خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » فراخوان جشنواره «موسیقی نواحی» منتشر شد
فراخوان جشنواره «موسیقی نواحی» منتشر شد

فراخوان جشنواره «موسیقی نواحی» منتشر شد

فراخوان جشنواره «موسیقی نواحی» منتشر شد

یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در کرمان برگزار می‌شود. موضوع محوری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، آفرینش آثار با کلام، مبتنی بر شعرهای حماسی با گویش و زبان قومی با مضامین حماسی (پهلوانی) است.

در فراخوان این دوره از جشنواره آمده است که موسیقی بومی نواحی مختلف ایران، به رغم تنوع و تکثر، چنان با جلوه‌های حیات فردی و گروهی اقوام متنوع این سرزمین پیوند مستحکم داشته که کمتر آداب و مناسک و یا رفتارهای آیینی‌ای را در بین مردم می‌توان یافت که با موسیقی سازی و آوازی همراه نشده باشد. از این رو موسیقی نواحی مختلف ایران، یکی از منابع مهم تاریخ شفاهی محسوب می‌شود. منبعی که آینه تمام‌نمای وقایع و اتفاقات تاریخی و اجتماعی فرهنگ قومی، در قالب آفرینش ترانه‌های اجتماعی و سیاسی و شرح دلاوری‌های مردمان این سامان است.

موضوع محوری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، آفرینش آثار با کلام، مبتنی بر شعرهای حماسی با گویش و زبان قومی با مضامین حماسی (پهلوانی) است.

تشویق و ترغیب هنرمندان موسیقی نواحی کشور به آفرینش  نغمات (ملودی) جدید مبتنی بر فرهنگ موسیقایی بومی، به منظور حفظ و انتقال ویژگی‌های موسیقی نواحی ایران به آیندگان، ایجاد فضای مناسب، به منظور عرضه‌ آثار خلق‌شده‌ موسیقی بومی، بسط و تعمیق موسیقی آوازی و گسترش نغمات موسیقی نواحی مختلف ایران، بررسی موضوع خلاقیت و آفرینش هنری در موسیقی نواحی از اهداف یازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران به شمار می‌رود

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است