خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » آموزش موسیقی » آشنایی با موسیقی » چگونگه صدای خودمان را بهتر کنیم بدون رفتن به کلاس آواز؟
چگونگه صدای خودمان را بهتر کنیم بدون رفتن به کلاس آواز؟

چگونگه صدای خودمان را بهتر کنیم بدون رفتن به کلاس آواز؟

چگونگه صدای خودمان را بهتر کنیم بدون رفتن به کلاس آواز؟

اکثر افراد آواز خواندن را دوست دارند.بعضی از افراد میتوانند مانند بلبل چه چه بزنند اما بعضی دیگر فکر میکنند ملودی فقط یک شهر در تگزاسس است .

اگثر مردم فکر میکنند که برای بهتر کردن صدای خود باید به کلاس خوانندگی بروند اما شما میتوانید اواز خواندن را یادبگیرید بدون رفتن به کلاس خاصی.

شاید شما میخواهید سبک خودتان را توسعه بدهید یا شاید هم هنوز خجالت میکشید که با صدای بلند اواز بخوانید .ما شما رو راهنمایی میکنیم که چگونه آواز  بخوانید .

صدای خود را آماده کنید

 

۱ – تمرین مهارت ها .ممکن است درابتدا بنظر شما کار خسته کننده ای بیاید اما تمرین کردن واقعا به گوش شما کمک میکند که نوت ها را بهتر بشناسد و از شما خواننده بهتری میسازد .

شما احتمالا اهنگ ” Do Re Me” را میشناسید اساس این اهنگ سلفژ است.واین اهنگ تمرین بسیار خوبی برای گوش کردن  است .

در سلفژ نوت ها متناسب با موقعیت نامگذاری میشوند بجای نام واقعی خودشان .این باعث میشود که به راحتی نوت ها را بخوانید .بدون توجه به کلیدی که شما در خواندن آن هستید .

در کلید c سه یاداشت اول c  و d و f هستند .با این حال در کلید#F  سه یاداشت اول #F  و #G و#Aهستند . در هر دو مورد با سلفژ سه یاداشت اول اتفاق می افتند .

۲ – شروع کن به آسانی . آهنگ (“do re mi”) خودتان را بخوانید و آن را بالا و پایین کنید . با اسکیل c شروع کنید و بعد از آن C#  و بعد بالا ببریدش .

معلم خودتان باشید

 

۱ – یک میکروفن غیر داشته باشید . میتوانید از میکروفن لب تاپتان استفاده کنید ، اگرکامپیوتر شما میکروفن ندارد میتوانید یک میکروفن بخرید و آن را به کامپیوتر خودتان متصل کنید .

 

۲ – یک برنامه ضبط صدا به روی گوشی ، کامپوتر یا اینترنت نصب کنید حالا میتوانید صدا هایی رو که دوس دارید بشنوید .

 

۳ – آهنگی را که دوست دارید و به خوبی میشناسید را اجرا کنید . این میتواند به شما کمک کند که یک متن ترانه داشته باشید .متن ترانه ای که توسط قلب شما انتخاب شده به شما کمک میکند که به این فکر نکنید که باید چی بخوانید فقط به فکر این باشید که چجوری آهنگ رو بخوانید .

 

۴ – دکمه ضبط (ریکورد) را بزنید . زمانی که آماده هستید آهنگ را بیاد بیاورید سپس دکمه ضبط را بزنید (معمولا یک دکمه قرمز رنگ ).همراه با خواننده شروع به خواندن کنید .

به بهترین نحوی که میتوانیدآهنگ را بخوانید . به روی تنفس خودتان تمرکز کنید و اینکه نوت هارا صحیح بخوانید (نوت هارو مثل خواننده اجرا کنید )

اگه اشتباهی کردید نگران نشید مهم نیست ضبط کردن رو متوقف نکنید به خواندن ادامه بدهید .تمرین کردن خیلی مهم است زمانی که آهنگ تمام شد دکمه توقف را بزنید .

 

۵ -دکمه اجرا را بزنید تا آهنگ خودتان را بشنوید . به احتمال زیاد برای اولین بار صدای خودتان را دوس ندارید .اهنگ را به طور کامل گوش کنید این تنها راهی است که به شما میفهماند که چه مشکلاتی دارید و چگونه میتوانید صدای خودتان را بهبود ببخشید .به عنوان یک منتقد به صدای خودتان گوش بدهید و سعی کنید اشتباهات خودتان را پیدا کنید .

آهنگ اصلی رو اجرا کنید و صدا و آهنگ خود را با اهنگ اصلی مقایسه کنید .یه بخش از آهنگ اصلی را گوش کنید سپس آهنگ خودتان گوش کنید ، به تفاوت ها توجه کنید .

 

۶ – صدای را که ضبط کرده اید ذخیره کنید . گوش کردن به صداهای ضبط شده قدیمی به شما کمک میکند که بفهمید چقدر پیشرفت کرده اید.

 

۷ دوباره امتحان (تلاش)کنید . هربار که آهنگ را میخوانید صدای خودتان را ضبط کنید و سعی کنید روی خواندن دقت کنید .

اگه میخواید آهنگتان هیجان و صمیمیت بیشتری داشته باشد سعی کنید خودتان به آن احساس بدهید .لازم نیست شما دقیقا مثل همان خواننده بخوانید .

همه ی خواننده های مشهور خواننده های خوبی نیستند بلکه فقط مشهور هستند .

 

۸ – حداقل روزی ۳۰دقیقه آواز بخوانید. اگر ساعت بیشتری را آوازخواندن اختصاص بدهید بهتر است

سعی کنید بیشتر روی تارهای صوتی تان تمرین کنید این باعث میشود صدای بهتر و قوی تری داشته باشید .

 

۹ – از راه های مختلف به صدای خودتان گوش بدهید . از طریق دیافراگ در دهن یا بینی . ایزوله کردن را یاد بگیرید این باعث میشود که که بفهمید چگونه میتوان هر صداای را که میخواهید بسازید و روی صدا کنترل داشته باشی.

 

۱۰ – تقلید صدای گربه تمرینی مناسب. یک راه عالی برای بهبود بخشیدن به صدایتان تقلید صدای گربه و  خواندن memo  در کام های مختلف است.

این صدا میتواند به شما خیلی کمک کند زیرا بیشتر آهنگ های انگلیسی شامل mee, ah, oo

خیلی آرام بگویید memo و توجه کنید که چه طنینی دربینی ، دهان و و قلب و …

 

۱۱ – تمرین کنید به شدت . همه در حال آواز خواندن هستن آنها دارند حرفه خودشان را فریاد میزنند اما شما باید تمرین کنید که صدایی قوی و انرژی بخش داشته باشید به جای ناامیدی و جیغ کشیدن.

 

۱۲ – منابع بیشتری پیدا کنید که به شما کمک کنند بتوانید به بیشترین پتانسیل صدای خودتان برسید. برای مثال به YouTube مراجعه کنید آنجا پر از منابعی است که مردم دوست دارند به اشتراک بگذارندش. برخی نیز ممکن است تولید خودشان را به فروش گذاشته باشند از دوستان خانواده یا معلم اهنگ سازی خود  کاملا صادقانه بخواهید که راهنمایی تان کنند در واقع باید از انها بپرسید که چه چیزی را باید بهبود ببخشید .

چگونگه صدای خودمان را بهتر کنیم بدون رفتن به کلاس آواز؟
4.50/55
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است