خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » مصاحبه و گفتگو » سامان جلیلی: آلبوم جدیدم بعد از عید منتشر می شود
سامان جلیلی: آلبوم جدیدم بعد از عید منتشر می شود

سامان جلیلی: آلبوم جدیدم بعد از عید منتشر می شود

سامان جلیلی: آلبوم جدیدم بعد از عید منتشر می شود

خواننده آلبوم «پرتگاه» چند هفته پس از انتشار قطعه جدیدش «وای دلم» در گفتگویی جالب، درباره موضوعاتی چون آلبوم های منتشر شده در بازار، لغو کنسرت خرم آباد، تاثیر پذیری از شادمهر عقیلی و … سخن گفت.

به گزارش «موسیقی ما»، سامان جلیلی که مدت هاست در حال تولید دومین آلبوم رسمی خود است، چند هفته قبل قطعه «وای دلم» را در فضای مجازی منتشر کرد که باخوردهای متفاوتی را نیز به خود دید. انتشار همین قطعه بهترین بهانه ای بود که سراغش برویم و با او درباره موضوعات مختلف گپ بزنیم:

* زمان زیادی از فعالیت های موسیقی تو می گذرد و بالاخره سال گذشته آلبوم نخستت هم در بازار موسیقی منتشر شد. فکر می کنی الان به جایی رسیده ای که بتوانی درباره فضا و فرم آثارت کمی محکم تر حرف بزنی؟ اینکه تا کی قرار است تحت تاثیر چهره ها و آدم های قبل از خودت باشی و بالاخره مهر و امضای شخصی آثارت چه زمانی قرار است نمود پیدا کند؟ 

من هنوزهم با اینکه در چند گفتگوی دیگر هم بارها گفته ام که تحت تاثیر شادمهر بوده و هستم، هنوز هم از گفتن آن ابایی ندارم. سعی کرده ام همیشه با اینکه صدا و لحنم شبیه شادمهر است ولی در انتشار آثارم سعی کنم آرام آرام به سبک و سیاق خودم برسم. من قطعاتم را در فضاهای مختلف منتشر می کنم و مثلا ابتدا یک اثر آرام را پخش می کنم و به فاصله کمی مثلا یک قطعه شش و هشت دارم. همه سعی من این است که آرام آرام خودم را کشف کنم و به مرور به این مهر و امضایی که شما می گوئید برسم. ولی متاسفانه افرادی هستند که حتی اگر من مداحی هم بکنم، می گویند داری شبیه شادمهر می خوانی.

* انتقادی هم که از تو می شود، این است که تو تیم ثابتی داری و شاید یکی از دلایلی که برخی اعتقاد داشته باشند فضای آثارت به یکنواختی رسیده، همین باشد. درباره این موضوع چه نظری داری؟

من بارها با آدم های دیگر هم کار کردم ولی باز هم گفتند این افراد چه کسانی بودند که با آنها همکاری کرده ای؟ این صحبت ها همیشه هست. مثلا بعد از اینکه من با «معین راهبر» کار کردم خیلی ها گفتند چرا تنظیم این قطعه را به خود حامد برادران نداده ای؟ این در حالی بود که واقعا معین راهبر چهره شناخته شده و سرشناسی ست و خیلی ها به کارش اعتقاد دارند. این صحبت ها همیشه هست و نمی توان از آنها نتیجه درستی گرفت.

* ولی تو به هر حال باید به مخاطب ات مسیر بدهی و سعی کنی مخاطبان جدید به برای آثارت به دست بیاوری.

بله این کاملا درست است و من همیشه سعی کرده ام سلیقه مخاطبانم را ارتقا بدهم. بخاطر همین است که آثار من در چند وقت اخیر همیشه شاهد تغییر و تحولات زیادی بوده که این به نظر خودم واقعا باعث شده ذائقه مخاطبانم هم عوض شودو هر روز انتظار فضایی جدید را از من داشته باشند.

* خودت آثاری را که از تو پیش از مجوز گرفتن منتشر شده بود را بیشتر دوست داری یا آثار کنونی ات را؟

قطعا در انتخاب ترانه و موسیقی بهتر شده ام. وقت و انرژی زیادی برای این موضوع صرف کردم و حالا تجربه کافی را هم به دست آورده ام. من ۳۶ قطعه کلا منتشر کرده ام و با همین تعداد آثار توانستم کنسرت تهران را برگزار کنم. خیلی ها هستند که ۵ آلبوم مجاز دارند ولی هنوز نتوانسته ان در تهران به اجرای زنده بپردازند. خدا را شکر می کنم و امیدوارم بتوانم در ادامه مسیر هم رویه درستی را سپری کنم.

* تو کنسرت های زیادی را در شهرستان ها برگزار کرده ای. اجراهای شهرستان چه فرقی با اجراهای تهران دارند؟

کنسرت های شهرستان دو دسته اند. برخی شهرها واقعا انرژی بالایی دارند و سالن را روی سرشان می گذارند و همین باعث می شود خواننده و گروه هم حال خوبی داشته باشند و بتوانند اجرایی قوی داشته باشند. ولی برخی شهرستان ها اصلا انرژی خوبی در سالن نیست و انگار مردم آمده اند فیلم ببینند. بخاطر همین کنسرت پر انرژی ای نمی شود و همین باعث می شود هم گروه و خواننده و هم مردم حاضر در سالن به اندازه کافی لذت نبرند. اما کنسرتهای تهران همیشه پر انرژی و اکتیو است. این موضوع بارها به من ثابت شده است.

* کنسرت خرم آباد تو خبرساز شد و لغو شدن آن باعث شد برخی رسانه ها شیطنت کنند. دلیل لغو این برنامه واقعا چه بود؟

واقعا ارشاد و اماکن و انجمن موسیقی خرم آباد با ما همکاری خوبی داشتند. دلیل اصلی مشکل قرارداد با تهیه کننده کنسرت بود که در آخرین مراحل نشد که به توافق برسیم و ما هم همان موقع لغوش کردیم. ولی داستان جوری شد که ایشان ماجرا را تا روز آخر ادامه دادند تا اوضاع به گونه ای که دیدیم شود. ولی من احتمالا همین ماه در خرم آباد کنسرتم را برگزار خواهم کرد و از مسئولان این شهر هم که با من نهایت همکاری را کردند، ممنونم.

* قطعه «وای دلم» آخرین قطعه ای بود که از تو منتشر شد. چه بازخورد هایی داشتی؟

خودم این قطعه را خیلی دوست دارم. این قطعه قطعه «کنسرت» ای بود و به نظرم در کنسرت هایم می توانم به خوبی از آن برای ایجاد انرژی در سالن استفاده کنم. واکنش های خوبی هم درباره این اثر داشتم و به نظرم مخاطب هایم توانسته اند به خوبی با آن ارتباط بگیرند.

* به عنوان صحبت پایانی درباره آلبوم هایی که در بازار موسیقی این روزها منتشر شده کمی حرف بزن. آلبوم مهدی یراحی، محسن یگانه و بنیامین در هفته های گذشته در بازار موسیقی کشورمنتشر شده است. تو به عنوان کسی که در این حوزه فعالیت می کنی، درباره این آلبوم ها چه نظری داری؟

درباره آلبوم «محسن یگانه» بگویم که به نظرم قابل مقایسه با دو اثر قبلی این خواننده یعنی «رگ خواب» و «حباب» نبود و آنچنان انتظارها را بر آورده نکرد. آلبوم آقای یراحی در بخش ملودی و تنظیم خوب بود. آلبوم آقای فریدون هم آلبوم خوبی بود که من واقعا دوستش داشتم ولی آلبوم آقای بنیامین را هنوز به صورت کامل گوش نکرده ام.

* ظاهرا پروسه تولید آلبوم دوم ات هم استارت خورده و شروع کرده ای. به چه مرحله ای رسیدی؟

در مرحله انتخاب ترانه هستیم و معمولا من بیست اثر برای آلبوم می سازم و از بین آنها ده یا دوازده قطعه را انتخاب می کنیم.

* اسم قطعی اش همان «سقوط» است؟

هنوز به آن قطعیت تمام نرسیده ایم. ولی فعلا بله اسم آلبوم «سقوط» است.

* بعد از «پرتگاه» رسیده ای به «سقوط».

بله محتوای ترانه های آلبوم به این شکل است. در آلبوم قبلی که قطعه «پرتگاه» را نتوانستیم داشته باشیم. به خاطر یکی از بیت های اصلی ترانه که حذف شد و من هم تصمیم گرفتم کار را در آلبوم منتشر نکنیم. ولی به خود قطعه «سقوط» خیلی اعتقاد دارم. ترانه زیبایی دارد و من خیلی دوستش دارم.

* زمان بندی خاصی را برای آن در نظر گرفته ای؟

حدود دو الی سه ماه دیگر پروسه آهنگسازی تمام می شود و وارد مرحله تنظیم می شویم. فکر می کنم بعد از عید کار توزیع شود.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است