خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » اخبار موسیقی » دارکوب با «نوکوب» به برج میلاد رفت
دارکوب با «نوکوب» به برج میلاد رفت

دارکوب با «نوکوب» به برج میلاد رفت

دارکوب با «نوکوب» به برج میلاد رفت

کنسرت گروه «دارکوب» با اجرای قطعات آلبوم جدید این گروهِ شناخته شده که «همایون نصیری» سرپرستی آن را بر عهده دارد در اولین شب پاییز ٩٤ برگزار شد.

دارکوبی‌ها که همگی از نوازندگان سرشناس موسیقی کشور هستند، به همت موسسه «آوای هنر» با مدیریت «محمد جلیل‌پور» و با حمایت شرکت «سفیر» در مرکز همایشهای برج میلاد تهران به اجرای زنده پرداختند.

  • * بازگشت با دست پُر

همایون نصیری در ابتدای کنسرت و پس از خوش‌وبش با حضار، گفت: «افتخار این را داریم که پس از دو سال برای شما عزیزان کنسرت برگزار کنیم و بسیار خوشحالیم که با دست پُر در این برنامه حاضر شده‌ایم. امیدوارم آلبوم «نوکوب» مورد توجهتان قرار گرفته باشد و از اجرای زنده‌ی آن لذت ببرید.»

  • * اعضای گروه

همایون نصیری (سرپرست و نوازنده پرکاشن و کاخن)، دارا دارایی (گیتار بیس)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک و آکوستیک)، آرش پژند مقدم (درامز)، آرین ملکیان (کیبورد)، امید حاجیلی (ترومپت)، حسین شریفی (ترومبون)، هومن نامداری (ساکسفون)، احسان نی‌زن (کمانچه) در کنسرت نوکوب هنرنمایی کردند و احسان عبدى‌پور (سرنا)، حميد اكبرى (پركاشن)، ابراهيم علوى (عود) و محسن خاش (پركاشن) نوازندگان میهمان این کنسرت بودند. همچنین «حمیدرضا ترکاشوند» و «رضا کولغانی» خوانندگان دارکوب در این برنامه بودند و «صمد طالقانی» نیز همچون گذشته به عنوان مدیر گروه با دارکوب همراهی کرد.

علی نیکونیا (مدیر دفتر تولید و روابط عمومی موسسه «آوای هنر»)، حسن اردستانی (صدابردار) و سینا سینایی (نورپرداز) دیگر عوامل برگزاری این کنسرت بودند.

همایون نصیری پس از معرفی اعضای گروه اظهار داشت: «هرکدام از نوازندگانی که امشب روی استیج هستند، اگر نگوییم در میان نوازندگان سازِ تخصصی‌شان بهترین هستند، یقیناً باید گفت یکی از بهترین‌های آن هستند و این از افتخارات گروه دارکوب است. این عزیزان از سال ٨٦ با پشتکار و تلاش پای گروه ایستادند و هیچ‌وقت برای آن کم نگذاشتند.»

نصیری در ادامه از «پویا نیک‌پور» که در کنسرت‌های پیشینِ دارکوب حضور داشت، به عنوان کسی که در تولید آلبوم «نوکوب» کمک زیادی کرده سپاسگزاری نمود.

  • * کنداکتور جدید

از آنجا که ریتم و سازهای کوبه‌ای نقش پررنگی در قطعات دارکوب دارند، در این کنسرت نیز فضای بیشتر قطعات ریتمیک و پرانرژی بود. حضور نوازندگان جدیدی چون «حسین شریفی»، «هومن نامداری» و «احسان نی‌زن» و «حمیدرضا ترکاشوند» به عنوان خواننده و نیز تغییرات صورت گرفته در سازبندی قطعات، موجب شد مخاطبین دارکوب این بار هم اجرای متفاوتی را شاهد باشند.

«دست برآریم»، «بیا بریم بوم»، «کجا بودی»، «تُرُش‌رو»، «فانکوب»، «کعبه‌ی دل‌‌ها»، «سیاه زنگی»، «عاشق او» و «سینگو» از جمله قطعات این کنسرت بودند و قطعه «تُرُش‌رو» در پایان کنسرت به درخواست حضار مجدداً اجرا شد.

هنگام اجرای قطعه «فانکوب»، کلیپی متشکل از فعالیت‌های گروه دارکوب از سال ۸۶ تا به امروز منتشر شد که برای اعضای گروه و هواداران دارکوب فضای نوستالژیکی ایجاد کرد.

نصیری پس از اجرای قطعه «کعبه‌ی دل‌ها» از ساخته‌های زنده‌یاد حبیب‌الله بدیعی، با یادی از این استاد فقید موسیقی ایران گفت: «امیدوارم این اثر زنده‌یاد بدیعی را به خوبی اجرا کرده باشیم. ایشان یکی از ستون‌های موسیقی ایرانی هستند و من افتخار می‌کنم که داماد استاد بدیعی هستم.»

  • * میهمانان

دارکوبی ها که معمولاً در کنسرتهایشان میزبان افراد شناخته‌شده‌ای هستند، این بار نیز شاهد حضور چهره‌هایی چون همایون شجریان، احسان خواجه‌امیری، محسن شریفیان، آریا عظیمی‌نژاد، پژمان بازغی، سام درخشانی، اشکان خطیبی، پژمان جمشیدی، اعضای گروه چارتار، سیامک کریم‌پور، مهراد هزارخانی، بهرام دهقانیار، نیما بیک، محمودرضا قدیریان و… بودند. «سانگ وونگ یوب» سفیر کره جنوبی در ایران، «بیژن فرهنگی» رییس انجمن دوستی ایران و کره جنوبی، «داوود شیرازی» شاعر قطعه «تُرُش‌رو» از دیگر میهمانان این برنامه بودند.

  • * جشن تولد در بک استیج

امید حاجیلی و همایون نصیری که به ترتیب متولد ٢ و ٣ مهرماه هستند، پس از اتمام اجرا و هنگام ورود به بک استیج، با مشاهده کیک تولدشان سورپرایز شدند و شمع تولدشان را در کنار یکدیگر فوت کردند.

جالب آنکه این کنسرت در روز تولد «محمدرضا شجریان» استاد آواز ایرانی برگزار شد. نصیری روی استیج هنگام معرفی همایون شجریان، ضمن تبریک زادروز خسرو آواز ایران، از خانواده «شجریان» به عنوان «اعتبار موسیقی ایران در سراسر دنیا» یاد کرد و برای استاد شجریان آرزوی سلامتی و طول عمر نمود. این اظهارات همایون نصیری با تشویق و استقبال ویژه‌ای از سوی مردم مواجه شد.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است