ماه)

.۴مدرک گواهینامه ۴ ( طول تحصیل : ۱۲ تا ۱۸ ماه)

.۵ مدرک دیپلم ( طول تحصیل : ۱۸ تا ۲۴ ماه)

.۶مدرک دیپلم پیشرفته ( طول تحصیل : ۲۴ تا ۳۶ ماه)

شما می توانید پس از دریافت مدرک دیپلم و یا دیپلم پیشرفته، برای ورود به دانشگاه اقدام نمایید.

در استرالیا ۳۸ دانشگاه دولتی و ۲ دانشگاه خصوصی وجود دارد. همچنین تعدادی از مؤسسات آموزش عالی دیگر نیز وجود دارد. ۲۵ موسسه استرالیا در رده بندی دانشگاه های جهانی QS 2019 در ۵۰۰ رتبه برتر وجود دارد که ۸ مورد از آنها در ۱۰۰ کشور برتر است. بالاترین رتبه این دانشگاه، مربوط به دانشگاه ملی استرالیا است که در رتبه ۲۴ قرار دارد. رتبه های بعدی مربوط به دانشگاه ملبورن است که در رتبه ۳۹ قرار دارد و دانشگاه سیدنی که در رتبه ۴۲ قرار دارد. یکی از عوامل مؤثر در این پیشرفت، افزایش سهم دانشجویان بین المللی در بسیاری از دانشگاه های استرالیا است. برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های مطرح استرالیا بر روی لینک کلمه کلیک فرمایید .

شرایط پذیرش دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی در استرالیا به شکل ۳ ساله است اما به طور عادی دانشجویان پس ازسپری کردن ۴ سال میتوانند مدرک کارشناسی استرالیا را که honors نام دارد کسب کنند. معمولا در این نوع مدرک دانشجویان در سال آخر موظف به انجام تحقیق و ارائه پایان ‌نامه هستند که در این صورت سال آخر دوره کارشناسی به عنوان سال اول دوره فوق لیسانس نیز محاسبه میشود و با گذراندن یک سال دیگر دانشجویان می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را در کشور استرالیا کسب کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی

جهت راهنمایی بیشتر در مورد هر کدام از مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو می تونید با کارشناسان گروه راد در تماس باشید مدارکی که به طور کلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا شما به آن نیاز دارید عبارت است از:

.۱مدارک تحصیلی(برای تحصیل در مقطع کارشناسی شما می بایست که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خودتان را ارائه دهید)

.۲گذرنامه یا شناسنامه

.۳ مدرک زبان(از جمله مهمترین مدارکی که برای پذیرش دانشگاه های استرالیا مورد نیاز مدرک زبان انگلیسی است، میانگین نمره آلیس شما باید ۶٫۵ باشد و توجه داشته باشید که نمره هیچ یک از مهارت های ایلتس شما نباید کمتر از ۶ باشد)

.۴ معدل

.۵گپ تحصیلی و کاری(آن فاصله ی تحصیلی که در بین تحصیل شما قرار دارد که به اصطلاح به آن گپ تحصیلی می گویند نیز به مدت زمانی گفته می شود که فرد بعد از فارغ تحصیلی از آخرین مدرک دانشگاهی تا زمان درخواست پذیرش دانشگاه مقصد، گذرانده است)

.۶شهریه، هزینه زندگی و توان مالی

.۷زمانبندی و شروع کلاس

.۸مدارک و شرایط ویژه بعضی رشته ها مانند MBA

موارد ذکر شده در قسمت بالا از جمله موارد ی است که در پذیرش شما برای کشور استرالیا بسیار مهم قلمداد می شوند.

شرایط پذیرش دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در استرالیا بسیار محبوب است.

دوره‌های کارشناسی ارشد در استرالیا به دو دسته تحصیلی و تحقیقاتی تقسیم میشوند:

  1. Master by coursework
  2. Master by Research (Mphil)

.۳Master by coursework

این نوع فوق لیسانس بر پایه پژوهش نیست، بلکه بخش بزرگی از آن را کار تحقیقاتی تشکیل داده و دانشجویان نیاز به درکه عمیق از یک زمینه پژوهشی خاص، از راه انجام تحقیقات مستقل را دارند

مدارک مورد نیاز برای این نوع از کارشناسی ارشد:

.۱داشتن مدرک کارشناسی مرتبط ونیز سابقه مرتبط با رشته مورد نظر

.۲ دانش زبان انگلیسی: آلیس آکادمیک

Master by Research (Mphil)

این نوع فوق لیسانس پیش نیاز دوره دکترا برای تحصیل در استرالیا است. این نوع کارشناسی ارشد بر پایه آموزش مهارت های پژوهش و توانایی شناسایی مسائل متفاوت و پیدا کردن راه حل های مناسب آن ها به دانشجویان ارائه می شود.

مدارک مورد نیاز برای این نوع از فوق لیسانس

.۱داشتن مدرک کارشناسی مرتبط

.۲داشتن سابقه کار و پژوهش مرتبط

.۳دانش زبان انگلیسی

.۴ پروپوزال

نکته آخرهم اینکه دانشجویان جهت اپلای باید مدارک خود را به قسمت “اینترنشنال آفیس” دانشگاهها بفرستند. معمولا مهلت ارسال مدارک برای ترم مارچ تا اواخر ماه ژانویه و برای ترم جولای تا اواخر ماه مِی است.

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است