خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » جراحی شانه در تهران

جراحی شانه در تهران

جراحی شانه در تهران برای درمان دردها و بیماری هایی که در ناحیه شانه برای بیماران و مراجعان تهرانی ایجاد می شود مورد استفاده قرار می گیرد. این جراحی در جهت درمان و رفع طیف وسیعی از دردها و آسیب ها در ناحیه شانه انجام می شود. جراحی شانه در دسته جراحی های پیشرفته و مهم قرار می گیرد.  دکتر مصطفی علوی فوق تخصص جراحی شانه و دست با سال ها تجربه و تخصص جهت درمان بیماران تهران و سایر نقاط فعالیت میکند .

جراحی شانه در تهران می تواند برای تعویض مفصل شانه، درمان عارضه ای مانند پارگی تاندون ها و یا اصلاح ایراداتی در عملکرد صحیح عضلات و… در شانه انجام شود.

جراحی شانه چه زمانی لازم است؟

جراحی موضوعی ست که اکثر بیماران از آن گریزانند و در پی راه حلی جایگزین برای آن هستند در همین راستا قبل از جراحی و در زمان معاینات و آزمایشات اولیه، هم بیمار و هم پزشک سعی بر این دارند تا با روش های جایگزین، ابتدا نسبت به تخفیف درد، کنترل درد و نهایتاً درمان آن اقدام نمایند. در این مراحل پزشک سعی می کند از دستکاری های بی مورد بافت آسیب دیده جلوگیری شده و تا حد امکان از طریق روش های غیر جراحی، درمان درد شانه انجام شود.

 روش هایی زیر قبل از انجام جراحی توسط پزشک تجویز و توصیه می شود:

  • مراقبت و پیشگیری
  • درمان دارویی
  • درمان های فیزیوتراپی

این سه مرحله به تدریج توسط پزشک تجویز می شود تا بیمار در همان ابتدا نیاز به جراحی نداشته باشد. چنانچه این مراحل برای درمان درد بیمار و مشکلات ناشی از آن در ناحیه شانه پاسخگو نبود جراح سراغ آخرین مرحله یعنی جراحی شانه خواهد رفت. عمل کردن شانه در این سالها به دلیل پیشرفت بسیار زیاد علم پزشکی و همچنین ورود ابزار بسیار پیشرفته، دیگر مانند سابق نیست و مزایای بسیار فراوانی دارد:

  • سرعت بیشتر در جراحی
  • ایجاد برش و بخیه بسیار کمتر در جراحی
  • دوران نقاهت راحت و بسیار کوتاه پس از جراحی
  • بازگشت سریع به روال عادی زندگی پس از عمل

با توجه به این موارد، دیگر نمی توان جراحی های این سالها را با سالیان گذشته مقایسه و نسبت به آن تردید داشت، در نتیجه هم بیمار و هم جراح برای انجام اینگونه جراحی ها در صورت لزوم تردید نخواهند کرد.

انواع جراحی شانه در تهران

پس از ایجاد عارضه و درد، ابتدا بیمار با مراجعه به متخصص و معاینات اولیه در جهت تشخیص صحیح بیماری گام بر می دارد. سپس در صورت لزوم متخصص برای انجام آزمایشات مختلف و عکسبرداری ساده یا ام آر ای اقدام خواهد کرد. مجموع این بررسی ها، پزشک را در مورد نوع بیماری و آسیب به قطعیت می رساند.

برای رفع درد  و عارضه نیز می توان از روش های مختلف جراحی استفاده کرد:

  • جراحی باز
  • جراحی بسته یا لیزری (جراحی آرتروسکوپی)

در جراحی باز که امروزه فقط در شرایط خاص استفاده می شود ابتدا جراح، ناحیه آسیب دیده را مشخص و نسبت به شکافتن ناحیه اقدام می کند تا به آسیب مورد نظر دست یابد. نهایتاً با انجام اصلاحات و ترمیم های مختلف، سلامتی را به عضو آسیب دیده باز گردانده و پس از پایان اقدام به بخیه و دوختن شانه خواهد کرد.

در جراحی بسته که به کمک لیزر انجام می شود نیازی به شکافتن ناحیه آسیب دیده در شانه نیست بلکه فقط دو یا سه سوراخ در اطراف شانه ایجاد شده تا بتوان آرتروسکوپ که لوله ای باریک با دوربینی بر روی آن است را وارد شانه کرده و با دید بهتر نسبت به جراحی اقدام نمود.

انواع آسیب شانه

شانه به دلیل فعالیت فراوان در طول شبانه روز مستعد انواع آسیب است چه از لحاظ کارکرد زیاد و چه از لحاظ وارد آمدن انواع ضربه و فشار به آن. به همین جهت می توان انواع آسیب به شانه را اینگونه ذکر نمود:

  • در رفتگی شانه
  • شکستگی شانه
  • شانه یخ زده
  • پارگی تاندون شانه
  • آسیب مفصل شانه

این موارد از مهم ترین بیماری ها و آسیب های ناحیه شانه هستند که هر کدام با توجه به علائم و نشانه های موجود، روش های مختلف جراحی شانه در تهران را شامل می شوند.

هزینه جراحی شانه

به هر حال هر بیماری و عملی نیاز به صرف هزینه های مختلفی دارد که با توجه به نوع بیماری و شدت آن می تواند متغیر باشد. در بیماری ها و صدمات مختلف ناحیه شانه هزینه های مختلفی وجود دارد که بستگی به نوع آسیب و بیماری خواهد داشت. اغلب این هزینه ها بیشتر مربوط به وسایلی ست که در طول جراحی انجام می شود که این وسایل نیز با توجه به نوعی جراحی (بسته یا باز) متغیر است.

در حال حاضر بیمه های مختلف از جمله بیمه تکمیلی، اینگونه بیماری ها و جراحی ها را تحت پوشش خود دارند و نیاز به پرداخت هزینه جراحی از طرف بیمار نیست فقط هزینه وسایلی که در طی جراحی از آنها استفاده شده از بیمار دریافت می شود. این هزینه ها نیز بستگی به نوع بیماری و آسیب مورد نظر در شانه دارد که هزینه چندانی نخواهد شد و بیماران نبایستی به دلیل ترس از هزینه ها، از درمان درد خود امتناع کنند. با وجود بیمه های مختلف در این روزها، در مورد جراحی های مختلف شانه جای نگرانی نیست.

مراقبت های مهم پس از جراحی شانه

پس از هر نوع جراحی، مراقبت هایی ویژه لازم است تا بیمار بتواند دوران نقاهت را به درستی و با توجه به نوع بیماری سپری کند. هر چه شدت بیماری و جراحی انجام شده بیشتر باشد نیاز به مراقبت های بیشتر و استراحت کاملتری ست تا عضو جراحی شده بتواند به درستی، بافت های خود را بهبود داده و به روال عادی بازگرداند.

در عمل شانه با توجه به نوع بیماری شانه و جراحی انجام شده، بیمار بایستی مدت زمان متفاوتی را سپری کند تا سلامتی کامل خود را به دست آورد.

در بیماری شانه منجمد پس از اینکه شانه جراحی شد لازم است بیمار به تدریج و با توجه به توصیه پزشک حتماً از دوره های متناوب و مکرر فیزیوتراپی استفاده کند. این مدت زمان می تواند چیزی در حدود ۲ تا ۶ ماه پس از جراحی باشد. دردها و عوارض پس از جراحی البته تا حدوداً ۲ ماه بعد کاملاً رفع خواهند شد اما فیزیوتراپی می بایستی ادامه داشته باشد تا سلامتی شانه تثبیت گردد.

در بیماری پارگی تاندون های روتاتور کاف پس از جراحی نیاز است بیمار به هیچ عنوان دست عمل شده را حتی به مدت ۳ ماه به شکل کامل به سمت بالا حرکت ندهد. با رعایت کامل و دقیق این مراقبت ها، ممکن است باز هم حتی تا حدوداً ۶ ماه بعد دردهایی در شانه احساس شوند که طبیعی ست.

حرکت ندادن دست ها به سمت بالا در این مورد به این دلیل توصیه می شود که تاندون ها به دلیل پارگی و جراحی، نیاز به مدت زمانی استاندارد برای ترمیمِ کامل خود دارند و چنانچه در روزها و هفته های پس از جراحی شانه، مراقبت ها به صورت کامل انجام نشود ممکن است حتی بیماری مجدداً عود کرده و نیاز به جراحی دوباره باشد.

دکتر مصطفی علوی

فوق تخصص جراحی شانه

جراحی های ترمیمی و میکروسکوپی

جردن – خیابان تندیس – کلینیک فوق تخصصی شانه و دست بیمارستان تندیس

۰۹۰۲-۳۸۸۶۰۷۰

اهواز- کیانپارس – نبش خ اسفند شرقی مجتمع مهرآذین – طبقه پنجم – واحد ۱۶

۰۶۱-۳۳۳۶۷۲۶۲

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است