خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » با صدای گوش خراش خروپف تان خداحافظی کنید

با صدای گوش خراش خروپف تان خداحافظی کنید

اگر شما در حال خواندن این متن هستید احتمالاً خودتان یا یکی از عزیزانتان دچار مشکل خروپف و صدای ناهنجار آن است. ممکن است کم کم با این موضوع کنار بیایید اما قطعاً خواب آرام و لذت بخشی را تجربه نخواهید کرد. برخی نیز دنبال راهکارهایی همچون گوش گیر و گوش بند می روند که همه از مضرات و تهدیدهای آن برای سلامتی اندام شنوایی مان آگاهیم و تجربه ناخوشآیندی از این موضوع داریم. اما ما در این مقاله شما را با روشی علمی و عملی  برای درمان قطعی خروپف آشنا خواهیم کرد که برای همیشه از شر این مشکل رها شوید.

عوامل اصلی به وجود آمدن خروپف

خروپف کردن  ناشی از ارتعاش در بافت های نرم و قسمت بالایی دستگاه تنفسی است و این امکان وجود دارد این مشکل در هر کدام از بخش فوقانی دستگاه تنفسی اتفاق بیفتد. ممکن است این مشکل در کام نرم که بخشی از سقف دهان شماست و دقیقاً در پشت دهان شما قرار دارد اتفاق بیفتد. و یا در پشت زبان که شامل پشت لوزه ها بوده که بافت و ساختاری برجسته دارد و شامل زبان کوچک است که گوشتی معلق در پشت گلوی شماست.

عوامل مختلفی ممکن است باعث خروپف کردن شوند در ادامه به برخی از این علت ها که سبب ایجاد خروپف و صداهای ناهنجار هنگام خواب می شوند، اشاره می کنیم:

  • اضافه وزن: ایجاد بافت های حجیم چربی پشت گلو باعث ایجاد خروپف می شوند.
  • داشتن کام نرم: این مشکل عموماً در پشت گلو اتفاق میافتد و به علت نرم بودن سقف دهان این صدا بوجود می آید.
  • مصرف دخانیات: مصرف دخانیات باعث ایجاد تورم در پشت گلو شده و نهایتاً معمولاً سیگاری ها خروپف می کنند.
  • مصرف بیش از حد قرص های خواب آور: این هم می تواند یکی از علل بوجود آمدن خروپف باشد.
  • سرماخوردگی در کودکان: در کودکان بیشتر زمانی اتفاق میافتد که دچار سرماخوردگی شده و معمولاً پس از دوران نقاهت مشکل خروپف هم حل خواهد شد.

خروپف کردن چه عوارضی به همراه خواهد داشت

خروپف معمولاً عوارض جسمی خاصی به همراه نخواهد داشت مگر در افراد با اضافه وزن بالا که ممکن است در خواب ایجاد “انسداد خواب” کرده و به معنای واقعی ۵ تا ۱۰ ثانیه تنفس فرد مبتلا به کلی قطع شود که در این حالت می تواند خطرناک باشد. اما عموماً صدای ناشی از خروپف کردن سبب ایجاد خستگی پس از بیدار شدن و نداشتن آرامش هنگام شیرین ترین لحظات یعنی خوابیدن شود.

ضمن اینکه خروپف کردن بر روی روابط زناشویی شما نیز تأثیرگذار است و آرامش را از شریک زندگی تان خواهد گرفت و ممکن است تبعاتی در روابط عاطفی و احساسی شما ایجاد کند.

روش های درمان خروپف

درمان خروپف روش های گوناگونی دارد اما یکی از این روش ها که ایمن ترین و در عین حال بدون درد و خونریزی و دارای اثرات بسیار عالی ست درمان خروپف با لیزر است.

درمان خروپف با لیزر یکی از پیشرفته ترین بروزترین روش های درمان آن است که تنها در چند جلسه شما می توانید به بهترین بازخوردها برسید. این روش مورد تایید و استفاده بهترین مراکز درمانی در دنیاست.

درمان خروپف با لیزر چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفته شد درمان خروپف بوسیله ی لیزر یکی از اصولی ترین و ایمن ترین روش های درمان آن است و مزایای زیر را خواهد داشت:

  • درمان بدون درد: این روش درمانی کاملاً بدون درد و هر گونه خونریزی بوده و برای افرادی که ممکن است حین عمل کمی دچار سوزش گلو شوند و حساس هستند از اسپری بی حسی استفاده می شود که عملاً درد را در این عمل از بین خواهد برد و شما چیزی را حس نخواهید کرد.
  • درمان کوتاه مدت: این روش درمانی یک روش درمانی کوتاه مدت محسوب می شود و افراد بسته به شل بودن و افتادگی بافت های حلق، بین هفت تا چهارده جلسه به نتیجه مطلوب خواهند رسید. در مواردی هم مشاهده شده که فرد در همان جلسه اول کاملاً درمان شده و دیگر مشکل نداشته است. اما سقف این درمان بین همان ۷ تا ۱۴ جلسه است.
  • عدم نیاز به استراحت: پس از هر جلسه شما به راحتی می توانید به زندگی عادی بازگشته و فعالیت های روزانه خودتان را دنبال کنید. و انجام این کار حدوداً ده الی ۱۵ دقیقه زمان خواهد برد.

تفاوت و مزایایی روش درمان خروپف با لیزر به جای درمان خروپف با جراحی

عده ای هم با روش جراحی، خروپف را درمان می کنند. اما این روش علاوه بر داشتن درد و خونرویزی،  نیاز به دوران نقاهت و نگهداری های خاص دارد. اما روش درمان با لیزر تمام مزیت های گفته شده را داشته و بافت سقف دهان به کمک لیزر سفت می شود. سقف دهان به مرور و یا بر اثر مواردی که در قسمت علل اصلی به وجود آمدن خروپف گفته شد، شل شده و حالت افتادگی پیدا می کند و در روش درمان با جراحی این بخش کاملاً برداشته شده و حذف می گردد. اما در روش درمان خروپف با لیزر این بخش توسط لیزر سفت شده و به مرور طی جلسات به حالت قبل بازمیگردد و محاسن بسیاری دارد. بنابراین انتخاب درمان با لیزر بسیار مناسب تر به نظر می رسد و با انتخاب یک مرکز مجهز و با سابقه برای انجام درمان با لیزر، هیچ نگرانی ای برای شما باقی نخواهد ماند.

معرفی یک مرکز معتبر برای درمان خروپف با لیزر

اگر به دنبال درمان خروپف با لیزر باشید قطعاً نیاز دارید به یک مرکز معتبر و متخصص در این حوزه مراجعه کنید. مجموعه تخصصی آترینا یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین این مراکز در استان تهران است و دکتر عباس غلامی به همراه جمعی از متخصصین کاربلد و با سابقه در این مجموعه در حوزه پوست و مو  و جراحی های پلاستیک، اقدام به تاسیس این مجموعه شیک و مجهز نموده اند.

جمع بندی

در این مقاله با مشکل خروپف، علل بوجود آمدن، عوارض و نهایتاً روش های درمان ایمن و مطمئن آن آشنا شدیم. و جدیدترین و بروزترین متد درمان خروپف را به شما معرفی کردیم. اگر شما، یا اطرافیان تان با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اید و یا تجریه ای در این زمینه دارید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است