خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » روی صحنه رفتن «صدیق تعریف» پس از مدت ها
روی صحنه رفتن «صدیق تعریف» پس از مدت ها

روی صحنه رفتن «صدیق تعریف» پس از مدت ها

روی صحنه رفتن «صدیق تعریف» پس از مدت ها

«صدیق تعریف» -خواننده ی موسیقی سنتی ایران– بعد از مدت‌ها در ایران روی صحنه می‌رود؛ آغاز این کنسرت‌ها برای همیاری و همدلی با کودکان زلزله غرب کشور است و کلیه عواید آن صرف کمک به زلزله زدگان خواهد شدکنسرت این خواننده موسیقی ایرانی شامل دو بخش است. در بخش اول قطعاتی از موسیقی اصیل و دستگاهی ایران اجرا می شود و در بخش دوم آن قطعاتی از موسیقی مناطق مختلف کردستانات اجرا خواهد شد
.
این دو کنسرت آغازگر دور تازه اجراهای صحنه‌ای صدیق تعریف در ایران است و متعاقبا برنامه‌های بعدی آن اعلام خواهد شد. «به پیشواز بهار، برای همیاری و همدلی با کودکان زلزله» عنوانی ست که برای این دو برنامه انتخاب شده که هفتم اسفنده در همدان و نهم اسفند در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
.
صدیق تعریف در دوران فعالیت هنری اش با هنرمندان سرشناس بسیاری از جمله محمدرضا لطفی (در آلبوم چاووش ۱۰ (به یاد طاهرزاده)، جلال ذوالفنون (در آلبوم شیدایی)، حسین علیزاده، فرهاد فخرالدینی و حسین یوسف‌زمانی همکاری داشته‌است. او تصنیف‌های بسیار زیبایی را تاکنون اجرا کرده که از میان آن‌ها می‌توان به تصنیف یاران (شعر فریدون همراه در آلبوم شیدایی) اشاره کرد. اولین اثر صدیق تعریف به یاد طاهرزاده (در گذشته با نام چاووش ۱۰ شناخته می‌شد) می‌باشد که توسط گروه شیدا و عارف به سرپرستی محمدرضا لطفی اجرا شده‌است.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است