خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » «محمود مخدوم» شوشتری خواند
«محمود مخدوم» شوشتری خواند

«محمود مخدوم» شوشتری خواند

«محمود مخدوم» شوشتری خواند

جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی شب گذشته به اجراهای خود پایان داد و امشب با تجلیل از گروه‌های حاضر در جشنواره و اجرای چند گروه، آیین اختتامیه‌ی این رویداد موسیقایی برگزار می‌شود.

در آخرین شب از این رویداد و در نخستین اجرای سئانس اول، سامر حبیبی نوازنده کمانچه و بهنام معصومی نوازنده تنبک به بداهه نوازی در دستگاه همایون پرداختند. در ادامه در بخش ساز و آواز، «امید مظهری» – خواننده- و «آریا محافظ» – نوازنده‌ی سنتور- به اجرای موسیقی پرداختند. این دو هنرمند اجرای تمیزی ارایه دادند؛ اما گروه «امیرجاهد» در بخش پایانی سئانس اول روی صحنه رفت.  این گروه به اسم استاد «محمدعلی امیر جاهد» – تصنیف ساز- در خانه‌ی استاد زیر نظر شهرداری فعالیت می کند و در اجرای خود، صوفی خانقاهی، ضربی، سودای دل، پروانه، قطعه ضربی، آواز و تکنوازی تار را با اشعاری از مولوی، رهی معیری و عماد خراسانی به همراه سه قطعه‌ی بی‌کلام اجرا کرد.

«حسین روز بهانی» آهنگساز، «علی یاری‌پور» خواننده، «الناز نوتاش» نوازنده عود، «سجاد خانقاهی» نوازنده سنتور، «رامین عبداللهی» نوازنده کمانچه، «امیرحسین موسوی» نوازنده دف، «سعید میرزا حسینی» نوازنده نی، «آرزو کامیار» نوازنده پرکاشن  و «مجید علیزاده» تنبک و «مهدی مساح بیدگلی» نوازنده تارباس در این اجرا روی صحنه رفتند. در ادامه و با شروع سئانس دوم «مریم خدابخش» نوازنده ساز عود و «سپیده شایان‌راد» نوازنده تنبک روی صحنه رفته و به اجرایی بداهه در دستگاه همایون پرداختند.

اما اجرای سئانس دوم این شب را می توان یکی از پر مخاطب ترین اجراهای جشنواره دانست. «محمود مخدوم» خواننده پیشکسوت آواز ایرانی به همراه «المیرا مردانه» نوازنده ساز کمانچه روی صحنه رفت و آخرین ساز و آواز این دوره از جشنواره شور و حال خاصی داد.

در این اجرا خوانندگان و هنرمندانی چون و حسین علیشاپور، وحید تاج، ملیحه مرادی، مهدی امامی، اسماعیل قنبری و نوید دهقان حضور پیدا کرده و به تماشای اجرای این هنرمند پیشکسوت آواز ایرانی نشستند. مخدوم آواز شوشتری را اجرا کرد و المیرا مردانه نوازنده جوان هم توانست به‌خوبی از عهده همراهی با این استاد موسیقی برآید.

پس از آنتراکت اجرای پایانی جشنواره هم با گروه نواساز بود. علی اصغر عربشاهی نوازنده تار، پوریا اخواص خواننده، پویان عطایی نوازنده سنتور، حمید خوانساری نوازنده عود، زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه ای و علیرضا دریایی نوازنده کمانچه در این اجرا روی صحنه رفتند و ۷ قطعه را اجرا کردند که برای سه قطعه باکلام این اجرا از میان اشعار عطار نیشابوری، هوشنگ ابتهاج و مهدی اخوان ثالث انتخاب شده بود.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی امشب(چهارشنبه ۲۴ آذرماه) ساعت ۱۹:۳۰ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است