خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » علیرضا تهرانی اولین حضورش روی صحنه را تجربه کرد
علیرضا تهرانی اولین حضورش روی صحنه را تجربه کرد

علیرضا تهرانی اولین حضورش روی صحنه را تجربه کرد

علیرضا تهرانی اولین حضورش روی صحنه را تجربه کرد

در سری جدیدِ  رویداد «شب شنبه‌ها» که از هفته پیش از سر گرفته شد، پس از «اشکان خطیبی» نوبت به علیرضا تهرانی رسید که پس از ۱۸ سال فعالیت در حوزه موسیقی، اولین حضورش روی صحنه را تجربه می‌کرد. او در این  اجرا قطعاتی از دو آلبوم منتشر شده خود یعنی «در کنار ماه دودی» و «مرد خواب‌آلود» را به همراه دو قطعه کاور از «باب دیلن» و «ژاک برل» (که روی آنها کلام فارسی گذاشته بود) اجرا کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، علیرضا تهرانی در آلبوم اولش، سیروان خسروی را به عنوان تنظیم‌کننده در کنار خود داشت و این آلبوم که توسط انتشارت «آوای باربد» روانه بازار شد، هنوز هم فروش نسبتاً خوبی در میان آثار پاپ جدی و قدیمی‌تر دارد. پس از آن تهرانی سراغ تولید «کانسپت آلبوم» یعنی آلبومی که قطعاتش از نظر مفهومی به هم مرتبط هستند، رفت که نتیجه آن به آلبوم «مرد خواب‌آلود» منجر شد. این آلبوم علاوه براینکه در ترانه یک خطِ سیر را دنبال می‌کند، نوآوری دیگری هم دارد و آن تنظیم قطعات است. درواقع سیاوش امامی در تنظیم به سبک «تریپ‌هاپ» نزدیک شده و کلام فارسی را با چنین رویکردی ارائه داده است. تهرانی همچنین در تنظیم و اجرای قطعه معروف «اگه تو بری» از حضور سردار سرمست استفاده کرد که باعث شد یک بازخوانی فارسی استاندارد از قطعه «if you go away» ارائه شود.

در این اجرا گروهی جوان او را همراهی کردند و تنظیم قطعات بیشتر به راکِ کلاسیک نزدیک شده بود تا پاپ یا تریپ‌هاپ. اصولا جنس صدا و اشعار تهرانی به گونه‌ای است که در فرم راک کلاسیک شکوفا نمی‌شود و به نظر می‌رسید اگر تهرانی با فضاسازی و حتی نویز‌های بیشتر اشعارش را اجرا می‌کرد به مضمون و فضای این ترانه‌ها نزدیک‌تر می‌شد. البته این اجرا از این بابت که طلسم کنسرت برای این موزیسین موفق و مستقل شکسته شد، اجرای مهمی بود اما شاید بتوان گفت در عمل او جسارت‌هایی که در «مرد خواب‌آلود» داشت را در اولین کنسرتش خرج نکرد و باید منتظر اجراهای بعدی او ماند.

احسان کاویانی (الکتریک گیتار)، محسن نصیری (پیانو و کیبورد)، اشکان چیذری (گیتار باس)، پدرام فرزام (آکوستیک گيتار) و  پرهام فرزام (درامز)، که تنها شانزده سال داشت در این اجرا اعضای گروه علیرضا تهرانی را تشکیل می‌دادند و هنرمندان زیادی از جمله میلاد درخشانی، سیاوش امامی، میثم یوسفی، آرش افشار، اعضای گروه ۱۰:۱۰، سهیل مخبری و… در این کنسرت حضور داشتند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است