خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » مصاحبه و گفتگو » خواننده تیتراژ ابتدایی «ماه عسل ۹۴» در گفتگو ما اعلام کرد
خواننده تیتراژ ابتدایی «ماه عسل ۹۴» در گفتگو ما اعلام کرد

خواننده تیتراژ ابتدایی «ماه عسل ۹۴» در گفتگو ما اعلام کرد

خواننده تیتراژ ابتدایی «ماه عسل 94» در گفتگو ما اعلام کرد

برنامه «ماه عسل» پای ثابت لحظات افطار شبکه سه طی ده سال اخیر است. برنامه ای که تا کنون تغییر و تحولات گوناگونی را به خود دیده اما تیتراژهایش از همان سال اول تا امروز همیشه مورد توجه مخاطبان بوده است. امسال هم «احسان علیخانی»، تهیه کننده و مجری ماه عسل ۹۴، به سراغ دو خواننده‌ای رفت که پیش از این سابقه همکاری با آنها را نداشت. تیتراژ پایانی را «احسان خواجه امیری» بدون حاشیه اجرا کرد. اما تیتراژ ابتدایی آن از حدود یک ماه قبل دستخوش تغییرات و حواشی گوناگون بود. در ابتدا اعلام شد که صدای «بابک جهانبخش» در تیتراژ اول این برنامه شنیده خواهد شد. اما در ادامه شایعات پیرامون «امیرعلی بهادری» قوت گرفت. سرانجام این موزیسین جوان در اولین تجربه تیتراژخوانی خود از طریق قاب ماه عسل به منازل مخاطبان راه پیدا کرد. چند روز پس از آغاز ماه مبارک رمضان با امیرعلی بهادری به گفتگو نشستیم و از او درباره این تجربه جدید پرسیدیم. او ناگفته‌هایی درباره تیتراژ ماه عسل داشت و نظرات خود درباره برخی انتقادات را مطرح کرد. این گفتگو را در ادامه می خوانید:

  • *پس از اینکه خبر حضور «بابک جهانبخش» در تیتراژ ماه عسل ۹۴ منتشر شد، او از حضور در این برنامه کناره گیری کرد. همزمان این شایعه قوت گرفت که او با شما به عنوان سازنده ملودی اثر به مشکل برخورده است. این موضوع صحت داشت؟

بابک جان با من مشکلی نداشت و برخورد بسیار خوبی با همدیگر داشتیم. اتفاقا قرار شد در کارهای شخصی بابک هم همکاری داشته باشیم. این موسیقی که من ساختم و با صدای خودم هم منتشر شد سلیقه من بود. گاهی اوقات ممکن است سلایق افراد با یکدیگر همخوانی نداشته باشد و کاملا طبیعی است. اما باز هم می گویم که قرار شده در آینده ما همکاری‌هایی داشته باشیم.

  • *این ملودی و شعری که شما اجرا کردید دقیقا همان است که قرار بود بابک جهانبخش بخواند؟

پس از این تغییرات بود که یک مقدار ملودی کار با همراهی «مهدی یراحی» عزیز ویرایش شد. زیرا او بیشتر در جریان فضای ماه عسل بود. با«روزبه بمانی» هم فکری و هم صحبتی داشتیم که همین مساله روی نوشتن ترانه تاثیر دارد.

  • *اگر که بابک جهانبخش هم قرار بود کار را بخواند باز هم «آرون حسینی» تنظیم کننده بود؟

از من در این زمینه پرسیدند و «آرون حسینی» را پیشنهاد دادم. زیرا ما با هم کار می کنیم و در این زمینه حرفه ای است. به دلیل اینکه «احسان علیخانی» مشغله زیادی داشت، مهدی یراحی مدیر هنری این پروژه بود. مهدی پذیرفت اما نمی دانم که بابک با این موضوع موافق بود یا خیر. خدا را شکر هم این اثر را خوب و متفاوت تنظیم کرد. در این بین «پیمان میرزایی» هم نقش به سزایی داشت. او از دوستان خیلی نزدیک من است که با هم زندگی می کنیم و در تنظیم و میکس و مستر کارهای من همیشه حضور داشته و در تیتراژ ماه عسل هم کمک کرد.

  • *این تغییر و تحولات فکر می کنم باعث شد که کار شما در مدت یک هفته یا کمتر تولید شود. درست است؟

تقریبا در کمتر از یک هفته این کار تولید شد و به صورت شبانه روزی و شیفتی پای این کار بودیم. یعنی من می خوابیدم، پیمان میرزایی کار را پیش می برد. او می خوابید و آرون کارها را انجام می داد و با همراهی یکدیگر توانستیم این اثر را تولید کنیم.

  • *یکی از انتقادات جدی به تیتراژهای ماه رمضان این است که معمولا در مدت زمان کوتاهی و اغلب با عجله تولید می شوند. فکر می کنید اگر زمان بیشتری داشتید می توانستید اثر بهتری تولید کنید؟ یا این بهترین خروجی بود که می توانستید برای ماه عسل ارائه کنید؟

از نظر تنظیم و میکس و مسترینگ هرچه زمان بیشتری داشته باشید قطعا اثر بهتری تولید خواهید کرد. خصوصا در بحث مستر گاهی می توانید تا دو هفته آزمون و خطا داشته باشید و با گوش باز به نکات ریز اثر توجه کنید. «محمد فلاحی» پا به پای ما کار کرد و هنوز هم مشغول ویرایش های ریز روی این قطعه است. شرایط تیتراژ تلویزیونی به گونه ای است که اگر اثری ویرایش لازم داشت می توانید لحاظ کنید تا شب بعد، پخش شود. اما از نظر ترانه و ملودی کلا بحث زمانی که در اختیار داشته باشم برایم تفاوت زیادی ندارد.

  • *طی این چند روز نظرات مثبت در مورد این کار وجود داشت اما بازخوردهای منفی خصوصا از جانب طرفداران زنده یاد «مرتضی پاشایی» هم به چشم می خورد. نظر شما چیست ؟

جا دارد که از زنده یاد «مرتضی پاشایی» قدردانی و تشکر کنیم و من شخصا احساس ایشان را خیلی دوست داشت. شاید جالب باشد بدانید که مرتضی پاشایی سفارش چند اثر را به من داد و قرار بود همکاری کنیم. اما متاسفانه بخت و اقبال با ما یار نبود و ایشان به دیار باقی شتافتند. مطمئن هستم که اگر ایشان زنده بود مطمئنا تیتراژ امسال ماه عسل را شخص دیگری می خواند و امسال هم نوبت من شد.

  • *به غیر از خودتان فکر می کنید چه کسی برای خواندن تیتراژ اول ماه عسل ۹۴ مناسب بود؟

ایجاد حس و حال جدید در تیتراژ ماه عسل ریسک احسان علیخانی بود. او به من لطف داشت و اعتماد کرد و این ریسک را پذیرفت. انشاالله که من توانسته باشم نظر مثبت ایشان و مخاطبان ماه عسل را جلب کرده باشم. اما اگر تصمیم گیری بر عهده من بود، «بنیامین» را برای اجرای تیتراژ ابتدایی ماه عسل انتخاب می کردم. همین الان هم می گویم که بنیامین برای اجرای این تیتراژ مناسب بود.

  • *خیلی از خواننده های ماه عسل با تیتراژ این برنامه به شهرت رسیدند و اگر نام آنها را در میان قشر عامه جامعه مطرح کنید، می گویند همان خواننده ماه عسل. منظور من از قشر عامه کسانی است که موسیقی را به شکل جدی دنبال نمی کنند. می خواهم بدانم که آیا چنین اتفاقی برای شما رخ خواهد داد یا آلبومی که در دست انتشار دارید به گونه ای است که حتی آن قشر هم شما را فقط با این آلبوم خواهند شناخت؟

آلبوم من و این تیتراژ جایگاه خود را دارند. ماه عسل اتفاقی بود که در این بین رخ داد و در تلاطم زندگی من یک معجزه بود. این قطعه حال و هوای ماه رمضان و این برنامه را دارد. از سوی دیگر آلبوم را با نگرش به مردمی بودن طراحی کرده‌ام ولی در بخش تکنیکی و تخصصی تمام هدف من این است که موزیسین پسند باشد تا بتوانم از آن امتحان هم سربلند بیرون بیایم.

  • *از آلبوم جدید چه خبر؟

درباره جزئیات این آلبوم نمی توانم صحبت کنم. اما از کلیاتش اگر بخواهم بگویم می توانم به این نکته اشاره کنم که موضوع و چیدمان جالبی دارد. آلبوم درباره عشق ولی از یک نگاه دیگر است. با توجه به تک قطعاتی که تا کنون منتشر شده نظیر «من از این شهر میرم» یا «نگران نباش» تقریبا موضوع کلی آلبوم هم مشخص شده است. آلبوم جالبی شده و به نظر خودمان هم متفاوت است.

  • *این اثر چه زمانی به بازار می آید؟

انشاالله تا ۲ ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد. زیرا یک ماه قصد تبلیغات داریم و امیدوارم بتوانیم تا همان ۲ ماه دیگر کار را در بازار منتشر کنیم.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است