خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » فیلم و موسیقی » سفر به سواحل نیلگون مدیترانه
سفر به سواحل نیلگون مدیترانه

سفر به سواحل نیلگون مدیترانه

قبرس

اگر از سفر به کشورهای آسیایی  و کشورهای همسایه خسته شده اید و یا این که به دنبال یک مقصد کاملا متفاوت برای سفر خود هستید، جزیره قبرس و یا شهر زیبای آنتالیا می تواند بهترین گزینه پیش رو شما باشد، جزیره قبرس که در دریای مدیترانه واقع شده یکی از معدود جزایر بزرگ دریای مدیترانه به شمار می رود.

جمهوری قبرس جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه قرار دارد و به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم شده است، مردم قبرس از دو ملیت یونانی و ترک تشکیل شده اند و هر دو زبان ترکی و یونانی به عنوان زبان های رسمی این کشور صحبت می شود، البته زبان هایی چون زبان فرانسوری و زبان انگلیسی نیز در این کشور پرکاربرد هستند.

جزیره قبرس که در حدود نیم قرن پیش استقلال خود را از بریتانیا به دست آورد و به مشروعیت شناخته شد فراز نشیب های بسیاری را در طی این پنجاه سال پشت سر گذاشته است، این جزیره طی دهه ی اخیر با پذیرفتن سرمایه گذاری های خارجی و استفاده از پتانسیل های گردشگری خود توانسته است که به یکی از قطب های توریستی اروپایی تبدیل شود و درآمد قابل توجهی از صنعت توریسم کسب کند.

cyprus

سواحل قبرس

جزیره قبرس به طور کلی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که بخش شمالی آن، ترک نشین و بخش جنوبی آن، یونانی نشین می باشد، که هر دو این بخش از لحاظ جذابیت های توریستی کاملا منحصر به فرد می باشند و هر بخشی جاذبه های گردشگری مخصوص به خود را دارد. جزیره بهشتی قبرس صاحب بهترین آب و هوا و اقلیم در منطقه است و در طول سال تابستان های، گرم و مرطوب و زمستان های معتدل را سپری میکند.

طبق روایات مختلف بسیاری اعتقاد دارند که قبرس زادگاه خدایان مشهوری یونانی مثل آدونیس است، این شهر تاریخی که از دوران باستان محل گذار و حکومت تمدن های یونانی بوده است دارای بقایا و آثار باستانی بسیاری از دوران باستان می باشد که قدمت برخی از آثار به بیش از ده هزار سال می رسد، در قبرس همچنان تعدادی از بناهای عصر نوسنگی دیده می شود و یکی از بناهایی که بیش از همه خودنمایی می کندمقبره ایلاتیس آپولون است که در کنار لیماسول قرار دارد. با تور قبرس شما می توانید از آب و هوای مدیترانه ای این جزیره لذت ببرید و یا این که از این آثار باستانی دیدن کنید.

و اما شهر معروف و زیبای آنتالیا

آنتالیا که در واقع سمبل صنعت توریسم ترکیه است تا حدودی می توان آن را شبیه به جزیره قبرس دانست این شهر مدیترانه ای با خیابان هایش خود به تنهایی یک جاذبه ی توریستی محسوب می شود، خیابان های شهر آنتالیا که با درختان نخل آراسته شده اند و هر کدام به یک بندر و یا اسکله ختم می شوند زیبایی غیر قابل وصفی دارند، شهر زیبای آنتالیا دارای جاذبه های توریستی فراوانی می باشد به طوری که هر کس، در هر سنی، با هر سلیقه ی می تواند خاطرات خوشی را در این شهر تجربه کند.

antalya

آنتالیا

اگر اهل هیجان هستید و دوستدار ورزش هم هستید می توانید در رودخانه های وحشی آنتالیا به جدال با آب بروید و یا این که در کوه های اطراف شهر به صخره نوردی بپردازید، اگر شخصیتی آرام دارید و بیشتر دوست دارید که از مناظر  لذت ببرید می توانید در کنار سواحل این شهر ریلکس کنید و حمام آفتاب بگیرید و در آب های کم عمق این منطقه تنی به آب بزنید، اگر دوست نداشتید که خیلی فعالیت کنید باید گفت که هتل های آنتالیا به قدری جذابیت دارند که شما را از هر گونه گردش و تفریح بی نیاز می کنند، با تور آنتالیا حتی می توانید یک قایق موتوری و یا حتی یک جت اسکی اجاره کرده و با سرعت بسیار بالا آب های مدیترانه را نوازش کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است