خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » علی زندوکیلی: به موسیقی ایرانی مدیون و وابسته‌ام
علی زندوکیلی: به موسیقی ایرانی مدیون و وابسته‌ام

علی زندوکیلی: به موسیقی ایرانی مدیون و وابسته‌ام

علی زندوکیلی: به موسیقی ایرانی مدیون و وابسته‌ام

خواننده «ترانه‌های قدیمی» پس از استقبال از کنسرت اردیبهشت ماه‌ و تمدید این اجرا برای تاریخ ۱۱ خرداد، نظرها را به خود جلب کرده است.

کنسرت علی زندوکیلی که با حضور چهره های شاخص سینمای ایران در برج میلاد روی صحنه رفت و مورد توجه دوستداران موسیقی نیز قرار گفت، برای تاریخ ۱۱ خرداد تمدید شد و به گفته «محمود شبیری» (مدیربرنامه های علی زندوکیلی) احتمال تمدیدی مجدد این اجرا نیز وجود دارد. استقبال از کنسرت تهران، انتشار آثار جدید و برنامه‌ریزی فعالیت‌های بعدی علی زندوکیلی بهترین بهانه برای گپ و گفتی با این خواننده بود که در ادامه آنرا می‌خوانید.

علی زندوکیلی درباره استقبالی که این روزها از آثار و اجراهایش در جامعه ایرانی و از سوی مخاطبان موسیقی صورت گرفته در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: «پیش بینی من درباره کارهایی که انجام می‌دهم و آثاری که منتشر می‌کنم همیشه مثبت است. با اتفاقاتی که در گذشته و هفته‌های اخیر هم افتاد من بیشتر نسبت به نوع تصورم از مخاطب موسیقی این نسل مطمئن‌تر شدم. استقبالی که از آخرین قطعه من «لالایی» صورت گرفت واقعا برای من جالب بود. برای اثری که من با تمام وجود دوستش داشته و دارم و با آن زندگی کرده‌ام. به هر حال همان طور که در جریان هستی آلبوم «یادی به رنگ امروز» هم نسبت به زمان انتشار خودش فروشی قابل توجه را از آن خود کرد و در لیست آلبوم های پرفروش قرار گرفت و همین اتفاق‌ها باعث می‌شود گاهی اوقات به خودم بگویم که خداوند مهربان برای این اتفاقات خوب همه چیز را در کنار هم قرار می‌دهد و لطفش شامل حال من می‌شود تا مردم با آثار ما بیشتر آشنا شوند. حاصل زحمت‌ها و تفکرات و تلاش ما که خودمان هم سعی داریم در بهترین حالت ارائه شود، به مرور به دل مردم راه پیدا می‌کند و همه اینها به مرور و در گذر زمان به استقبال از کنسرت ها ختم می‌شود.»

خواننده آلبوم «یادی به رنگ امروز» در ادامه افزود: «چقدر خوب است که هر هنرمندی در دوران کاری‌اش آنقدر خوب باشد که همیشه توقعات از او بالا و بالاتر برود. ما در صنفی که دقت کنیم، این موضوع و این اتفاق هست. به فرض اگر یک کارگردان تئاتر یک نمایش خوب را روی صحنه ببرد یا یک کارگردان سینما اثری خوب را تولید می‌کند، مخاطب و مردم توقع شان بالاتر می رود و همین باعث می‌شود که آن هنرمند کوشاتر و دقیق‌تر مسیرش را پیش ببرد. از خدای مهربان هم همیشه می‌خواهم که انقدر به ما کمک کند که در سلیقه و انتخاب‌هایمان خیلی ویژه و بکر به مخاطبانمان احترام بگذاریم تا همچنان دلمان خوش باشد به اینکه آثارمان را مردم دوست دارند و با یک باور قشنگ از ارتباطی دو طرفه با مخاطب، ادامه دوران هنری‌مان را پیش ببریم.»

علی زندوکیلی تاکید روی موسیقی ایرانی در آثارش را از دلایلی می‌داند که توانسته با مخاطب این نسل ارتباط برقرار کند و معتقد است: «شنیده شدن آثار به نظرم نشات گرفته از تاثیر موسیقی ایرانی در ذهن و جان مخاطبان و مردم است. من برای کارها و آثارم واقعا از دل و جان زحمت می‌کشم تا مورد توجه شنونده‌ها قرار بگیرد. واقعا به موسیقی ایرانی مدیون و وابسته‌ام. خودم هم تفکرم این است که موسیقی ایرانی قابلیت‌های بالایی دارد و هنوز می‌تواند انتخاب اول مردم کشورم باشد. همیشه به خودم می‌گویم که من یک ایرانی هستم و نماد کشورم ادبیات و فرهنگ چندین هزار ساله در جهان است و در زمینه‌های مختلف هنری حرفهای زیادی برای گفتن دارد. همیشه گذری بر تاریخ ادبیات و هنر ایران به من یادآوری می‌کند که مسیری را بروم که بزرگان هنر در ایران رفته‌اند و توانسته‌اند مردم و مخاطب را تحت تاثیر قرار بدهند. این مهم‌ترین استراتژی من در کارم است و امیدوارم با انتخاب اشعار درست و حفظ اصالت موسیقی ایرانی بتوانم این روند را پیش ببرم تا اگر در آینده قرار است اسمی از علی زندوکیلی باقی بماند، به عنوان کسی که به اصالت هنری و تاریخی کشورش نگاهی ویژه داشت، از من یاد کنند. »

این خواننده درباره احتمال همکاری مجدد اش با گروه‌هایی چون «دنگ شو» و «دارکوب» و همچنین گروه تئاتر محمد رجمانیان نیز توضیح داد: «همکاری با تمام این دوستان و بزرگواران برای من افتخاری بزرگ و دلنشین بوده و انشاالله در فرصت‌های آینده هم این اتفاق بیفتد. همان طور که حتما در جریان هستید و می‌بینید شرایط کاری من و گروه «زند» تغییر کرده و ترجیحم این است که آلبوم دوم و اجراهای مستقل‌ام در اولویت باشند و چون قراردادهایی بابت آنها منعقد شده، باید به سرانجامی برسند و سپس درباره همکاری با سایر دوستان فکر کنیم و تصمیم بگیریم.»

خالق «لالایی» در انتهای صحبت های خود نیز درباره فعالیت‌های جدید خود نیز گفت: «مرحله بعدی مسیر کاری ما انتشار آلبوم دوم است. آلبوم دوم استارت تولیدش زده شده است و به یاری خدا سعی دارم قبل از محرم و صفر این اتفاق بیفتد. تمام تلاش مان را هم می‌کنیم که تا قبل از ایام محرم و صفر آلبوم آماده شود و حتما چند قطعه را هم تا پیش ازانتشار آلبوم منتشر خواهیم کرد.»

کنسرت علی زندوکیلی در تاریخ ۱۱ خرداد در برج میلاد برگزار خواهد شد و بلیت فروشی این برنامه نیز آغاز شده است و علاقمندان می‌توانند نسبت به خریداری بلیت این برنامه اقدام نمایند.

 

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است