خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » بازسازی و نوسازی سختمان توسط رابین هوم

بازسازی و نوسازی سختمان توسط رابین هوم

بازسازی و دکوراسیون داخلی

بازسازی ساختمان در واقع همان مرمت ساختمان است. گفته می شود عمر مفید ساختمان ها در کشورهای پیشرفته حدود ۱۰۰سال است ولی در ایران اگر ساختمان به طور اصولی ساخته شود این رقم به ۳۰ سال کاهش پیدا می کند که همین مسئله موجب می شود مالکان ساختمان به بازسازی ساختمان خود رو بیاورند.

شرکت رابین هوم برترین شرکت در زمینه بازسازی و نوسازی ساختمان می باشد که با ۱۷ سال تجربه می تواند به شما کمک کند تا در حداقل زمان و هزینه به خانه رویاییتان برسید.

مجموعه عملیات های عمرانی و ساختمانی که با کمترین تخریب همراه باشد و یک ساختمان را قابل سکونت و امن تر و زیباتر می کند بازسازی ساختمان نام دارد.

هدف از بازسازی ساختمان قابل سکونت ساختن ساختمان، بهبود وضعیت آن ،زیبا سازی ساختمان و افزایش پایداری آن است.مسلما در بازسازی ساختمان منابع و انرژی کمتر و هزینه کمتری نسبت به ساخت مجدد ساختمان تلف می شود.

نقاشی ساختمان حرفه ای در بازسازی و نوسازی

از گذشته تا کنون نقاشی ساختمان به عنوان یکی نقاشی ساختمان یکی از راه های بازسازی و نوسازی موثر و کارآمد بوده است، به علاوه این که نقاشی ساختمان مقرون به صرفه تر و آسان تر نیر می باشد.

 این مرحله تاثیر زیادی در بخشیدن جلوه ایی زیبا به نمای داخلی ساختمان شامل اتاقها، پذیرایی و راه پله ها دارد. همچنین دقت در رنگ هایی که استفاده می کنید باعث می شود فضایی که کوچک است بزرگتر نشان داده شود.

 در ایران اکثرا رنگ سفید را در ساختمان ها ترجیح می دهند ولی در ساختمان های مدرن می توان از رنگ های متنوعی استفاده کرد. انتخاب رنگ نقاشی ساختمان اهمیت زیادی دارد زیرا بخشی از سازه به شمار می رود و ممکن است حتی سبک معماری را زیر سوال ببرد.

هر رنگی دارای قدرت تاثیرگـذاری ویژه‌ای می‌باشد. درک کـردن بهتر رنگها می‌تواند در زنـدگی روزمره و یا شغلی شما تاثیرات فراوانی گذارده و محاسن زیادی برایتان به ارمغان بیاورد.

بطور کلی رنگها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: رنگهای خنثی، رنگهای گرم و رنگهای سرد

رنگ های سرد رنگ های ملایمی هستند که اثر آرام بخشی دارند. آبی، بنفش، فیروزه ای، سبز مایل به آبی و سبز جزو رنگ های سرد می باشند.

رنگ های گرم محرک سیستم عصبی بوده و احساسات را تشدید می کند. قرمز، نارنجی، زرد، سبز چمنی و ارغوانی از جمله رنگ های گرم می باشند.

رنگهای خنثی رنگهایی هستند که در طیف رنگی وجود نداشته و از ترکیب رنگهای دیگر بوجود می‌آیند. سیاه، سفید، خاکستری، بژ و قهوه ای از رنگ های خنثی بشمار می روند. در واقع سفید عدم حضور رنگ به شمار می‌رود و نـشـانگر خلوص و پاکی می باشد و مشکی نشانه قاطعیت، الزام و رسمیت می‌باشد.

انتخاب رنگ برای نقاشی ساختمان

برای انتخاب رنگ باید به مواردی از قبیل  گروه رنگ،درجه رنگ،روانشناسی رنگ ها و محل موردنظر برای رنگ توجه داشت.

رنگ‌های روغنی یا رنگ‌های آلکیدی پایه ای روغنی داشته و از ترکیب الکل و اسید به وجود می‌آیند. رنگ‌های روغنی جزء خانواده اسیدهای چرب شناخته می‌شوند و بوی نامطبوعی هم دارند که همین امر موجب استفاده از رنگ‌های آکریلیک شده است. رنگ های روغنی برای نقاشی ساختمان بسیار مناسب هستند و در انواع زیر در بازار موجودند.

-رنگ روغن مات: رنگ روغن مات در رنگ آمیزی دیوارها، سقف، نمای بیرون و … استفاده می‌شود، نسبتا قیمت پایین‌تری دارند و برای اجرای آن نیازی به اجرای زیر کاری نیست.

-رنگ روغن براق: رنگ روغنی براق پوشش دهی بالایی دارد و معمولاً برای رنگ آمیزی درب، پنجره، نرده و اشیای فلزی استفاده می‌شود. رنگ روغنی براق موجب بیشتر دیده شدن پستی و بلندی‌های موجود می‌شود.

-رنگ روغن نیمه مات(نیمه براق): رنگ روغنی نیمه مات از ترکیب رنگ روغن براق و رنگ روغن مات درست می‌شود.

غالبا خدمات نقاشی ساختمان شامل کارهایی مانند آماده سازی، بتونه کاری و عملیات زیرسازی دیوارها است. نقاشی ساختمان برای رنگ آمیزی دیوارها، سقف، درب و پنجره و غیره با توجه به سفارش مشتری انجام می شود.

قیمت نقاشی تابع دو عامل کلی دستمزد نقاش و هزینه مصالح می باشد.

بطور کلی قیمت مصالح و ابزار های نقاشی، برابر با دستمزد نقاش در قیمت نهایی نقاشی است. نکته خیلی مهمتر این است که اصلاً نباید از نقاش ساختمان قیمت متری بگیرید.

بهتر است از نقاش ها بخواهید در محل حاضر شده و طرح و رنگ های مدنظر را به آن ها گفته سپس نقاش ها با اندازه گیری منزل شما یک قیمت نهایی به شما می دهند.

عوامل موثر هزینه نقاشی ساختمان که عبارتند از:

-متراژ فضا بر حسب مترمربع:  متراژ ساختمان میزان حدودی از رنگ مصرفی را به شما می دهد. در اماکن بزرگتر، مقدار رنگ بیشتری مصرف شده و زمان کار نیز طولانی تر خواهد شد. بنابراین این موضوع در برآورد هزینه کلی بسیار موثر است.

توجه کنید که معیار اندازه گیری متراژ، زیربنای ساختمان نیست بلکه مساحت دیوارها و سقف اندازه گیری می شود.

-تعداد اتاق ها برای نقاشی ساختمان: رنگ کردن فضایی یک تکه و بزرگ تر بسیار ساده تر از رنگ آمیزی دیوارهای کوچک و دارای شکست و زاویه است. خدمات نقاشی ساختمان بر روی سطح یک دست در زمان کوتاه تری قابل انجام است. به همین دلیل تعداد اتاق های بیشتر موجب افزایش تعرفه قیمت نقاشی ساختمان و دستمزد نقاش ساختمان می شود. بنابراین قیمت نقاشی ساختمان برای یک سوله و انبار بزرگ با یک مرکز تجاری یا آپارتمان متفاوت است. نقاشی ساختمان برای ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی با توجه به فضا و تعداد اتاق ها صورت می گیرد.

– نوع رنگ مصرفی در نقاشی ساختمان: مواد اولیه در نقاشی ساختمان تعیین کننده اصلی قیمت کل می باشد. رنگ های نقاشی ساختمان در انواع رنگ روغنی، رنگ پلاستیک، بلکا، پتینه، رنگ های مولتی کالر و آکریلیک در بازار موجود هستند که می توان با توجه به سلیقه و بودجه اقدام به تهیه آنها کرد. مارک های مختلف رنگ نیز با کیفیت های مختلف موجود هستند. بدیهی است که انتخاب نوع رنگ شما تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده نقاشی ساختمان دارد، پس در انتخای نوع رنگ دقت و زمان کافی را به خرج دهید.

-بافت دیوار: به طور مثال دیوار های آجری بافت ریزتری داشته که موجب افزایش مصرف رنگ و در نهایت افزایش هزینه می شود.

همچنین دقت کنید که قیمت نقاشی ساختمان برای یک دیوار مسطح کمتر از دیوارهای گچبری شده و سقف کاذب است، زیرا نقاشی این سطوح ریزکاری بیشتری لازم دارد.

هوشمندسازی ساختمان و آپارتمان

بازسازی ساختمان به معنی دادن فضا و نمای مدرن و جدید با صرف هزینه مناسب به منزل است. این بازسازی می تواند از اساس و زیر بنای ساختمان آغاز و تا طراحی دکوراسیون داخلی منزل و حتی نصب تجهیزات مدرن و کارآمد مانند دزدگیر و دوربین مداربسته پیش برود. در زندگی شهری امروز، استفاده از سیستم‌های امنیتی بسیار ضروری می باشد؛ از گذشته تا کنون راهکارهای زیادی
مانند نصب نرده و حفاظ در جهت بالا بردن امنیت اماکن مختلف و غیر ممکن کردن ورود سارقین به آن انجام گرفته است.

ولی امروزه در این راستا استفاده از دوربین مداربسته بسیار رایج شده است. یکی از سیستم‌هایی که به شما امنیت کامل می‌دهد دوربین مداربسته است. دوربین مداربسته چشم تیزبین شما می باشد. نصب دوربین مداربسته موجب افزایش سطح امنیت شده و این امر نیز باعث می‌شود فرد با خاطری آسوده هنگام دوری از محیط، به مشاهده و بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته و ذخیره شده روی دستگاه  DVRبا استفاده از تکنولوژی انتقال تصویر بپردازد.

دکوراسیون داخلی

مهم ترین بخش بازسازی انتخاب دکوراسیون داخلی می باشد زیرا تمام بازسازی را تحت تاثیر قرار می دهد و در آخر چیدمان منزل طبق آن انجام می شود که جلوه نهایی را نمایان می کند.

 دکوراسیون داخلی با مفهوم زیبایی رابطه ی مستقیم دارد و طراحان از اصول و قواعدی مثل رنگ شناسی استفاده می کنند تا بتوانند، این رابطه را عمیق تر کنند. گرچه مفهوم زیبایی نسبت به جغرافیای زمانی و مکانی، تغییر می کند و همین امر باعث به وجود آمدن نمونه های زیادی دکور با ویژگی های منحصر به فرد می شود. طراحی دکوراسیون داخلی طیف متنوع و متعددی ازعناصر و مولفه هایی را از قبیل فرم ، نور ، رنگ ، بافت ، کف، سقف ،دیوار و عناصر کارکردی و تزئینی و مبلمان را در بر میگیرد.  دکوراسیون داخلی مثل تمام هنرها، دارای سبک های مختلفی می باشد که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند. معماری داخلی آفرینش فضایی است که در عین زیبایی کارآمد نیز باشد. در واقع طراح فضایی را طراحی می‌کند که بیانگر هویت، نیاز، درک و خواسته‌های مخاطبش است.

برخی از سبک های دکوراسیون داخلی سبک مدرن، دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیکدکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای، دکوراسیون داخلی به سبک استوایی، دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، دکوراسیون داخلی به سبک روستیک، دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی، دکوراسیون منزل به سبک تلفیقی، دکوراسیون منزل به سبک انتقالی و دکوراسیون منزل به سبک ایرانی و اسلامی می باشد.

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است