خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » قطره‌های باران به یاد زلزله‌زدگان اجرا شد
قطره‌های باران به یاد زلزله‌زدگان اجرا شد

قطره‌های باران به یاد زلزله‌زدگان اجرا شد

 قطره‌های باران به یاد زلزله‌زدگان اجرا شد

ارکستر سمفونیکِ تهران به رهبری «شهرداد روحانی» شب گذشته بارِ دیگر روی صحنه رفت تا آثاری از بتهوون، چایکوفسکی، جوزپه وردی را اجرا کند. این برنامه چون دیگر کنسرت‌های ارکستر سمفونیکِ تهران با رهبری «روحانی» با استقبالِ مخاطبان همراه شد.

این برنامه به علت روی صحنه رفتنِ نمایش «اولیور توییست» به کارگردانی «حسین پارسایی» با مدتی تاخیر اجرا شد و «شهرداد روحانی» پیرامونِ این مساله عذرخواهی کرد؛ اما «قطره‌های باران» اولین قطعه‌ای بود که این ارکستر به یادِ درگذشتگانِ زلزله‌ی کرمانشاه اجرا کرد؛ پس از آن «اورتور اگمونت» اثرِ «بتهوون» نواخته شد. این آهنگساز، این اثر را در سال ۱۸۰۹ برای تراژدی اگمونت گوته نوشت و در سالِ ۱۸۱۱ به عنوان اپوس ۸۴ منتشر شد.

پس از آن «مارش اسلاو» از چایکوفسکی اجرا شد. این اثر چون دیگر آثارِ چایکوفسکی، دربردارندهٔ ملودی‌هایی زیبا بود و ارکستر به خوبی توانست از پسِ انعطاف و جهش‌‌های آن برآید. شاگردانِ روحانی در این قطعه نوایی رنگارنگ را با همراهی سازهای زهی‌، بادی‌ چوبی و برنجی اجرا کردند و تمپو و دینامیک صحیحی از این قطعه ارایه دادند. سوئیت شماره دو «رومئو و ژولیت» دیگر قطعه‌ی اجرا شده در این کنسرت بود.

اما آثاری چون «قدرت سرنوشت» و سوئیت شماره دو «کارمن» از دیگر قطعاتِ این کنسرت بود که در بخش دوم به اجرا درآمد.

پیش از این نیز علاقه‌مندان به موسیقی در شهر کرج، در سلسله تورهای خارج از پایتخت ارکستر سمفونیک تهران میزبان این ارکستر بودند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است