خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » «فروغ» علیرضا قربانی و سامان صمیمی در بازار موسیقی
«فروغ» علیرضا قربانی و سامان صمیمی در بازار موسیقی

«فروغ» علیرضا قربانی و سامان صمیمی در بازار موسیقی

«فروغ» علیرضا قربانی و سامان صمیمی در بازار موسیقی

آلبوم «فروغ» با صدای «علیرضا قربانی» و آهنگسازی «سامان صمیمی» به تهیه‌کنندگی شرکت فرهنگی هنری «آهنگ اشتیاق» منتشر شد. توزیع این مجموعه از صبح روز چهارشنبه دهم خرداد توسط شرکت پخش «جوان» آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر مراکز معتبر فرهنگی و هنری سراسر کشور، برای دانلود قانونی اثر و شرکت در قرعه‌کشی ده بلیت کنسرت فروغ به سایت «بیپ تونز» مراجعه کنند. آلبوم فروغ شامل ده قطعه به نام‌های عاشقانه، میخانه درافتاده، مستانه می‌گریزی، اشک، شهره شهر، خرقه رقصان، جام صبوحی، سجده عقل، تا بیکران و فروغ است. اشعار جدیدترین اثر علیرضا قربانی و سامان صمیمی از سروده‌های فروغ فرخزاد، مولانا، علیرضا کلیایی و مسعود کلانتری است.

بهنام ابوالقاسم، میلاد محمدی، پدرام فریوسفی، میثم مروستی، نیلوفر محبی، محسن عبادی، پانیذ فریوسفی، آتنا اشتیاقی، رضا فرهادی، زکریا یوسفی، بهتاش ابوالقاسم، درشن آنند، حسام ناصری و سامان صمیمی نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده‌اند. شیوا سروش، مه‌گل صفدری، کامران عروج‌زاده و محمد حقیقی هم اعضای گروه کُر هستند. آلبوم فروغ به مدیریت اجرایی و تولید «علی اصغر رضوی»، امور اجرایی و هماهنگی «مهسا نعمت» و مدیریت روابط عمومی «وحید لشکری» تهیه و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علیرضا قربانی در طرح جلد این آلبوم یادداشتی برای مخاطبانش با این مضمون نوشته است:« آنچه فروغ فرخزاد را همانند نامش درخشان می‌سازد، پیوند مناسبی است که بین ادبیات کهن و شعر معاصر برقرار کرده. بیان احساساتش به ما نزدیک‌تر است اما اصالت و هویت خود را حفظ کرده. چیزی که شاید این روزها ما نیز در موسیقی درحال تجربه آن هستیم، رسیدن به زبانی تازه با حفظ مفاهیم غنی موسیقی ایرانی برای روایت داستانی که هر زمان، دغدغه مشترک بشر بوده.

چنان که حضرت حافظ می‌فرماید:
یک قصه نیست غم عشق و این عجب
کز هر زبان که می‌شنوم نامکرر است»

از سوی دیگر اولین کنسرت آلبوم فروغ با صدای علیرضا قربانی در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود که شروع تور اجراهای زنده این آلبوم است. این خواننده سرشناس موسیقی اصیل ایرانی به همراه اعضای گروهش طی روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد در این سالن روی صحنه می‌روند و فروش بلیت‌های برنامه از ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۰ خرداد در سایت «ایران کنسرت» به نشانی www.iranconcert.com آغاز می‌شود. این برای دومین سال پیاپی است که علیرضا قربانی تنها کنسرت‌های ایران در ماه مبارک رمضان را روی صحنه می‌برد. او سال گذشته با قطعات آلبوم «دخت پری‌وار» به آهنگسازی «مهیار علیزاده» ده شب کنسرت در ماه رمضان داشت و اجراهایش با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان مواجه شد. پیش‌بینی می‌شود کنسرت‌های آلبوم فروغ هم چند تمدید در تهران داشته باشد.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است