بهمن رجبی متولد (۷ اسفند ۱۳۱۸، رشت)، نوازندهٔ صاحب سبک و مدرس تنبک است. وی از اولین نوازندگان معاصر تنبک است که در آثار و کنسرتهای خود توجه ویژه ای به تنبک به عنوان یک ساز تکنواز مبذول داشته و آثار وی و ابداعات او در زمینهٔ تکنوازی تنبک موید این نکته است.از آثار برجستهٔ وی در زمینه تکنوازی تنبک میتوان به قطعهٔ “گفتگوی چپ و راست” اشاره کرد که در کتاب آموزش تنبک وی (جلد ۲) موجود است.از ابداعات او در تکنیک نوازندگی تنبک میتوان به افزودن ۱۱ نوع ریز اشاره کرد. بهمن رجبی در مورد تکنوازی تنبک معتقد است که نوازنده بايد دو ويژگي داشته باشد: اول : قدرت اجرايي و دوم : ظرافت اجرايي . که در پس وپشت آن ، خلاقيت آشکاري نهفته است.به عبارت ديگر تار قدرت و پود ظرافت. يکي از ويژگي هاي مکتب وي اين است که ميزان هايي از گذشتگان گرفته و آن را به زيبايي هر چه تمام تر بسط و گسترش داده که نمونه ي آن هشت ميزان از ميزان هاي زنده ياد امير ناصر افتتاح است که آنها را بسط و گسترش داده و سه قطعه ي مستقل بوجود آورده است. از کارهاي بزرگي که بهمن رجبي براي تنبک نوازي ايران انجام داده است ساخت ريزهاي شانزده گانه است ؛ و يکي ديگر ، بسط و گسترش ريتم هاي مطربي است توام با ظرافت که زمان آن حدود ۱۲ دقيقه است. او زنده ياد… حسين تهراني را به عنوان پدر تنبک نوازي و از زنده ياد… امير ناصر افتتاح به عنوان معلم بزرگ تنبک نوازي ايران ياد مي کند.مطلب را با يکي از جملات کوتاه وي تمام ميکنيم : ومن ميگويم که بايستي از دريچه اي به عظمت آفرينش به ريتم نگريست .
تالیفات
آموزش تنبک جلد اول(شامل دورهٔ ابتدایی و متوسطه). ناشر : انتشارات سرود . تهران .
آموزش تنبک جلد دوم (شامل دورهٔ عالی و فوق عالی). ناشر : انتشارات سرود . تهران.
تنبک و نگرشی به ریتم از زوایای مختلف . ناشر : انتشارات سرود . سال انتشار۱۳۵۶. تهران.
تکنوازی، همنوازی
نوازندگی تنبک در قطعهٔ سواران دشت امید اثر حسین علیزاده . ناشر: ماهور .
گفتگوی چپ و راست، درترک ۱ اجرای قطعهٔ دو نوازی تنبک اثر بهمن رجبی به همراه فربد یدالهی وازترک ۲ به بعد تکنوازی های فربد یدالهی . ناشر : ماهور
نظم وزن، تکنوازی تنبک بهمن رجبی ،ناشر آوای باربد.
آوای چکاد، پاسداشت و احترام به نیم قرن تلاش بی وقفه معلم هنر تنبک نوازی، بهمن رجبی با همراهی علی رضا جواهری ناشر : آوای چکاد
شعر
بهمن رجبی اشعاری نیز به طنز میسراید که از جمله آنها میتوان ازصدای پای دمبک نام برد که اشارهای دارد به صدای پای آب سهراب سپهری .