خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » رسیتال پیانوی شهرداد روحانی در رشت
رسیتال پیانوی شهرداد روحانی در رشت

رسیتال پیانوی شهرداد روحانی در رشت

«شهرداد روحانی» – آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر- در ادامه‌ی تور کنسرت‌های خود، بیستم خرداد ماه در رشت به اجرای برنامه خواهد پرداخت. او که سال گذشته علاوه بر کنسرت‌هایی همراه با ارکستر بزرگ، تور رسیتال پیانوی خود را برگزار کرد؛ پس از شهرهای گوناگون، این بار در رشت به اجرای برنامه خواهد پرداخت و قطعاتی از ساخته‌های خود را به همراه چند قطعه‌ی پیانویی دیگر اجرا خواهد کرد. این برنامه در مجتمع خاتم‌الانبیای این شهرستان انجام خواهد شد.

او پیش از این، رسیتال پیانویی نیز برگرفته از قطعاتی از ساخته‌های خودش که برای دوئت پیانو تنظیم شده است را به همراه یلدا صمدی (پیانیست دوم) اجرا کرد که از جمله‌ی آن می‌توان به قطعاتی مثل «سرزمین مادرى»، «پروانه»، «رقص بهار»، «آزادى»، «عذرا»، «ابدیت»، «اصفهان»، «زیبایی عشق» اشاره کرد.

این در حالی است که قرار است ۱۳ قطعه از ساخته‌های «شهرداد روحانی» به صورت انیمیشن‌های ده دقیقه‌ای به کارگردانی بابک و بهنود نکویی منتشر شوند، تعدادی از این قطعات تاکنون به انتشار در نیامده‌اند. این قطعات توسط گروه سازهای زهی ارکستر سمفونیک پراگ و ارکستر رادیو و تلویزیون اسلواکی و براتیسلاوا ضبط و اجرا شده و قرار است در آینده‌ به صورت یک آلبوم منتشر شوند.

شهرداد روحانی، رئیس و رهبر ارکستر سمفونیک COTA لس‌آنجلس بوده و علاوه بر آن، رهبر مهمان بسیاری از ارکسترهای سمفونیک معتبر دنیا را برعهده داشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونی مینسوتا، ارکستر سمفونیک کلرادو، ارکستر سمفونیک سن‌دیگو، ارکستر سمفونیک ایندیاناپولیس و نیوجرسی، ارکستر فیلارمونیک زاگرب و ارکستر سمفونیک جوانان آمریکا اشاره کرد. خودش البته علاقه‌ی چندانی به بیان افتخارات بین‌المللی‌اش ندارد. حق هم دارد. لابد او برخلاف خیلی‌های دیگر می‌داند که مشک آن است که خود ببوید؛ با همه‌ی اینها او بارها به عنوان رهبر مهمان، ارکستر سمفونیک تهران را نیز رهبری کرده است.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است