خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » ناصر پاشایی: گویا حدود ۱۰۰ تک آهنگ از مرتضی پاشایی وجود دارد
ناصر پاشایی: گویا حدود ۱۰۰ تک آهنگ از مرتضی پاشایی وجود دارد

ناصر پاشایی: گویا حدود ۱۰۰ تک آهنگ از مرتضی پاشایی وجود دارد

ناصر پاشایی: گویا حدود 100 تک آهنگ از مرتضی پاشایی وجود دارد

دو سال از درگذشت خواننده «یکی هست» گذشت. چهره‌ جوان و بی‌حاشیه‌ای که هنوز هم یادش در قلب مخاطبانش زنده است و به یادش گاهی اشک می‌ریزند. طرفدارانش ظهر روز یکشنبه بیست و سوم آبان ۱۳۹۵ مراسم دومین سالگرد پروازش را در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار کردند اما این مراسم تحت‌الشعاع چند خبر مهم قرار داشت. تأسیس موسسه فرهنگی و هنری «مرتضی پاشایی» و همچنین انتشار آلبوم‌های جدیدی با صدای او دو خبر مهمی بودند که این روزها درباره اش صحبت شده و روایت‌های گوناگونی درباره آنها وجود دارد. برای اطلاع از جزئیات این دو خبر ساعاتی پس از اتمام مراسم دومین سالگرد مرتضی به سراغ «ناصر پاشایی» رفتیم و با او گفتگویی انجام دادیم. پدر مرتضی پاشایی در زمینه اهداف، جزئیات زمان تأسیس و فعالیت و همچنین مسائل مالی موسسه پسرش توضیحاتی را ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید.

  • * موسسه فرهنگی و هنری «مرتضی پاشایی» در حال حاضر راه‌اندازی شده است؟

از سال گذشته و زمان خدمت وزیر قبلی فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی را انجام دادیم. پس از طی‌شدن مراحل اداری و معرفی جمعی از اساتید، موسسه فرهنگی و هنری «مرتضی پاشایی» به منظور حفظ و صیانت از آثار این هنرمند فقید به ثبت رسید و راه‌اندازی شد. بنده هم حدود سی سال سابقه فعالیت داشتم و با ارائه مدارک لازم به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این موسسه فعالیتم را آغاز کردم. سایر آقایان هم عضو اصلی موسسه هستند و من می‌توانم شماره ثبت موسسه را هم در اختیارتان بگذارم. درخواست کار ما هم در زمینه موسیقی، سینما، ادبیات و موارد مرتبط با فرهنگ بود و فعالیت خودمان را شروع خواهیم کرد.

  • * این موسسه در کدام نقطه تهران فعالیتش را آغاز می‌کند؟

مکانی که قرار بود مسئولین در اختیار ما قرار دهند با مشکلاتی مواجه شد و طبق قول‌هایی که داده‌اند انشاالله قرار است در منطقه یک و حوالی قیطریه، محلی را مشخص کنند و در اختیار ما قرار دهند. از شهرداری تهران نامه‌ای به شهرداری منطقه یک داده شده و ما پیگیر هستیم به محض اینکه مکان موسسه مشخص شود، فعالیت رسمی را تا یک یا دو ماه دیگر شروع کنیم.

  • * کدام اساتید و چهره‌ها همراه شما خواهند بود؟

به دلیل اینکه ترکیب اساتید موسسه کاملاً نهایی نشده از شما اجازه می‌خواهم تا حدود بیست روز دیگر اسامی را به اطلاع مردم برسانم. در حال حاضر فقط موسسه به ثبت رسیده و فعالیت بخش آموزشی ما آغاز نشده است.

  • * البته ما اسم «سالار عقیلی» را هم درباره این موسسه شنیده‌ بودیم.

با آقای «سالار عقیلی» که از چهره‌های برجسته هنری هستند و آقای «علی لهراسبی» که از دوستان نزدیک مرتضی بود مشورت‌هایی داشتیم. فعلاً در حال مشاوره با اساتید و خوانندگان خوب کشورمان هستیم و هنوز وارد فعالیت رسمی نشده‌ایم.

  • * به غیر از مقوله آموزش و همچنین صیانت از آثار مرتضی، چه اهداف دیگری دارید؟

مرتضی پاشایی در سفرهایی که به اقصی نقاط کشور داشت، استعدادها را شناسایی می‌کرد و چند نفر بودند که عضو گروه او هم شدند. در همین راستا هدف اصلی ما هم این است که نخبه‌های فرهنگی و هنری و خصوصاً موسیقی را شناسایی و معرفی کنیم.

  • * روی همین چهره‌های با استعداد سرمایه‌گذاری هم می‌کنید و قصد انتشار آلبوم یا برگزاری کنسرت برای آنها را دارید؟

قصد سرمایه‌گذاری روی چهره‌های مستعد را هم داریم و می‌خواهیم در زمینه انتشار آثار یا اجرای برنامه هم فعالیت کنیم. همان طور که استحضار دارید، مصطفی پاشایی ضمن اینکه کارمند مجامع انرژی بود به همراه مرتضی کار موسیقی هم انجام می‌داد. مصطفی با توجه به این سابقه موسیقایی شش آهنگ خواند و آثارش در برنامه‌های مختلف مورد استقبال قرار گرفت. از آقای «طالبی» که رئیس دفتر موسیقی و به فکر پیشرفت موسیقی هستند تشکر می‌کنم و با امضای ایشان، مجوز اجرای صحنه‌ای و ارگانی مصطفی صادر شده است. ان شاالله پس از ایام ماه صفر و در اولین فرصت، کنسرت‌های او شروع می‌شود.

  • * دوستان قدیمی مرتضی مثل مدیر برنامه سابق او یا شاعر و تنظیم‌کننده‌هایی که قبلاً با ایشان کار می‌کردند هم می‌توانند در موسسه‌ای که به نام او تأسیس شده فعالیتی داشته باشند؟

بنده به عنوان مدیرعامل از تمامی عزیزانی که در زمینه فرهنگی و موسیقایی فعال هستند استقبال می‌کنیم. از هر شاعر، تهیه‌کننده، کنسرت‌گذار و آهنگسازی استقبال می‌کنیم.

  • * تمام درآمدها به خانواده پاشایی تعلق می‌گیرد؟

بخشی از درآمدهای موسسه به خیریه «محک» و مراکز درمانی تعلق می‌گیرد.

  • * خبر انتشار آلبوم جدید مرتضی پاشایی توسط شما صحت دارد؟

در ابتدا باید این توضیح را بدهم که خانواده پاشایی فقط یک آلبوم به نام «اسمش عشقه» را منتشر کردند. چون مسائل مادی و معنوی مرتضی مربوط به خانواده‌اش بود، ما همان آلبوم را منتشر کردیم و تهیه‌کننده هم بنده بودم. آلبوم دیگری به نام «پرنده» یا «گل بیتا» منتشر شد که مربوط به موسسه «سمان» بود و ارتباطی به خانواده پاشایی نداشت. آلبوم «یکی هست» که در زمان حیات مرتضی منتشر شد، مربوط به خانواده نبود و به خودش و تهیه‌کننده و دست‌اندرکاران تعلق داشت. اما مرتضی در زمان نوجوانی و جوانی در موسسه‌ای فعالیت آهنگسازی و تنظیم انجام می‌داد. آن موسسه اعلام کرده که ما حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ قطعه از مرتضی پاشایی داریم و می‌توانید با ما به توافق برسید تا از بین این کارها دو یا چند آلبوم منتشر شود. هنوز در این زمینه به توافق نرسیده‌ایم. همچنین شنیده‌ام چند تک‌آهنگ از مرتضی نزد برخی دوستانش هست و اگر این کارها هم جمع‌آوری شود معادل یک آلبوم خواهد شد. حاضریم با اهداف معنوی همکاری داشته باشیم چون دوست داریم صدای مرتضی در جامعه شنیده شود و طرفدارانش خوشحال باشند.

  • * و اینکه امروز مراسم دومین سالگرد مرتضی برگزار شد. استقبال مردم چگونه بود و در مورد این مراسم چه نظری دارید؟

ما مراسم را روز بیست و سوم برگزار کردیم که دقیقاً روز عروج آسمانی مرتضی باشد. فکر نمی‌کردیم چنین جمعیتی در دومین سالگرد مرتضی شرکت کند. واقعاً نمی‌دانم چگونه از مردم عزیز تشکر کنم و نظم و امنیتی که در مراسم سال گذشته و امسال وجود داشت بی‌نظیر بود. امسال هم جمعیت زیادی در مراسم شرکت کردند و آرامش برنامه برای من بیش از هر چیز جالب بود و همه‌چیز بدون مشکل برگزار شد. از همه مسوولانی که در برگزاری دومین سالگرد مرتضی پاشایی با ما همکاری داشتند، قدردانی می‌کنم. باز هم تکرار می‌کنم که ملت ایران بدون تردید بهترین ملت‌ دنیا هستند و ما پاک‌ترین جوانان دنیا را داریم. نهایتاً من از این همه عشق و محبت مردم به هنرمندان تشکر می‌کنم.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است