خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » منتخب موسیقی متن فیلم‌های بهزاد عبدی منتشر شد
منتخب موسیقی متن فیلم‌های بهزاد عبدی منتشر شد

منتخب موسیقی متن فیلم‌های بهزاد عبدی منتشر شد

منتخب موسیقی متن فیلم‌های بهزاد عبدی منتشر شد

منتخب موسیقی متن فیلم‌های بهزاد عبدی با نام «سکانس بهشت» توسط نشر و پخش جوان منتشر شد. این آلبوم متشکل از ۳۰ قطعه شامل موسیقی متن فیلم، سریال و مستندهای بهزاد عبدی است که دو قطعه از آن تیراژ سریال‌های «از یاد رفته» و «در محاصره» با صدای محمد معتمدی هستند.

بهزاد عبدی در سال ۱۳۸۲ برای ادامه تحصیل از ایران به اکراین سفر کرد و آثارش با ارکسترهایی همچون ارکستر فیلارمونیک کی اف، ارکستر رادیو کمپانی اوکراین و ارکستر ناسیونال اوکراین ضبط شده‌ است و به این ترتیب عمده قطعات آلبوم «سکانس بهشت» هم با ارکستر فیلارمونیک اوکراین اجرا و ضبط شده‌اند.

در این مجموعه، هم از موسیقی متن فیلم و سریال‌های بهزاد عبدی همانند فیلم‌های «دهلیز» و «متروپول» استفاده شده، و هم از موسیقی متن مجموعه مستندهای این هنرمند مثل مسند «رودخانه لیان». انتخاب و چیدمان قطعات این آلبوم هم توسط علیرضا تهرانی (آهنگساز و خواننده) و با مشاوره بهزاد عبدی شکل گرفته که درباره آن می‌گوید: «چندین هفته به طور متوالی کارهای آقای عبدی را گوش کردم و این مجموعه از بین صدها ترک انتخاب شد که با نظر مساعد مولف آثار هم همراه بود. این مجموعه موسیقی ساختار یکدست و ارزش شنیداری موسیقایی دارد و در واقع با این دیدگاه انتخاب شده که هر کس بتواند به این مجموعه ی آرامش‌بخش و فضای شناورش گوش کند. «سکانی بهشت» کاملترین مجموعه‌ای است که تا امروز از بهزاد عبدی منتشر شده است.»

بهزاد عبدی (آهنگساز) علاوه بر ساخت اپراها، سوئیت سمفونی و موسیقی کودکان، آثار درخشانی در حوزه فیلم، سریال، تئاتر و مستند دارد و سال ۸۸ توانست برای موسیقی فیلم «آل» برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی جشنواره فیلم فجر شود.

آلبوم «سکانس بهشت» روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت توسط نشر و پخش جوان ارائه و منتشر شده که می‌توانید آن را از مراکز و فروشگاه‌های فرهنگی سراسر ایران تهیه کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است