خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » مراسم رونمایی از آلبوم «از تنهایی گریه مکن» برگزار شد
مراسم رونمایی از آلبوم «از تنهایی گریه مکن» برگزار شد

مراسم رونمایی از آلبوم «از تنهایی گریه مکن» برگزار شد

مراسم رونمایی از آلبوم «از تنهایی گریه مکن» برگزار شد

روز گذشته مراسم رونمایی از اولین آلبوم سالار عقیلی در سال ۹۵ با نام «از تنهایی گریه مکن» با حضور جمعی از هنرمندان در خانه موسیقی برگزار شد که از امروز، ۳۱ اردیبهشت ماه، به همت موسسه فرهنگی هنری «صدای هنر» و توسط شرکت پخش «دنیای هنر» در بازار موسیقی توزیع شده است.

اشعار این مجموعه هفت قطعه‌ای توسط محمدرضا یار سروده شده و آهنگسازی قطعات هم اثری از ابوالفضل صادقی‌نژاد است که غلامرضا صادقی وظیفه تنظیم آن را برعهده داشته است. ابوالفضل صادقی که سال ۶۰ و ۷۰ در رادیو فعالیت کرده و در این بین با مجید کیانی آشنا شده و دو دهه با او ردیف کار کرده است، درباره حضورش در موسیقی گفت: «من در عین اینکه اجراهای صحنه‌ای داشته‌ام و با افرادی چون استاد علی اکبر شکارچی، استاد مجید کیانی و استاد علی تجویدی اجرا داشته‌ام، اما ترجیح دادم خیلی فعالیت‌های اجتماعی هنری نداشته باشم.»

مسئول واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی در ادامه سخنانش درباره اینکه چرا سالار عقیلی را برای خواندن این اثر انتخاب کرده گفت: «همیشه یکی از صداهایی که با من رابطه بسیار عمیقی برقرار می‌کرد، صدای نادر گلچین بود که امروز به دلیل کسالت نتوانست به این مراسم بیاید. آن زمان هم که او کمتر فعالیت می‌کرد، باز صدایش را گوش می‌کردم تا اینکه با صدای ملکوتی سالار عقیلی آشنا شدم. برخی تحریرهایش برایم شبیه به نادر گلچین بود که همین به من آرامش می‌داد و با روحم پیوند عمیقی ایجاد می‌کرد. به همین دلیل اغراق نیست اگر بگویم به دلیل صمیمت و مهری که سالار عقیلی داشت، انرژی مضاعف گرفتم و اصلا برمبنای صدای عقیلی شروع به ساخت این آلبوم کردم و او هم به شایستگی این اثر را اجرا کرد.»
در ادامه برنامه، سالار عقیلی که کمی با تأخیر به این مراسم رسید با بیان اینکه سال‌ها است با ابوالفضل صادقی‌نژاد از طریق دفتر موسیقی آشنایی دارد گفت: «می‌دانستم که آقای صادقی‌نژاد هنرمند است اما فکر نمی‌کردم تا این حد از هنر برخوردار باشد. وقتی او قطعات را برای من گذاشت، برای خواندن آنها بسیار ذوق‌زده شدم. به جرئت می‌توانم بگویم که «از تنهایی گریه مکن» شاید یکی از بهترین آثاری باشد که تا به امروز خوانده‌ام و حتی سر خواندن بعضی از قطعات اشک می‌ریختم و می‌خواندم. این موضوع نشان می‌دهد که قطعات از چه احساس والایی برخوردارند. هنر زمانی زیبایی خود را حفظ می‌کند که با مادیات درنیامیزد. استاد شجریان می‌گفت: «من هیچ‌وقت دنبال پول نبودم بلکه دنبال عشق به هنرم بودم. امروز پول دنبال من است و من از آن فرار می‌کنم.» من از این جمله نکته‌ها آموختم و سعی کردم با حساسیت خاصی این رویه را در پی بگیرم.»

دکتر محمد سریر، آهنگساز و موسیقی‌دان، از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با ابراز خوشحالی‌اش نسبت به ورود ابوالفضل صادقی‌نژاد به کار عملی در این حوزه گفت: «خوشبختانه ابوالفضل صادقی‌نژاد به شکل بسیار خوبی به کار عملی در این حوزه ورود کرد چراکه به‌نظرم آلبوم «از تنهایی گریه مکن»، اثر موفقی است که بی‌شک تجربیاتی که او در طول سال‌ها کسب کرده، در این راه به او کمک بسیار کرده است.»

رییس هیأت مدیره خانه موسیقی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه تنظیم آلبوم «از تنهایی گریه مکن» با آثار سالار عقیلی که عموما در آنها سازهای سنتی به‌کار گرفته می‌شد، متفاوت است، تنظیم این آلبوم را دقیق و علمی برشمرد و آن را کار پخته و خوبی دانست و درباره این خواننده موسیقی سنتی گفت: «سالار عقیلی هنرمند بسیار خوبی است و لازم می‌دانم بگویم به جز اساتیدی که در این حوزه داریم، پرچم این کار دست سالار عقیلی است چراکه در طول سال‌ها، روزبه‌روز در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرده و گام‌های بلندی برداشته که بسیاری از خوانندگان نتوانسته‌اند به آن نائل شوند. رنگ صدا و داینامیک آواز او به‌نظرم برای یک شنونده موسیقی کلاسیک هم دلنشین است و علمی به‌نظر می‌آید.»

محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا، با اعلام اینکه پیش از این، اشعار آلبوم را شنیده و نظرش را هم به خود جلب کرده است، گفت: «امیدوارم آهنگسازان دیگر هم به استعداد این جوان که به نظرم استعداد خوبی حتی برای ترانه‌سرایی هم دارد توجه کنند چراکه روح ترانه‌گی در آن موج می‌زند و توانایی خواننده و آهنگساز توانسته این موج را به ساحل دل شما نزدیک کند. البته باور من این است که کاش ترانه‌ها روی ملودی گفته شوند؛ در واقع ذات ترانه‌ی ناب این است که با روح موسیقی آشنایی پیدا کند و بیشتر کارهایی هم که دوست داریم و برایمان به ارث مانده، به همین شیوه، شکل گرفته‌اند.»

امیر بکان از دیگر حاضرین در این مراسم بود که آلبوم «از تنهایی گریه مکن» را اثری با حال و هوای خاص که هیچ‌گونه حاشیه و زائده‌ای ندارد، معرفی کرد و گفت: «یکی از ویژگی‌های ابوالفضل صادقی‌نژاد تسلط به ردیف‌های موسیقی است که به شیوه اساتید کهن آن را دنبال می‌کند. یکی از نقاط قوت آلبوم هم این است که او از گنجینه ردیف دستگاهی، خیلی خوب در آهنگسازی و بداعت استفاده کرده است. می‌خواهم بگویم کاری که انجام دادید بسیار قدرتمند است و من به نوبه خودم درخواست می‌کنم به غیر از مسئولیت‌های اجرایی، این کار را هم ادامه دهید.»

ابوالفضل صادقی‌نژاد در انتهای مراسم با اعلام اینکه این آلبوم را سال ۹۳ به سرانجام رسانده  اما شرایط و موقعیت کاری خوبی برای انتشار آن نداشته است، گفت: «از خرداد سال گذشته تغییراتی در دفتر موسیقی به وجود آمد و فرزاد طالبی به عنوان سرپرست دفتر موسیقی شرایط را به گونه‌ای برایم مهیا ساخت که توانستم این اثر را منتشر کنم. باید بگویم که حمایت‌ها و پیگیری‌های او قابل تقدیر است. همراهی خوبی در دفتر موسیقی وجود دارد و می‌خواهم قدردان تمام همدلان خودم در این دفتر باشم.»

محمود عزیزی (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون)، محمدعلی بهمنی، دکتر محمد سریر، سید عباس عظیمی (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت)، حریر شریعت‌زاده و امیر بکان از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است