خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » کنسرت داود آزاد در فستیوالی عرفانی در هند
کنسرت داود آزاد در فستیوالی عرفانی در هند

کنسرت داود آزاد در فستیوالی عرفانی در هند

کنسرت داود آزاد در فستیوالی عرفانی در هند

«داود آزاد» – خواننده و آهنگساز- شانزدهم آبان (نوامبر) در فستیوالی عرفانی در هند که به مدت چهار روز برگزار می‌شود، به اجرای برنامه خواهد پرداخت و این در حالی است که او آلبوم جدیدی با نام «لیلی نامه» با نام پیشین «مشق نام لیلی» که در کنسرت‌های متعددش تاکنون بارها آن را اجرا کرده، آماده‌ی انتشار دارد. این خواننده و آهنگساز البته مدت‌هاست در تهران اجرایی نداشته و در این میان اجرای ماه گذشته‌اش در زندانی در اصفهان، اتفاقِ کم‌نظیری به حساب می‌آمد.

«داود آزاد»، مهر ماه شلوغی را پشت سر گذاشت، ابتدا  در تالار رودکی اصفهان، کنسرتِ «آتش اختیار کن» را با همراهی «ارکستر کوبه‌ای خورشید» به سرپرستی «نبیل یوسُف شریداوی» اجرا کرد و بعد از آن برای زندانیان این شهر، قطعاتی از آلبوم «می بی‌رنگی» را به همراه قطعاتی در ماهور، نوا و آواز اصفهان اجرا کرد. بعد از آن در همین ماه، در دانشگاه منچستر درباره‌ی موسیقی ایران صحبت کرد و بعد از آن کنسرتی از ساخته‌های خودش بر اساس اشعار مولانا را اجرا کرد که علاوه بر خواندن، خود عود نواخت و دف و تار و تنبور و حالا عم قرار است در «وارناسی هلند» که از جمله شهرهای مقدس هندوهاست، در فستیوالِ چهارروزه‌ی عرفانی به اجرای برنامه بپردازد. او این کنسرت را شانزدهم آبان‌ ماه به اجرا درخواهد آورد و این در حالی است که «لیلی نامه‌» ی او نیز آماده‌ی انتشار است.

این اثر پیش از این «مشق نام لیلی» نام داشت که قطعه‌‌ای آشنا برای مخاطبان این آهنگساز است. در این اثر  جاوید ابراهیم پور (نی)، نبیل یوسُف شریداوی (دف)، شایان ریاحی (پرکاشن)، محمد جعفر قاضی عسگر (تنبک) و کارن کبیری (کنترباس) نواخته‌اند و خود نیز علاوه بر خواندن قطعات، نوازندگی چند ساز چون تار و عود را به عهده داشته است.

«لیلی‌نامه» چون دیگر آثار «آزاد»، اشعار بیشتر از مولاناست.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است