خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه » فیلم و موسیقی » افزایش چشمگیر تولید آثار موسیقایی
افزایش چشمگیر تولید آثار موسیقایی

افزایش چشمگیر تولید آثار موسیقایی

افزایش چشمگیر تولید آثار موسیقایی

از آنجا که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها متولی سیاست‌گذاری‌های کلان حوزه موسیقی کشور است، در طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا ضمن تأمین خواسته‌های شایسته‌ی فعالان و مراجعین این حوزه و برگزاری جشنواره‌های تخصصی؛ در مسیر ارتقاء کیفی آثار تولید شده‌ی موسیقایی، گام‌های مؤثری بردارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی، این دفتر با بهره‌مندی از ظرفیت‌های کارشناسی و آراء صاحبنظران، توانسته است ضمن تسهیل و تسریع در روند امور و ارتقاء ثمربخشی واحدهای مرتبط ضمن افزایش صدور مجوز تک آهنگ ها،نماهنگ ها،کتاب گویا و آلبوم‌های موسیقایی؛ نظارت مؤثر و هدایت کیفی خود را در جریان تولید و عرضه‌ی آثار موسیقایی، معمول نماید.

این مهم در سایه‌ی تدوین شیوه‌نامه‌های راهگشای صدور مجوزهای مربوطه، صیانت از حقوق هنرمندان و مؤسسات ذینفع و حمایت از تشکل‌های صنفی و مشارکت دهی بخش خصوصی و به ویژه نظارت دقیق کارشناسی در بررسی آثار ـ بالاخص در حوزه‌ی کلام و محتوای تولیدات ـ در عین رشد کمّی مجوزهای صادره، از اهّم رویکردهای این دفتر به منظور ارتقاء کیفی آثار ارائه شده و رشد سلیقه و ذوق موسیقایی مخاطبان بوده است.

آنچه در پی می‌آید، بازتاب آماری این اهتمام و گزارش کمّی رویکردهای مسئولیتی این دفتر، در بازه‌ی زمانی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ هـ .ش است.

شایان ذکر است در دو حوزه اجرای صحنه ای و دفعات اجراها بدلیل روند تکمیل گزارشات استانی،آمار دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد.

سال آلبوم موسیقی تک آهنگ نماهنگ کتاب گویا جشنواره ها
۱۳۸۸ ۲۹۴ ۹
۱۳۸۹ ۴۵۲ ۶
۱۳۹۰ ۴۷۸ ۲۴ ۴
۱۳۹۱ ۴۱۸ ۳۴ ۳۴ ۳
۱۳۹۲ ۴۳۱ ۳۹ ۶۱ ۴
۱۳۹۳ ۴۲۷ ۹ ۵۷ ۵۳ ۵
۱۳۹۴ ۵۳۷ ۹۹ ۱۱۱ ۸۱ ۹
۱۳۹۵ ۴۸۵ ۳۷۱ ۱۳۳ ۱۱۷ ۱۱

 

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است