خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » لئو روخاس نوازنده قطعه معروف چوپان تنها به تهران می آید
لئو روخاس نوازنده قطعه معروف چوپان تنها به تهران می آید

لئو روخاس نوازنده قطعه معروف چوپان تنها به تهران می آید

لئو روخاس نوازنده قطعه معروف چوپان تنها به تهران می آید

«لئو روخاس» نوازنده سرشناس فلوت و پن‌فلوت و نوازنده قطعه معروف «چوپان تنها» (The Lonely Shepherd) در روزهای هفتم و هشتم فروردین ۱۳۹۷، کنسرت «پسر خورشید» را در برج میلاد تهران برگزار می‌کند و به این ترتیب به همراه «سیلویو دانزا»، این خواننده آلمانی، برای اولین‌بار در ایران روی صحنه می‌رود.

سیلویو دانزا قرار است در این برنامه که به تهیه‌کنندگی محمود شبیری و سپهر صاحبی و به همت شرکت «رنگین کمان هنر جوان» برگزار می‌شود، سه قطعه بخواند و فروش بلیت‌ هم از طریق سامانه «tick8» انجام می‌شود.

لئو روخاس متولد ۱۹۸۴ در اکوادور است. این موزیسین در فصل پنجم مسابقه استعدادیابی Das supertalent پیروز شد و بعد از آن به شهرت زیادی دست پیدا کرد و با آثارش در نقاط مختلف دنیا روی صحنه رفت. محیط زیست و ارتباط میان اجزای سازنده طبیعت نظیر خورشید و خاک و آب و… از جمله موضوعات آثار و کنسرت‌های لئو هستند و او معمولاً با استایل سرخپوستی کارهایش را معرفی و اجرا می‌کند.

محمود شبیری درباره جزئیات این کنسرت می‌گوید: « در این برنامه، گروه لئو روخاس به همراه سیلویو دانزا روی صحنه می‌روند. این گروه آلمانی به شدت مورد علاقه مردم هستند و از زمان اعلام این کنسرت، مردم در صفحه لئو برخورد بسیار گرم و خوبی با او داشتند. سیلویو دانزا هم یکی از خوانندگان خوش صدای آلمان است که سه قطعه در این کنسرت اجرا خواهد کرد. سایر نوازنده‌ها هم که چهار نفر هستند، در گروه لئو حضور دارند.»

او درباره فضای کاری این هنرمند می‌گوید: «استایل لئو روخاس سرخپوستی و عنوان این کنسرت هم «پسر خورشید» است. او در حقیقت پیام‌آور صلح و روح طبیعت و متصل به خاک و خورشید و طبیعت است. اجراهای او پر از آرامش است و به همین دلیل با استقبال مخاطب ایرانی مواجه شده است. خود لئو در کارهایش آواهایی دارد ولی ما برای ایجاد تنوع و تفاوت سعی کردیم از حضور سیلویو بهره‌مند شویم.»

سپهر صاحبی پیرامون بحث صدور مجوز و همکاری این گروه خارجی برای حضور در ایران می‌گوید: «این کنسرت فقط سه قطعه با کلام دارد و پس از بررسی و صدور مجوز کلام، مشکلی در روند اخذ مجوزهای کل کنسرت نداشتیم و همکاری خوبی صورت گرفت. لئو روخاس هم ایران را کشور بسیار بزرگ و هنردوستی می‌دانست. البته برای معرفی ایران هم به او گفتیم به کشوری می‌آیی که مردم آن موسیقی را دوست دارند و این کشور از لحاظ فرهنگی بسیار غنی است.»

محمود شبیری همچنین درباره تمدید این اجرا اعلام کرد: «ما می‌خواهیم با خواننده‌ها و گروه‌هایی کار کنیم که اگر سیاست‌های فرهنگی کشور اجازه داد بعداً هم بتوانیم اجراهایشان را در ایران برگزار کنیم. مثلاً شاید مردم شش ماه بعد هم دوست داشتند دوباره اجرای لئو را در ایران ببینند و به همین دلیل الان قصد نداریم چندین سانس کنسرت پشت سر هم در این زمان برایش برگزار کنیم. دوست داریم اجرای لئو روخاس همیشه برای مردم تازگی داشته باشد و به همین دلیل الان دنبال تمدیدهای متعدد نیستیم. چون نوع موسیقی او با نیازها و سلایق مخاطبان ایرانی هم‌خوانی دارد. حس می‌کنیم مخاطبان تهرانی نیاز به آرامش این نوع موسیقی داشته باشند و شاید سالی دو مرتبه اجرای لئو را داشته باشیم.»

او در ادامه به نکته‌ای که برای لئو روخاس تشریح کرده بودند اشاره داشت و اعلام کرد: «به لئو روخاس گفتم که مخاطبان ایرانی شما سخت‌گیر هستند و اگر اجرای خوبی ببینند و ارتباط مناسبی برقرار کنید قطعاً دوباره تمایل به برگزاری برنامه شما خواهند داشت. با آنها شرط کردیم که به مخاطب ایرانی احترام بگذارند و بهترین اجرایشان را روی صحنه ببرند و برنامه در تهران را جدی بگیرند. آنها هم گفتند که ما هم احترام زیادی برای مخاطب ایرانی قائل هستیم و می‌خواهیم بهترین اجرایمان را روی صحنه ببریم.»

شبیری و صاحبی نهایتاً گفتند: «هدفمان این بود موسیقی لئو که فاخر است و آرامش خاصی دارد را به ایران بیاوریم تا مردم لذت ببرند. در اینستاگرام هم دیدیم که ویدئویی از او در سطح گسترده‌ای دست به دست شده بود و برایم جالب بود که یکی از صفحات نوشته بود که موسیقی آرامش را به شما هدیه می‌دهیم. ما هم برای این کنسرت واقعاً سلیقه و نیاز مخاطبان به این موسیقی را در نظر گرفتیم و سعی کردیم با دلمان این برنامه را روی صحنه ببریم. برای کنسرت لئو روخاس، بیزنس را در اولویت آخر قرار دادیم. این برنامه هم مانند تمام کنسرت‌های خارجی سختی‌های خاص خودش را داشت و همین جا باید از شرکت محترم «ایران آرت ریسرچ» بابت حمایت و کمک‌هایی که به ما کردند تشکر ویژه‌ای ‌کنیم.»ش

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است