خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » ساندویچ پانل

ساندویچ پانل

امروزه برای ساخت و ساز به جای استفاده از مصالح ساختمانی از ساختاری ساده تر و سبک تر استفاده می کنند . ساندویچ پانل ها از دو ورق فولادی تشکیل شده اند . روی سطح داخلی این ورق ها یک لایه چسب پلی یورتان وجود دارد و در آخر در مرکز ساندویچ پانل هسته ای از جنس فوم عایق قرار دارد. چسب مخصوص پلی یورتان باعث چسبیدن عایق به ورق ها می شود . دلیل گذاشتن اسم ساندویچ پانل روی این محصول ساختار همبرگر مانند آن است ( تمامی لایه ها  روی هم قرار گرفته اند )

نوع و ضخامت فوم عایق بستگی به سفارش مشتری  کاربری آن دارد . در حال حاظر ۳ نوع عایق ساندویچ پانل وجود دارد که در ساندویچ پانل سقفی و دیواری مشابه می باشد:

  • پلی یورتان : عایق پلی یورتان یک فوم مایع و تزریقی است که بین دو لایه ورق فولادی تزریق می شود . فوم پلی یورتان سخت نوع جدیدی از مواد پلیمری با تراکم بالا ، هدایت حرارتی کم ، تخلخل بسته و مقاومت در برابر خوردگی است . طراحی منحصر به فرد شیار های موجود در ساندویچ پانل بطور موثری از نشت آب باران جلوگیری می کند . ساندویچ پانل پلی یورتان با ضخامت های ۴ تا ۱۵ سانتی متر تولید می شود . از این ساندویچ پانل می توان برای اتاق تمیز و سردخانه نیز استفاده کرد .

ساندویچ پانل های سردخانه ای با همین مشخصات ولی با ضخامت بالای ۸ سانت می باشند . دارای یک ساختار باریک و محدب که اتصالات به هم چسبیده باعث بهره وری زیاد از انرژی می شود و این برای ذخیره سازی سرد و طراحی انبار بسیار مناسب است . دارای وزن سبک و ظاهری زیبا بوده و در یک محدوده خاص ، ابعاد را می توان آزادانه در سه جهت طول ، عرض و ارتفاع تغییر داد که می تواند به صورت درخواستی گسترش یا کاهش یابد و به راحتی با سرعت بالا جدا و نصب شود .

ساندویچ پانل اتاق تمیز دو لایه ورق فولادی است که بین آن فوم تزریقی پلی یورتان وجود دارد . ورق فولادی دارای سطحی صاف و بدون شیار است . از این ساندویچ پانل ها برای مکان های حساس مثل بیمارستان ها و آزمایشگاه ها که باید تمیز و بدون باکتری و ویرووس باشند استفاده می شود .

  • پلی استایرن : برای تولید این ساندویچ پانل ورق های فولادی داخل دستگاه قرار گرفته و فوم یونولیت به آنها چسبیده می شود . این پانل بسیار سبک بوده و قیمت آن نسبت به سایر ساندویچ پانل ها ارزان تر می باشد . حمل و نقل آنها آسان بوده و به دلیل سبک بودن نصب آنها به سرعت انجام می شود . اما بدلیل وجود فضاهای خالی زیادی که بین مواد فوم یونولیت وجود دارد توانایی رشد میکروب ها در محیط هایی که از این ساندویچ پانل استفاده می شود بسیار زیاد است همچنین این عایق در برابر حرارت مفاوم نبوده و به سرعت آتش و حرارت را انتقال می دهد.
  • پشم سنگ : عایق پشم سنگ از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست تشکیل شده است . این عایق در بین دو لایه ورق فولادی قرار می گیرد . پشم سنگ دارای ضریب انتقال حرارت بسیار پایین می باشد به عبارت دیگر نسوز می باشد . از این ساندویچ پانل به دلیل سبک بودن ، نسوز بودن و نصب سریع و آسان آن برای انواع ساخت و ساز های صنعتی ، کارخانجات ، انواع کانکس و کمپ ها استفاده می شود .

ضخامت پانل ها بستگی به سفارش مشتری و نوع کاربری آنها  دارد که این ضخامت ها از ۴ سانتی متر شروع شده و تا ۱۵ سانتی متر تولید می شود . ضخامت ساندویچ پانل ها بر روی قیمت آنها تاثیر گذار است به همین جهت برای مشاهده لیست قیمت ساندویچ پانل به صفحه مربوطه مراجعه فر مائید.

جنس ورق ساندویچ پانل می تواند آلوزینک یا گالوانیزه باشد .

ورق گالوانیزه همان ورق فولاد مبارکه اصفهان است . این ورق نسبت به ورق آلوزینک ارزان تر می باشد . ورق آلوزینک ورقی است وارداتی از کره ، درجه یک و با بهترین کیفیت . دلیل قیمت بالای این ورق خاصیت ضد زنگ زدگی آن است . هر دو ورق از ضخامت ۰٫۴ تا ۰٫۷ تولید می شوند و دارای طیف رنگی گسترده ای هستند که انتخاب را برای مشتریان راحت تر می نماید .
ویژگی های ساندویچ پانل ها :

  • وزن کم
  • تحمل بار و فشار بالا
  • قیمت ارزان نسبت به سایر مصالح ساختمانی
  • نصب آسان و با سرعت
  • حمل و نقل آسان
  • عایق رطوبت ، صوت و دما

از ساندویچ پانل ها می توان در انواع پروژه های صنعتی ، کشاورزی ، اداری ، هتل ها ، ساختمان های مسکونی ، کارخانجات ، اتاق های سرد ، اتاق های تمیز ، رستوران ها ، بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها ، سوله ، انبار ، دانشگاه ها ، مراکز خرید ، سالن های ورزشی و … استفاده کرد.

کمپرسی از جمله کامیون هایی است که برای کار در معادن و… برای حمل و جابه جایی مصالح ساختمانی به کار برده می شوند. کمپرسی دارای سازه هیدرولیکی برای خالی کردن بار است. کمپرسی با توجه به اینکه برای حمل و جابه جایی بارهای سنگین مورد استفاده قرار می گیرند، قسمت حمل بار آن از فلزات با استحکام بالا مانند فولاد ساخته می شود.

اشتراک گذاری
ایمیل شما آشکار نمی شود
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است