خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » یادمان شاعر فقید در «عصر شعر و ترانه» و «روح باد»
یادمان شاعر فقید در «عصر شعر و ترانه» و «روح باد»

یادمان شاعر فقید در «عصر شعر و ترانه» و «روح باد»

افشین یداللهی

در ادامه برگزاری یادبودهایی برای «افشین یداللهی»، ترانه‌سرای نامداری که اواخر سال گذشته بر اثر سانحه‌ی تصادف به همراه همسرش «شبنم رحمتیان» درگذشت، فردا نشست ماهانه «عصر شعر و ترانه» در فرهنگسرای ارسباران، یادمان این هنرمند فقید خواهد بود و روز جمعه نیز برنامه‌ای با عنوان «روح باد» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش «موسیقی ما»، نشست اردیبهشت‌ماه «عصر شعر و ترانه» به یاد افشین یداللهی روز پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در فرهنگسرای ارسباران با اجرای عبدالجبار کاکایی و با حضور شاعران، ترانه‌سرایان و اهل موسیقی برگزار خواهد شد. در بخش کارگاهی این نشست غلامرضا طریقی، صابر قدیمی و صابر ساده به عنوان کارشناس‌های حوزه شعر کلاسیک، ترانه و شعر محاوره و شعر آزاد، به نقد و بررسی آثار ارائه‌شده می‌پردازند.

همچنین به منظور یادبود دکتر افشین یداللهی، شاعر و ترانه‌سرای فقید کشور، چهره‌هایی همچون محمد سلمانی، سیدعباس سجادی، اکبر آزاد، امید صباغ نو، علیرضا بدیع، سیدفرید احمدی، کامران رسول‌زاده، حامد ابراهیم‌پور، نیلوفر لاری‌پور، زهرا عاملی، افشین سیاهپوش، ترانه مکرم و… حضور داشته و درباره‌ی او سخن می‌گویند.

دکتر «محمدرضا چراغعلی» نیز به همراه ستار سهرابی و مصطفی جلالی‌پور به همراه وحید مهراد نیز در این نشست به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. «آرش یداللهی» – برادر افشین یداللهی- نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

در مراسم دیگری با عنوان «روح باد» نیز یادمان دکتر افشین یداللهی و همسرش همزمان با چهلمین روز درگذشت‌شان، روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه در کتابخانه ملی برپا می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ روز یادشده در تالار اصلی کتابخانه ملی (بزرگراه شهید حقانی، بعد از مترو) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است