خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » اخبار موسیقی » دومین اجرای پروژه‌ موسیقی تجربه
دومین اجرای پروژه‌ موسیقی تجربه

دومین اجرای پروژه‌ موسیقی تجربه

دومین اجرای پروژه‌ موسیقی تجربه

در دومین اجرای پروژه‌ «موسیقی تجربه» مهرداد مهدی نوازنده آکاردئون به همراه آسو کهزادی نوازنده ویلن در تالار رودکی روی صحنه رفتند و برای اولین بار آلبوم «درنادئون» را اجرا کردند. آلبوم «درنادئون» حاصل دونوازی آکاردئون و ویولون با آهنگسازی و اجرای این زوج هنری است که پاییز امسال منتشر و روانه بازار موسیقی شد؛ آلبومی که با اقبال مخاطبان جدی‌تر موسیقی مواجه شد و به عنوان یک اثر در حوزه موسیقی سازی توانست توجهات را به خود جلب کند.
کنسرت مهرداد مهدی و آسو کهزادی که تمامی بلیت‌های آن به فروش رفته بود، با تکنوازی قطعه «والس تهران» توسط مهرداد مهدی آغاز شد. در ادامه آسو کهزادی نیز روی صحنه آمد و کنسرت رسمی «درنادئون» با اجرای قطعه محبوب «عروس» ادامه یافت. پس از اجرای این قطعه مجموعه «مرثیه‌ای برای رفتن» شامل قطعات «نوآن»، «مرغ آتش»، «آشیان سوخته» «بی آشیانه» و «والس تنهایی» برای مخاطبان حاضر در تالار رودکی تهران آغاز شد.

عناصر تشكلیل دهنده موسیقی، فرم‌ها و ملودی‌های ساده و ریتم‌های روان در اجرای این زوج هنری به گونه‌ای بكار گرفته شده بود كه پیوستگی در منحنی‌های حسی در طول تجربه شنیداری قطعات حفظ شود. مهرداد مهدی  آهنگساز و تنظیم کننده که سطح پیشرفته نوازندگی آکاردئون را در ارمنستان نزد گئورک گاسپاریان فراگرفته، به نوعی تکنیک‌های نوازندگی آکاردئون را با ملودی‌ پردازی‌های ویولن همراه کرده است.
در ادامه کنسرت سوئیت بادبادک شامل قطعات «پرزاد»، «نوجان»، «یادیادك» و «رقص بادبادك» به اجرا در آمد. آسو کهزادی، آهنگساز و نوازنده ویولن که فوق لیسانس آهنگسازی از دانشگاه هنر و فوق لیسانس موسیقی الکترونیک از کنسرواتوار سلطنتی لاهه هلند است، کاملا به هماهنگی با مهرداد مهدی رسیده و فضاهای ذهنی این نوازنده پس از ساعت‌های طولانی تمرین و اجرا با یکدیگر، به هم نزدیک شده است؛ همین نکته باعث شده تا اجراهای این دوئت مورد توجه قرار بگیرد.
در ادامه با اجرای قطعات «خاتون»، «بازار»،‌ «درنای گنبدِ نار»، «دُرناز»،‌ »حنا» و «والس تهران» کار دوئت درنادئون به پایان رسید و به این ترتیب اولین اجرای رسمی این زوج هنری در تهران روی صحنه رفت.
«موسیقی تجربه» حرکتی تازه در عرصه موسیقی ایران است که تلاش می‌کند برای اجرای زنده آثار ارزشمند و غیرتجاری زمینه لازم را فراهم کند. این گروه در تمام ژانرهای موسیقی در پیِ تحقق این امر است تا به سهم خود برای ارتقای دانش موسیقایی در میان تماشاگران و ارتقای کیفیت هنریِ موسیقی گامی بردارد. بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر موسیقی در این راه، «موسیقی – تجربه» را حمایت می‌کنند

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است