خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » سعید مدرس: می‌خواهم در زمینه تولید موزیک ویدئو فعالیت بیشتری داشته باشم
سعید مدرس: می‌خواهم در زمینه تولید موزیک ویدئو فعالیت بیشتری داشته باشم

سعید مدرس: می‌خواهم در زمینه تولید موزیک ویدئو فعالیت بیشتری داشته باشم

سعید مدرس: می‌خواهم در زمینه تولید موزیک ویدئو فعالیت بیشتری داشته باشم

قطعه و موزیک ویدئوی «تنهایی» با صدای «سعید مدرس» بعد از اخذ مجوز ارشاد برای انتشار اختصاصی در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار گرفت. ملودی و تنظیم «تنهایی» همانند اغلب کارهای این خواننده اثر خودش است و او برای اولین‌بار، ترانه‌سرایی را هم تجربه کرده است. این جدیدترین اثر سعید مدرس پس از حدود ده ماه محسوب می‌شود. «ای دل» آخرین قطعه‌ای بود که با صدای او اسفند سال گذشته منتشر شد. از سوی دیگر او پس از مدت‌ها دوباره به عرصه ساخت ویدئو بازگشته و ظاهراً از این به بعد قصد دارد آثار تصویری متعددی را منتشر کند.

  • آهنگ تنهایی

سعید مدرس ابتدا درباره سکوت چند وقت اخیر و تولید ویدئو و قطعه «تنهایی» به خبرنگار  گفت: «احساس می‌کردم برخی از قطعاتی که تولید کردم به خوبی شنیده نشدند و تصمیم گرفتم طی ماه‌های اخیر بیشتر روی کارهای تصویری متمرکز باشم و ویدئوی آنها را تولید کنم. در این مدت جز قطعه‌ «تنهایی» که برای آن ویدئو هم ساختم، پروژه ساخت ویدئو برای چند اثر دیگرم را آغاز کردم. در حال حاضر چند ویدئو آماده دارم که مراحل اخذ مجوز آنها طی می‌شود. سعی می‌کنم پس از «تنهایی» کم‌کم این کارها را منتشر کنم و می‌خواهم باز هم در زمینه تولید موزیک ویدئو فعالیت بیشتری داشته باشم.»

  • تاثیر ویدیو

مدرس درباره تاثیر ویدیو روی شنیده شدن آهنگ هایش گفت:«در این مدت کارهایی آماده داشتم و همین قطعه «تنهایی» از چند وقت پیش قابل انتشار بود. اما به غیر از آلبوم «ساحل چمخاله»، طی دو سال اخیر حدود پانزده قطعه منتشر کردم و خودم به این نتیجه رسیدم که تأثیر و بازتاب ویدئو بسیار بیشتر از تک‌آهنگ است. تصمیم گرفتم به دورانی برگردم که موزیک‌ویدئوهای بیشتری داشتم.»

  • از «من بی دلیل خوشحالم» راضی نیستم

این خواننده سپس به تجربه به گفته خودش ناموفقی که در ویدئوی قطعه «من بی دلیل خوشحالم» اشاره کرد و درباره قصه ویدئوی «تنهایی» گفت: «ویدئوی قطعه «من بی‌ دلیل خوشحالم» تجربه خوبی برای من نبود چون تمرکزم را روی خلق یک کاراکتر و «لیپ‌سینک» آن گذاشته بودم. اما مخاطب دوست دارد که خواننده را حتماً در ویدئو ببیند و برخی رفتارهای مینیمال در ویدئو مورد پسند بیننده و مخاطب عامه نیست. به همین دلیل برای ویدئوی «تنهایی» یک داستان عامه‌پسند در نظر گرفتم و فکر می‌کنم برای همه جذاب باشد. من در این ویدئو قلب‌های کوچک را دنبال می‌کنم و به عروسک‌هایی که کنار خیابان افتاده‌اند می‌رسم و آنها را جمع می‌کنم. این عروسک‌ها را با خودم به سفینه‌ای می‌برم و اینها زمانی که وارد فضای موسیقی من می‌شوند، به رقص درمی‌آیند و با هم به سیاره دیگری می‌رویم. خواستم این معنا را منتقل کنم که شاید این عروسک‌ها روی زمین و با توجه به عصر دیجیتال که در آن قرار داریم نادیده گرفته می‌شوند. فکر می‌کنم این ویدئو برای مخاطبان نوجوان و جوان جذاب باشد و موسیقی «تنهایی» هم ریتم امروزی دارد. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در صفحات اجتماعی خودم فراخوانی منتشر کردم و از مخاطبان خواستم برای این پروژه عروسک بسازند. دهها عروسک دست‌ساز به سمت من سرازیر شد و در این بین حدود شصت مورد آنها را انتخاب کردم. این اولین ویدئوی من است که مخاطبان هم در تولید آن نقش دارند و از همه هنرمندانی که ساخته‌های خود را برایم فرستادند تشکر می‌کنم. حدس می‌زنم این ویدئو برای سازندگان عروسک‌ها جذابیت بیشتری داشته باشد چون من به ساخته‌های آنها در این ویدئو حرکت دادم. این تعامل با مخاطبان برایم تجربه لذت‌بخش و جالبی بود و شاید در آینده باز هم چنین تعاملی با مخاطبانم داشته باشم.»

  • قطعات جوان پسند

بحث بعدی ما درباره روند تغییراتی بود که این خواننده در ملودی و تنظیم‌هایش از سال گذشته و در قطعه «ای دل» آغاز کرد و اکنون هم در قطعه «تنهایی» باز هم فضایی ریتمیک دارد. سعید مدرس در این زمینه اعلام کرد:«ای من بازار را می‌بینم و به همین دلیل از اواخر سال گذشته در تولید قطعاتم تغییر رویکرد دادم. بخش زیادی از مخاطبان ما نسل جوان هستند و آنها هم ریتم‌های پرانرژی را دوست دارند. به نظر خودم این ریتم و انرژی در قطعه «تنهایی» نسبت به «ای دل» که سال گذشته منتشر کردم بیشتر شده است. امیدوارم این ملودی و تنظیم را مخاطبان بپسندند و این روند را در قطعات آینده‌ای که تولید می‌کنم دنبال خواهم کرد. اما فکر می‌کنم برخی تک‌آهنگ‌های من نظیر «ای دل»، «من حساسم» یا «مرغ سحر» به حق خودشان نرسیدند و می‌خواهم با ویدئو برای این کارها تبلیغ کنم تا بیشتر شنیده شوند. احساس می‌کنم الان که وزارت ارشاد هم از کارهای تصویری حمایت می‌کند، فرصت مناسبی برای انتشار موزیک ویدئو است تا برای کارهای قدیمی‌ام تبلیغ شود.»

  • ورود به عرصه ترانه سرایی

او همچنین درباره تمایل به همکاری با سایر آهنگسازها و همچنین ورودش به عرصه ترانه گفت:«در بخش ملودی به دنبال همکاری با سایر هنرمندان هستم و اگر پیشنهادی داشته باشم حتماً استقبال می‌کنم و دوست دارم ملودی‌هایی در فضاهای جدید و متنوع را بخوانم. در قطعه «تنهایی» برای اولین‌بار ترانه نوشتم و تجربه جدیدی برای خودم بود. برای اولین‌بار پا در کفش دوستان ترانه‌سرا کردم! اما در شورای شعر ارشاد مشکلی به این ترانه وارد نشد. برخی از دوستان ترانه‌سرا هم این کار را تأیید کردند.»

  • کنسرت ها؛ به زودی

سعید مدرس نهایتاً درباره برگزاری کنسرتش اعلام کرد:«هنوز برای برگزاری کنسرت با شرکت «اکسیر نوین» صحبتی انجام نداده‌ایم چون مدتها است که درگیر تولید ویدئوها و کارهای جدید هستم. اما خوشبین هستم که از این ویدئوها بازخورد خوبی بگیریم و به زودی برنامه‌ریزی کنسرت را هم آغاز خواهیم کرد.»

اکنون می‌توانید قطعه «تنهایی» و موزیک ویدئوی این اثر که با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌اند را دانلود کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است