خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، برنامه‌ریزی برای سفر شروع می‌شود

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، برنامه‌ریزی برای سفر شروع می‌شود

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، برنامه‌ریزی برای سفر شروع می‌شود. سفر همراه اعضاء خانواده فرصتی است تا در تعطیلات بهاری، به دور از دغدغه‌های کاری و روزمرگی، لحظات شیرین و خاطرات فراموش نشدنی را کنار یکدیگر بگذرانید. اما انتخاب مقصد مناسب برای سفرهای خانوادگی از موارد مهمی است که با کمی جستجو در اینترنت و مطالعه می‌توانید به انتخاب درستی برسید. پس اگر قرار است در ایام نوروز همراه با خانواده‌تان سفر کنید بهتر از است اطلاعاتی راجع به مقاصد گردشگری نوروز به دست بیارید، مثلا شهر تبریز یا شهر اولین‌ها، مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر در طول تاریخ حوادث گوناگونی به خود دیده است و یادگارهای بسیاری از سال‌های دور را در خود جای داده است؛ که حتما در سفر به این شهر باید از آنها دیدن کنید. تبریز در عین داشتن آثار تاریخی غنی همچون مساجد، کلیساها و قلعه‌های با شکوه، دارای مناظر و طبیعت دیدنی نیز هست. شما همچنین می توانید برای سفر از تهران به تبریز از بلیط قطار تهران تبریز استفاده کنید.

یزد

اگر یکبار به شهر تاریخی و دیدنی یزد سفر کرده باشید به طور حتم با ما موافق هستید که این شهر زیبا و دیدنی‌هایش، ارزش دیدن دوباره را دارند. معماری و بافت سنتی دست‌نخوررده آن از جذابیت‌های شهر یزد است؛ که ‌می‌توانید این جذابیت‌ها را در آثار تاریخی همچون میدان امیر چخماق، مسجد جامع یزد، آتشکده یزد و بادگیرها بیابید. علاقه‌مندان به کویر نوردی نیز می‌توانند در سفر به یزد از کویرهای مختلف شهر یزد دیدن کنند. به دلیل کویری بودن شهر یزد بهترین زمان برای سفر به آن فصل خنک و بهاری سال است.

مشهد

هر سال بسیاری از خانواده‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا هنگام تحویل سال در آرامگاه با شکوه امام رضا (ع) حضور داشته باشند و سال جدید را در این بارگاه ملکوتی آغاز کنند. پس اگر شما هم تمایل دارید ایام نوروز را در شهر مشهد بگذرانید می‌توانید هم با هواپیما و هم با قطارهای لوکس راهی این شهر مقدس شوید. از آنجایی که تابستان، شهر مشهد هوای گرمی دارد و  همچنین بسیار شلوغ است، در زمستان نیز دمای آن به ۱۵ درجه زیر صفر می رسد؛ بهار بهترین زمان برای سفر مشهد است. از انواع جاذبه‌های تاریخی مانند مقبره فردوسی، جاذبه‌های طبیعی مانند پارک طبیعی هفت حوض و جاذبه تفریحی تفریحی مانند پارک آبی، می‌توانید در شهر مشهد دیدن کنید. با خرید بلیط هواپیما مشهد کرمان نیز می توانید سفری هوایی به شهر کرمان داشته باشید.

یکی از بهترین تفریحاتی که می تونید با کوچولوهاتون در مشهد انجام بدید رفتن به باغ وحش مشهد، رفتن به پارک آبی مشهد و شهربازی است، مشهد نسبت به دیگر شهرهای ایران از امکانات ویژه‌ی گردشگری برخوردار است و حتی در برخی مواقع می‌توان گفت که امکانات تفریحی مشهد به خصوص در زمینه‌ی پارک آبی و شهر بازی بسیار جذاب تر و پیشرفته تر از تهران می باشد، اگر قصد دارید از این جاذبه های گردشگری در مشهد استفاده کنید حتما پیش از سفر به مشهد برنامه ریزی کنید تا بتونید از تمامی جاذبه‌های گردشگری شهر دیدن کنید.با تهیه بلیط اتوبوس مشهد بابلسر و بلیط اتوبوس مشهد بیرجند نیز می توانید از شهرهایی مثل بابلسر و بیرجند نیز دیدن کنید.

شیراز

شیراز و گنجینه‌های غنی تاریخی که در دل خود جای داده است، به همراه باغ‌های بهار نارنجش هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بیشماری است. می‌توانید همراه خانواده‌تان، سال تحویل را در کنار آرامگاه سعدی یا حافظ بگذرانید و با گشت و گذار در این شهر رنگارنگ و زیبا و دیدار از جاذبه‌های بی نظیرش، خاطرات فراموش نشدنی را از سفر نوروزی خود بسیازید. خانواده‌های دوستدار طبیعت نیز در سفر خود به شیراز می‌توانند قدم در دامان طبیعت زیبای این ناحیه گذاشته از جاذبه‌های طبیعی آن مانند بهشت گمشده شیراز، که تنگه بستانک نام دارد، دیدن کنند. بازار وکیل، باغ ارم، باغ عفیف آباد تنها بخشی از مکان‌های دیدنی شیراز را تشکیل می‌دهند.همچنین می توانید با استفاده از بلیط قطار شیراز قم به شهر قم سفر کنید.

بازار تبریز

با هر مقصود و هدفی مسافر تبریز باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن از بازار قدیمی تبریز را در برنامه سفر خود قرار دهید. بازار تبریز یکی از زیباترین بازارهای ایران است. این سایت میراث جهانی یونسکو، نقطه داد و ستد مهمی در کنار جاده ابریشم بوده و در دوره صفویان، در قرن شانزدهم اهمیت ویژه‌ای یافت. با ورود به بازار، محو سقف‌های زیبای مرتفع، کاروانسرای قدیمی و راسته‌های پیچ در پیچی که گویی بدون انتها هستند، خواهید شد و تجربه دلپذیری از قدم زدن در این بازار خواهید داشت. از ادویه تا جواهرات، تا گلدان و ظرف‌های مسی در اینجا فروخته می‌شود و راسته فرش فروشی‌های آن به ویژه بسیار مشهور بوده و میزبان علاقه‌مندان به این هنر زیبا است. برای سفر از کیش به تبریز می توانید از بلیط هواپیما کیش تبریز استفاده کنید.

موزه آذربایجان

موزه آذربایجان، که در مرکز شهر تبریز و در فاصله‌ای نه چندان دور از مسجد کبود واقع شده است، یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران به شمار می‌رود و به علاقه‌مندان تاریخ و یادگارهای تاریخی پیشنهاد می‌کنیم که در سفر خود به تبریز از این موزه دیدن کنند. این موزه اشیاء دیدنی و قابل توجهی را در خود جای داده است و ساعت ها ارزش دیدن را دارد. این موزه دارای سه سالن بوده و قدمت برخی از قطعات و اشیاء منحصر‌به فرد آن به عصر آهن برمی‌گردند. برای سفر با اتوبوس به شهر تبریز می توانید از بلیط اتوبوس اینترنتی برای سفر به شهر تبریز استفاده کنید.

پارک ائل گلی

در بخش مرکزی شهر تبریز، پارک سرسبز ائل گلی قرار دارد و چشم‌اندازی زیبا از شهر را به نمایش گذاشته است. این پارک برای گذراندن یک آخر هفته آرام همراه خانواده و دوستان مناسب بوده و همچنین می‌توانید در رستوران سنتی که در مرکز پارک واقع شده است طعم لذیذ غذاهای سنتی را با قیمتی مناسب تجربه کنید. با بلیط اتوبوس سیر و سفر می توانید به این شهر سفر کنید.

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است