خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » اخبار موسیقی » آلبوم «هماگون» با صدای «وحید تاج» منتشر شد
آلبوم «هماگون» با صدای «وحید تاج» منتشر شد

آلبوم «هماگون» با صدای «وحید تاج» منتشر شد

آلبوم «هماگون» با صدای «وحید تاج» منتشر شد

آلبوم «هماگون» به آهنگسازی محمدرضا دستگاهدار و خوانندگی وحید تاج در دستگاه همایون و با اشعاری از سعدی، شهریار، ملک الشعرای بهار و رهی معیری در هفته اخیر منتشر و طی مراسمی در شهر یزد با حضور جمعی از هنرمندان و علاقمندان رونمایی شد.

«محمدرضا دستگاهدار» درباره‌ی این اثر می‌گوید: «ضبط این آلبوم از سال ١٣٩٤ در مشهد شروع شد؛ در آهنگسازی آلبوم چون سبک و سیاق استاد مشکاتیان همیشه مدنظر من بوده، توانستم با این دید و طرز فکرم نسبت به قطعات این هنرمند قطعاتی را بسازم. این آلبوم شامل ١٢ بخش شامل ٤ تصنیف، یک پیش درآمد،٣ چهارمضراب ،٢ بخش ساز و آواز و ٢بخش تکنوازی تار و کمانچه است. در تصنیف‌ها از کلام سعدی، شهریار، ملک الشعرای بهار و رهی معیری کمک گرفتم که هر کدام با توجه به نوع کلام شاعر ملودی‌های متفاوتی دارد.»‌

آلبوم «هماگون» توسط گروه موسیقی ققنوس اجرا شده و سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، پاشا هنجنی(نی)، حسین رضایی نیا (دف و دایره) از نوازندگان میهمان و جمال سادات (تار)، قاسم عباسی وزین (تار)، پدرام زیرن قلم (عود)، نیما نعیمی (تارباس)، امیر رضا کاردار (کوبه ای)، مژگان خوش اندام (همخوان) و محمدرضا دستگاهدار (سنتور) اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.

محمدرضا دستگاهدار متولد ١٣٥٧ شهر یزد، دوران مقدماتی سنتور را از سال ١٣٧٢آغاز کرد و نزد حسین سالارزاده به فراگیری مکتب پرویز مشکاتیان پرداخت. در سال ١٣٨٦ ردیف میرزاعبدالله را نزد امین ریحانی فرا گرفت و در سال ١٣٨٨ گروه موسیقی ققنوس را تشکیل داد.
آلبوم «هماگون» توسط موسسه هزار دستان و پخش رها منتشر و به بازار موسیقی عرضه شده است

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است