خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » بازیگر ایرانی، تصنیف عارف قزوینی را خواند
بازیگر ایرانی، تصنیف عارف قزوینی را خواند

بازیگر ایرانی، تصنیف عارف قزوینی را خواند

بازیگر ایرانی، تصنیف عارف قزوینی را خواند

تصنیف «لی لی حوضک»، به عنوان اولین آهنگ گروه موسیقی «سی کُرُن» به سرپرستی و آهنگسازی «کاوه آهنگرانی» و خوانندگی «قربان نجفی» منتشر شد. در این اثر علاوه بر سازهای اصیل ایرانی، از سازهایی مثل پیانو و گیتار بیس و درامز هم استفاده شده است. گروه موسیقی «سی کُرُن»، با هدف بازسازی و تنظیم نوین تصنیف‌های قدیمی ایرانی و همچنین آهنگ‌ها و ترانه‌های محلی و موسیقی نواحی ایران تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

در این اثر نوازندگانی چون دارا دارایی (گیتار بیس)، آرش پژند مقدم (درامز)، ایمان مشایخی (تمبک و کوزه)، پریسا روستایی (سنتور)، میلاد شکری (کمانچه)، مازیار محمودوند (پیانو)، حسن جعفر تبار (نی)، آوا پازوکی (همخوان)، ملودی پازوکی (همخوان)، کاوه آهنگرانی (تار و تارباس)، در اجرای این قطعه به هنرنمایی پرداخته اند.

.
«کاوه آهنگرانی»، فارغ‌التحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه «سوره»، از محضر استادانی چون زنده یاد «محمد رضا لطفی»، مرحوم «عطا الله جنگوک» و «هوشنگ ظریف» کسب فیض کرده و همچنین سال ها در زمینه موسیقی نواحی ایران از جمله موسیقی قشقائی، شیرازی، کردی، خراسانی و بختیاری فعالیت و در گروه ها، ارکسترها و آثار مختلف موسیقی به عنوان نوازنده و تنظیم کننده و همچنین در زمینه موسیقی تئاتر و نمایش های رادیویی فعالیت و همکاری داشته است.
«قربان نجفی» بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو هم سال ها در زمینه آواز فعالیت داشته و از محضر «محمد نوری» و استاد صادقی واستاد نیکبخش بهره برده و همچنین مدت‌ها در زمینه موسیقی نواحی مختلف ایران فعالیت‌های چشمگیری داشته است.
علاقه‌مندان می توانند تصنیف «لی لی حوضک» را به خوانندگی «قربان نجفی» و مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌صورت آنلاین از طریق رسانه های رسمی کشور بشنوند و در صورت تمایل دانلود کنند.

 

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است