خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » کنسرت موسیقی روژان به نفع زلزله زدگان کرمانشاه
کنسرت موسیقی روژان به نفع زلزله زدگان کرمانشاه

کنسرت موسیقی روژان به نفع زلزله زدگان کرمانشاه

کنسرت موسیقی روژان به نفع زلزله زدگان کرمانشاه برگزار شد

باهمراهی ایرانیان مقیم منطقه شمال و جنوب کالیفرنیا و برگزاری دو کنسرت بزرگ در سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس به خوانندگی  «رُوژان  فیض» بیش از ۳۰۰ هزار دلار کمک جمع شد تا برای ساخت یک درمانگاه و نیز حمایت از کودکان مدرسه‌ای در زلزله کرمانشاه اختصاص یابد.

«رُوژان فیض» -خواننده‌ی شهیر کردستان- که چند سالی است مقیم منطقه شمال کالیفرنیا شده است و پیش از این کنسرتی با برادران پورناظری برگزار و آلبومی نیز منتشر کرده است، ضمن اعلام این خبر گفت: «من چند سالی بود که فعالیت‌ جدی موسیقی نداشتم؛ اما  زمانی که زلزله اتفاق افتاد دختر جوانم که سرشار از شور و احساس بود، صحنه‌های زلزله را می‌دید و سخت گریه می‌کرد و از من می‌خواست کاری برای زلزله زدگان انجام دهم. من ابتدا گفتم ما کمک می‌کنیم؛ اما ایشان اصرار کرد و گفت شما در این منطقه دارای اعتبار و شهرتی هستید و بهتر است با برگزاری یک کنسرت همگان را به یک کمک بهتر و موثرتر تشویق کنید. پس از تشویق‌های فراوان دخترم و با توجه به بسترهای آماده‌ای که در منطقه برای کمک وجود داشت، با پسرم که حقوق‌دان است و به  شرایط سخت ارسال کمک به ایران وقوف دارد، ماجرا را در میان گذاشتم و ایشان توانست دو موسسه ایرانی در منطقه را پیدا کند که امکان ارسال کمک‌هایی از این دست را به ایران دارند.»

به گفته فیض، نهاد نخست موسسه مادران علیه فقر نام داشت که در ایران یک موسسه ساختمان سازی دارند به نام نیک‌گامان جمشید که کارشان ساخت و ساز در مناطق کردنشین و برخی مناطق زلزله زده بم است که تا به امروز ۵۲ ساختمان در قالب‌های مدرسه و بیمارستان و … در مناطق کردنشین  و بم ساختند؛ همچنین انجمن یاران مهر و دانش که درآمد حاصل از کنسرت لس‌آنجلس را دریافت می‌کند تا بر اساس مقاصد و اهدافی که مد نظر ماست در کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده هزینه کند. این خواننده‌ی موسیقی می‌گوید: «در کنار این حمایت‌ها روسای این موسسات نیز همکاری‌های خوبی داشتند و چند نهاد و انجمن نسبتا شناخته شده ایرانی در منطقه مثل انجمن وکلای ایرانی در منطقه یا سازمان برابری پارس حمایت کردند.»‌

به گفته‌ی او یک پزشک ایرانی که می‌خواستند ناشناس بمانند، مبلغ ۳۰ هزاردلار( ۱۵ هزار دلار برای کنسرت سانفرانسیسکو و ۱۵ هزار دلار برای کنسرت لس‌آنجلس) کمک کرد. همچنین با ارتباطی که یکی از مدیران ایرانی با شرکت فیسبوک برقرار کرد آنها نیز ۲۰۰ هزار دلار به این حرکت نوعدوستانه کمک کردند تا میزان کمک‌ها به بالای ۳۰۰ هزار دلار برسد، همچنان‌که در لس‌آنجلس صاحب تالار اجرای کنسرت مبلغی از ما نگرفت در حالی که آنجا شبی ۱۳ هزار دلار اجاره می‌رود.  به گفته  روژان  فیض چه در کنسرت لس‌آنجلس و چه در کنسرت سانفرانسیسکو اقبال و استقبال مخاطبان از این برنامه بسیار خوب بود و مبلغ گردآمده از خود کنسرت‌ها هم نشان داد که خریداران بلیت این کنسرت تا چه اندازه سعی کردند همدلی خود را باهموطنان ایرانی و به خصوص کرد‌های مقیم منطقه کرمانشاه نشان بدهند.

اعضای گروه عبارت بودند از : شاهین یوسف‌زمانی(آهنگساز  سرپرست گروه)، ٰروژان فیض(خواننده) سینا بیات(خواننده) جورج الیس(پرکاشن)، هژار زهاوی( دف و دهل)،علی صناعی(باس)، سعید کامجو( کمانچه)،‌آیدین اخوت(تار)، امید سیاره(سنتور)، دیمتری جیمی مهلیس(عود، باغلاما، گیتار).

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است